Η ομολογια πιστεως του Ισλαμ: Αναλυση και εξηγηση

Αναδημοσίευση παλαιότερου άρθρου  

 

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

 

Ο πρώτος πυλώνας του Ισλάμ είναι το «Λα Ιλάχα Ιλα ΑΛΛΑΧ Μουχάμαντ Ρασούλ ΑΛΛΑΧ»

لا إله إلا الله محمد رسول الله

Σημαίνει ότι «δεν υπάρχει άλλος θεός άξιος λατρείας εκτός από τον ΑΛΛΑΧ και ο Μουχάμαντ (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) είναι ο απόστολος και ο αγγελιοφόρος του ΑΛΛΑΧ»

Ο πρώτος πυλώνας αυτός είναι και η βάση της Ισλαμικής πίστης και συγκεκριμένα της δογματικής (aqeedah). Ας δούμε λίγο πιο λεπτομερειακά αυτή την δήλωση/ομολογία.

Σύμφωνα με τον μεγάλο λόγιο Shaykh al Fawzan, η πρώτη πρόταση, το Λα Ιλάχα Ιλα ΑΛΛΑΧ σημαίνει ότι ο πιστός αποδέχεται με ειλικρινή πίστη και πράξεις ότι κάνεις δεν έχει το δικαίωμα και δεν αξίζει να λατρευτεί εκτός από τον ΑΛΛΑΧ. Το «Λα Ιλάχα» δηλώνει άρνηση ότι υπάρχει κάποιος άλλος που να αξίζει την λατρεία μας εκτός από τον ΑΛΛΑΧ, οποιοσδήποτε και αν είναι αυτός η οτιδήποτε. Το Ιλα ΑΛΛΑΧ είναι η επιβεβαίωση του δικαιώματος του ΑΛΛΑΧ να λατρεύεται μόνο Αυτός και κανένας άλλος/ο. Η ολοκληρωτική σημασία λοιπόν είναι ότι δεν υπάρχει άλλη θεότητα/θεός άξιος λατρείας στην πραγματικότητα εκτός από τον ΑΛΛΑΧ.

Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε ορισμένες λανθασμένες εξηγήσεις που έχουν δοθεί στο «Λα Ιλάχα Ιλα ΑΛΛΑΧ». Οι κυριότερες είναι τρεις και είναι οι ακόλουθες:

1) Δεν υπάρχει άλλος υπαρκτός θεός εκτός από τον ΑΛΛΑΧ. Αυτή η εξήγηση είναι και η πιο αποκλίνουσα. Σημαίνει ότι ακόμα και ένας ψεύτικος θεός/θεότητα είναι στον ΑΛΛΑΧ η τον αντιπροσωπεύουν. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχουν και άλλοι ψεύτικοι θεοί που λατρεύονται εκτός από τον αληθινό Θεό, τον Δημιουργό των πάντων. Αυτή η δήλωση καταλήγει στον πανθεϊσμό.

2) Δεν υπάρχει άλλος Δημιουργός εκτός από τον ΑΛΛΑΧ. Η εξήγηση αυτή περιέχει την αλήθεια αλλά είναι ελλιπής όπως επίσης δεν είναι το αυθεντικό νόημα του Λα Ιλάχα Ιλα ΑΛΛΑΧ. Οι ειδωλολάτρες της προΙσλαμικής εποχής, και όχι μόνο, πίστευαν ότι ο ΑΛΛΑΧ ήταν ο μόνος Δημιουργός αλλά αυτό δεν τους εμπόδιζε να λατρεύουν και άλλους θεούς.

3) Δεν υπάρχει άλλος δικαστής εκτός από τον ΑΛΛΑΧ. Και σε αυτήν την εξήγηση μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει η αλήθεια αλλά είναι επίσης ελλιπής και δεν είναι το αυθεντικό νόημα του Λα Ιλάχα Ιλα ΑΛΛΑΧ. Κάποιος μπορεί να ομολόγει ότι στον ΑΛΛΑΧ μόνο ανήκει η κρίση αλλά ταυτόχρονα να επικαλείται και άλλους θεούς, έτσι δεν μπορούμε να μιλάμε για Μονοθεϊσμό.

