Κανόνες για την προσφορά της θυσίας (Ουντχία – الأضحية)

Άχμαντ Μ.Ελντίν – أحمد بن محيي الدين

الحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين، أما بعد

Η λέξη Ουντχία الأضحية αναφέρεται για τα ζωντανά που προορίζονται για θυσία (σφαγή) κατά την ημέρα της γιορτής της θυσίας/σφαγής (Ίντ αλ Άντχα), μετά από την προσευχή της γιορτής. Τα ζώα που προβλέπονται για την θυσία είναι οι καμήλες, τα πρόβατα, οι αγελάδες και τα κατσίκια. Ο πιστός προσφέρει την συγκεκριμένη θυσία ως πράξη λατρείας με πρόθεση να ευχαριστήσει τον Ύψιστο.

Πρόκειται για ένα επιβεβαιωμένο τελετουργικό του Ισλάμ το οποίο καταγράφεται στο Κοράνι, στην Σούννα (προφητική παράδοση) και αποτυπώνεται στην συναίνεση των λογίων του Ισλάμ.

Βασικοί κανόνες για τους Μουσουλμάνους που θα προσφέρουν την θυσία:

1) Το χρονικό περιθώριο που έχει ο πιστός για να προσφέρει την θυσία είναι 4 ημέρες. Ξεκινά μετά από την προσευχή της γιορτής και τελειώνει την Μάγριμπ της 13ης του μήνα Δούλ Χίτζα. Η θυσία επιτρέπεται να προσφερθεί είτε την ημέρα είτε την νύχτα. {Φατάουα Ίμπν Ουαθαημήν, τόμος 25 σελ.167}

2) Αυτός που έχει πρόθεση να προσφέρει την θυσία, δεν του επιτρέπεται: α) να κόψει τα νύχια του, β) τα μαλλιά του (γενικά απαγορεύεται να αφαιρεί τις τρίχες του), γ) να απομακρύνει το δέρμα του (νεκρό δέρμα κτλ). Η οικογένεια του δεν δεσμεύεται με αυτήν την απαγόρευση. {Φατάουα αλ Λάτζνα, τόμος 11, σελ.397}

3) Τα ζωντανά που προσφέρονται για θυσία είναι η καμήλα, η αγελάδα, το κατσίκι και το πρόβατο. Η καμήλα πρέπει να έχει ολοκληρώσει το 5ο έτος της ηλικίας. Η αγελάδα το 2ο έτος. Το κατσίκι το 1 έτος. Και το πρόβατο τους 6 μήνες. {Φατάουα Ίμπν Ουθαημήν, τόμος 25, σελ.13}

4) Ο πιστός διαλέγει προσεκτικά το ζωντανό του έτσι ώστε να είναι απαλλαγμένο από: α) προβλήματα στην όραση (να έχει σε καλή υγεία τα μάτια του). β) σοβαρές αρρώστιες, γ) να είναι κουτσό, η βαριά χτυπημένο, δ) να είναι αδύνατο, ε) διάφορα άλλα σοβαρά και φανερά ελαττώματα {Φατάουα Ίμπν Ουθαημήν, τόμος 25, σελ.13}

5) Σε περίπτωση που ο πιστός δώσει εξουσιοδότηση σε χασάπη (Μουσουλμάνο) για να του σφάξει το ζωντανό, ο χασάπης δεν επιβαρύνεται με την απαγόρευση της μη αφαίρεσης δέρματος, νυχιών και μαλλιών {Φατάουα Ίμπν Ουθαημήν, τόμος 25, σελ.155}

6) Δεν επιτρέπεται να πουληθεί το κρέας, το δέρμα, το λίπος, η οποιοδήποτε μέρος του ζωντανού. Είναι κομμάτι της ελεημοσύνης που δίνεται η χρησιμοποιείται για χάρη του Αλλάχ. {Φατάουα Ίμπν Ουθαημήν, τόμος 25, σελ.162}

7) Ο πιστός καλείται να συμπεριφερθεί ευσπλαχνικά στο ζώο. Ο Προφήτης λέει σε σχετική ρήση:

إِنَّ اللَّهَ كَتَبَ الإِحْسَانَ عَلَى كُلِّ شَىْءٍ فَإِذَا قَتَلْتُمْ فَأَحْسِنُوا الْقِتْلَةَ وَإِذَا ذَبَحْتُمْ فَأَحْسِنُوا الذَّبْحَ وَلْيُحِدَّ أَحَدُكُمْ شَفْرَتَهُ فَلْيُرِحْ ذَبِيحَتَهُ ‏»

«Ο Αλλάχ έχει διατάξει καλοσύνη σε κάθε τι, γιαυτο όταν σκοτώνετε κάντε το με καλό τρόπο, και όταν σφάζετε (το ζωντανό) σφάζετε με καλό τρόπο (μην το ταλαιπωρείται). Να ακονίζεται καλά τα μαχαίρια σας (να μην προκαλείται πόνο και ταλαιπωρία) για να πεθαίνουν άνετα.» {Μούσλιμ, νο. 1955}

Επιπλέον, στα βιβλία της Ισλαμικής Νομολογίας για την μέθοδο της σφαγής, βρίσκουμε αναφορές που απαγορεύουν να σφάζονται τα ζωντανά μαζί έτσι ώστε να μην τους προκαλείται ο φόβος. Οποιαδήποτε πρακτική που παραπέμπει σε βασανισμό απαγορεύεται αυστηρά στο Ισλάμ. {Σάρχ Σούνναν Άμπου Νταούντ, τόμος 14, σελ.212}

Άχμαντ Μ.Ελντίν
Διπλωματούχος Ισλαμικής Θεολογίας
Τζαμί «Σάλαφ ους Σάλιχ» (Αρ Ραχμάν)
IslamForGreeks.org – AhmadEldin.blog

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وآله وصحبه



Categories: Μουσουλμάνοι

Tags: , , , , ,

Discover more from Το Ορθόδοξο Ισλάμ με Ορθόδοξη Κατανόηση

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading