Γιατί το αλκοόλ απαγορεύεται στο Ισλάμ: Πρώην αλκοολικός εξομολογείται και σχολιάζει την απαγόρευση του αλκοόλ στο Ισλάμ – كُلُّ مُسْكِرٍ خَمْرٌ وَكُلُّ مُسْكِرٍ حَرَامٌ

الحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين، أما بعد

Ακολουθεί η τοποθέτηση ενός μη Μουσουλμάνου, πρώην αλκοολικού, για το αλκοόλ και για την απαγόρευση του στο Ισλάμ. Τα ηχητικά μηνύματα δημοσιεύονται κατόπιν άδειας.

Οι μεθυστικές ουσίες είναι από τις αιτίες που προκαλούν καταστροφή όχι μόνο σε ατομικό επίπεδο αλλά και σε κοινωνικό. Και ενώ το Κοράνι και η Σούννα του Προφήτη μας απαγορεύει κάθε χρήση μεθυστικών ουσιών, δυστυχώς, βλέπουμε ορισμένους αδαείς να προσπαθούν να τα δικαιολογήσουν. Ο Ύψιστος λέει στο Κοράνι:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ

«Ω εσείς που πιστεύετε, πράγματι οι μεθυστικές ουσίες (αλ Χάμρ), ο τζόγος, οι παγανιστικές θυσίες και τα βέλη μελλοντολογίας δεν είναι τίποτα άλλο παρά αισχρά, βέβηλα έργα του σατανά. Γιαυτο να τα αποφεύγεται έτσι ώστε να είστε επιτυχημένοι» {Κοράνι 5:90}

Στο Ισλάμ η μεθυστική ουσία και κάθε ουσία που προκαλεί ζάλη, μέθη, ευφορία κτλ χαρακτηρίζεται ως «Χάμρ». Χάμρ δεν είναι μόνο το αλκοόλ και τα οινοπνευματώδη όπως λανθασμένα νομίζουν ορισμένοι. Η μεθυστική ουσία δεν περιορίζεται μόνο στα αλκοολούχα ποτά, αλλά βρίσκεται και στα τρόφιμα, σε ορισμένα είδη καπνού, σε φάρμακα (ναρκωτικά) και άλλα παρόμοια. Ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم τόνισε λέγοντας:

كُلُّ مُسْكِرٍ خَمْرٌ وَكُلُّ مُسْكِرٍ حَرَامٌ وَمَنْ شَرِبَ الْخَمْرَ فِي الدُّنْيَا فَمَاتَ وَهُوَ يُدْمِنُهَا لَمْ يَتُبْ لَمْ يَشْرَبْهَا فِي الآخِرَةِ

«Κάθε μεθυστική ουσία είναι χάμρ και κάθε μεθυστική ουσία απαγορεύεται. Και αυτός που πίνει χάμρ (ποτά μέθης) και πεθάνει ενώ ήταν εξαρτημένος από αυτό, δίχως να είχε μετανοήσει, τότε δεν θα του δοθεί ποτό στην μετά θάνατον (ζωή)» {Μούσλιμ, 2003}  

Δεν έχει καμία απολύτως σημασία εάν η μέθη από τις ουσίες προκαλείται μόνο στην μεγάλη κατανάλωση και όχι στην μικρή. Και αυτό διότι ο Προφήτης είπε:

مَا أَسْكَرَ كَثِيرُهُ فَقَلِيلُهُ حَرَامٌ

«Ότι προκαλεί μέθη σε μεγάλη κατανάλωση, τότε (και) η μικρή του κατανάλωση απαγορεύεται» {Νασάι, νο.5607}

Ο μεγάλος Ιμάμης και λόγιος Ίμπν Χάτζαρ διευκρινίζει την έννοια του Χάμρ σχολιάζοντας το χαντίθ:

واستُدل بمطلق قوله : (كل مسكر حرام) على تحريم ما يسكر ولو لم يكن شرابا ، فيدخل في ذلك الحشيشة وغيرها

 «Η γενική έννοια της πρότασης «Κάθε μεθυστική ουσία είναι απαγορευμένη» αποδεικνύει ότι κάθε μεθυστική ουσία, οποιαδήποτε, είναι χαράμ (απαγορευμένη) ακόμα και αν δεν πρόκειται για ποτό. Αυτό περιλαμβάνει και το χασίς και άλλα παρόμοια» {Φάτχ αλ Μπάρι, τόμος 10, σελ.45}

Αναιρείται λοιπόν η ρητορική αυτή που θέλει να απαγορεύονται μόνο τα αλκοολούχα ποτά. Όπως βλέπουμε από το Κοράνι, την Σούννα και ιδιαίτερα από τον ορισμό του Χάμρ, απαγορεύεται η οποιαδήποτε ουσία που προκαλεί μέθη, είτε είναι σε μορφή καπνού (χασίς, μαριχουάνα κτλ), είτε σε μορφή ναρκωτικών (ηρωίνη, κοκαΐνη κτλ), είτε σε μορφή τροφής (μοσχοκάρυδο κτλ), είτε σε μορφή ποτού (κρασί, αλκοολούχα ποτά κτλ).