Οι τρεις παραπάνω εξηγήσεις για το τι σημαίνει πραγματικά Λα Ιλάχα Ιλα ΑΛΛΑΧ είναι λανθασμένες και ελλιπέστατες. Η σωστή εξήγηση της πρότασης, σύμφωνα με τους πρώτους Μουσουλμάνους και λόγιους, είναι ότι δεν υπάρχει άλλη θεότητα/θεός άξιος λατρείας στην πραγματικότητα εκτός από τον ΑΛΛΑΧ

Επίσης, σημαντικό είναι να εξηγήσουμε το τι πραγματικά σημαίνει η δεύτερη πρόταση της ομολογίας πίστεως, το «Μουχάμαντ Ρασούλ ΑΛΛΑΧ»(ο Μουχάμαντ -ειρήνη και ευλογία σε αυτόν- είναι ο απόστολος και ο αγγελιοφόρος του ΑΛΛΑΧ).

Σημαίνει ότι:

1) Οφείλουμε να πιστεύουμε σε οτιδήποτε ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) μας ενημέρωσε και μας εξήγησε. Αυτό περιλαμβάνει πληροφορίες για γεγονότα που έγιναν στο παρελθόν η πρόκειται να γίνουν στο μέλλον. Μερικά παραδείγματα είναι οι ιστορίες των προφητών, τα σημάδια της ημέρας-κρίσης, παράδεισος, κόλαση κτλ.

2) Οφείλουμε να τον υπακούμε σε αυτά που μας έχει προστάξει. Το να ακολουθούμε τον Προφήτη Μουχάμαντ(ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) αποτελεί δέσμευση για εμάς τους Μουσουλμάνους. Τον ακολουθούμε σε όλα αυτά που μας έχει προστάξει και τα τηρούμε με απόλυτη υπακοή. Είμαστε ευχαριστημένοι και ικανοποιημένοι και τα πράττουμε με προθυμία.

3) Οφείλουμε να αποφεύγουμε και να απομακρυνόμαστε σε ότι μας έχει απαγορέψει με απόλυτη υπακοή. Είμαστε ευχαριστημένοι και ικανοποιημένοι και δεν ερχόμαστε κοντά στο απαγορευμένο.

4) Οφείλουμε να λατρεύουμε τον Δημιουργό μας, τον ΑΛΛΑΧ, έτσι όπως μας δίδαξε ο απόστολος του (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) και μόνο, χωρίς προσθαφαιρέσεις και δικές μας επινοήσεις. Το να λατρεύουμε τον ΑΛΛΑΧ σύμφωνα με την καθοδήγηση του Προφήτη αποτελεί δέσμευση για έναν Μουσουλμάνο. Για παράδειγμα, πλενόμαστε για προσευχή όπως έκανε ο ίδιος και μας δίδαξε, κάνουμε Χάτζ όπως έκανε ο ίδιος και μας δίδαξε, προσευχόμαστε όπως προσευχόταν. Το ίδιο ισχύει για όλα τα θεολογικά και νομολογικά θέματα.

Που στηρίζονται τα παραπάνω από το Κοράνι;

Ο ΑΛΛΑΧ ο Ύψιστος λέει:

«Γι’ αυτό πάρετε ό,τι σας δώσει ο Απόστολος (ότι σας διατάζει) και αποφεύγετε ότι σας απαγορεύει.» Κοράνι 59:7

Επίσης, λέει ο Ύψιστος:

«δεν θα πιστέψουν πραγματικά, αν δε σε κάνουν διαιτητή σ’ όλες τις ανάμεσα τους διαφωνίες. Κι έπειτα δεν θα βρουν καμιά δυσαρέσκεια στις ψυχές τους, σ’ ότι εσύ αποφασίσεις, θα παραδεχτούν υπακούοντας (τις αποφάσεις σου).» Κοράνι 4:65

Ο ίδιος ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) είπε: «Εάν σας απαγορέψω κάτι τότε μείνετε μακριά από αυτό, αν σας προστάξω κάτι τότε να το τηρήσετε όσο μπορείτε. (Bukhari, τόμος 9, νούμερο 391)

Ετικέτες: , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: