Μετα το Ραμαζανι τι;

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Ο Ισλαμικός μήνας που πέρασε, το Ραμανταάν, ήταν ένας μήνας ευσπλαχνίας, συγχώρεσης, αναθεώρησης, καθώς επίσης εκμάθησης. Καλό είναι να τονίσουμε το σημείο της εκμάθησης.

Ο μήνας του Ραμανταάν είναι ένα μεγάλο Ισλαμικό σχολείο. Ο Αλλάχ με αυτόν τον μήνα σε εξαγνίζει, σε μαθαίνει, σε ανταμείβει και όλα αυτά μέσω της θεοσέβειας (τάκουα). Αυτή η γλυκάδα της πιστής που γευτήκαμε με τις πράξεις λατρείας, την νηστεία, και γενικά με όλες τις προσπάθειες μας να έρθουμε πιο κοντά σε Αυτόν, πραγματικά θα ήταν κρίμα να τα χάσουμε και να μην τα κρατήσουμε μαζί μας. Από εμάς εξαρτάται.

Οι πράξεις λατρείας δεν περιορίζονται μόνο στο Ραμαζάνι. Η νηστεία, οι προσευχές, η απομάκρυνση από το χαραάμ (αμαρτία/απαγορευμένο) και η προσκόλληση στο χαλαάλ (το νόμιμο/ορθό) είναι πράγματα που πρέπει να γίνονται καθημερινά εντός και εκτός Ραμαζανίου.

Ο μήνας Ραμανταάν είναι ένα «σχολείο» από τον Αλλάχ. Πέρα από την εξάγνιση που σου προσφέρει, σε κάνει να βιώνεις την πίστη στον Ύψιστο, να την αισθάνεσαι, να την γεύεσαι. Αυτό δεν πρέπει να το χάσουμε, ούτε να αφήσουμε αυτή την φλόγα να σβήσει.

Να συνεχίσουμε λοιπόν αυτήν την συμπεριφορά και μετά το Ραμανταάν. Προερχόμαστε από μια εμπειρία οπου το ιμάν (η πίστη), μέσα μας, έφτασε στα ύψη. Μην αφήσουμε να πάρει την κατηφόρα πάλι.

Όσο για αυτούς που άστοχα, χωρίς να το καταλάβουν, λάτρεψαν τον μήνα αντί τον Κύριο του μήνα αυτού, τότε ας μάθουν ότι το Ραμανταάν έφυγε. Όσοι όμως εκμεταλλεύτηκαν τον μήνα αυτό λατρεύοντας τον Κύριο, τον Ύψιστο, τότε Αυτός ποτέ δεν «φεύγει». Είναι αυτός που δέχεται τις πράξεις λατρείας εφόσον γίνονται με πρόθεση σωστή (χωρίς επίδειξη) και απευθύνονται σε Αυτόν αποκλειστικά.

Ας νηστεύουμε συχνότερα, ας προσευχόμαστε τις εθελοντικές προσευχές, ας δίνουμε πιο συχνά στον φτωχό. Όλα αυτά για χάρη Του. Κρατά λοιπόν το πνεύμα ζωντανό.    

Να κλείσω με τα λόγια του μεγάλου λογίου, του Ίμπν Ράτζαμπ που λέει:

«Το Ίντ (η γιορτή λήξης του Ραμαζανίου) δεν είναι για αυτόν που φορά καινούρια ρούχα. Το Ίντ είναι για αυτόν που η υπακοή (προς τον Αλλάχ) αυξήθηκε. Το Ίντ δεν είναι γιαυτόν με τα όμορφα ρούχα και τα ωραία μέσα μεταφοράς, το Ίντ είναι για αυτόν που οι αμαρτίες του συχωρέθηκαν από τον Ύψιστο». {αλ Λατά’ηφ, σελ. 371}

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Ετικέτες:, , , , , ,

Τα σχόλια είναι κλειστά.