Πέρα από την απαγόρευση, η κατανάλωση του αλ Χάμρ έχει και συνέπειες ως προς τα λατρευτικά μας καθήκοντα, όπως επίσης έχει σοβαρές ποινές στην μετά θάνατον ζωή. Ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم καταγράφεται να λέει σε αυθεντική ρήση:

مَنْ شَرِبَ الْخَمْرَ وَسَكِرَ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلاَةٌ أَرْبَعِينَ صَبَاحًا وَإِنْ مَاتَ دَخَلَ النَّارَ فَإِنْ تَابَ تَابَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَإِنْ عَادَ فَشَرِبَ فَسَكِرَ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلاَةٌ أَرْبَعِينَ صَبَاحًا فَإِنْ مَاتَ دَخَلَ النَّارَ فَإِنْ تَابَ تَابَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَإِنْ عَادَ فَشَرِبَ فَسَكِرَ لَمْ تُقْبَلْ لَهُ صَلاَةٌ أَرْبَعِينَ صَبَاحًا فَإِنْ مَاتَ دَخَلَ النَّارَ فَإِنْ تَابَ تَابَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَإِنْ عَادَ كَانَ حَقًّا عَلَى اللَّهِ أَنْ يَسْقِيَهُ مِنْ رَدْغَةِ الْخَبَالِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ‏”‏ ‏.‏ قَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ وَمَا رَدْغَةُ الْخَبَالِ قَالَ ‏”‏ عُصَارَةُ أَهْلِ النَّارِ

Ο Αμπντάλλα Ίμπν Άμρ είπε ότι ο Απόστολος του Αλλάχ صلى الله عليه وسلم είπε: «Όποιος πίνει Χάμρ και μεθάει, η προσευχή του δεν θα γίνει αποδεκτή (από τον Αλλάχ) για 40 ημέρες, και αν πεθάνει θα εισέλθει στην κόλαση. Εάν όμως μετανοήσει, ο Αλλάχ θα αποδεχτεί την μετάνοια του. Εάν και πάλι πιει Χάμρ και μεθύσει, η προσευχή του δεν θα γίνει αποδεκτή (από τον Αλλάχ) για 40 ημέρες, και αν πεθάνει θα εισέλθει στην κόλαση. Εάν όμως μετανοήσει, ο Αλλάχ θα αποδεχτεί την μετάνοια του. Εάν και πάλι πιει Χάμρ και μεθύσει, η προσευχή του δεν θα γίνει αποδεκτή (από τον Αλλάχ) για 40 ημέρες, και αν πεθάνει θα εισέλθει στην κόλαση. Εάν όμως μετανοήσει, ο Αλλάχ θα αποδεχτεί την μετάνοια του. Εάν θα διαπράξει το ίδιο αμάρτημα, τότε ο Αλλάχ δεσμεύεται να τον κάνει να πιει τις βρωμιές των Χαμπααλ την Ημέρα της Κρίσης. Ρώτησαν: «Απόστολε του Αλλάχ, τι είναι οι βρωμιές των Χαμπααλ». Απάντησε: «οι χυμοί (ακαθαρσίες) των κατοίκων της κόλασης». {Ίμπν Μάτζα, νο.3377}

Ο Μουσουλμάνος οφείλει να απομακρύνεται όχι μόνο από τα αλκοολούχα ποτά αλλά και από κάθε ουσία που προκαλεί μέθη η ζάλη. Από κάθε τι που στέκεται ως Χάμρ.

Άχμαντ Μ.Ελντίν
Διπλωματούχος Ισλαμικής Θεολογίας
Ιμάμης στο Τζαμί «Σάλαφ ους Σάλιχ» (Αρ Ραχμάν)
IslamForGreeks.org – AhmadEldin.blog


Categories: Μουσουλμάνοι

Tags: , , , , ,

Discover more from Το Ορθόδοξο Ισλάμ με Ορθόδοξη Κατανόηση

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading