Οι δυο αναποφευκτες ερωτησεις

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Οι δυο αναπόφευκτες ερωτήσεις θα υποβληθούν στον άνθρωπο την Ημέρα της Κρίσης. Η μια ερώτηση έχει να κάνει με τον Μονοθεϊσμό (ταουχίντ) και η δεύτερη με την Σούννα (προφητική παράδοση). Οι ερωτήσεις αυτές δεν γίνονται με σκοπό να ενημερωθεί ο Ύψιστος για την απάντηση, μιας και είναι ο Παντογνώστης, γίνονται για να σταθούν ως απόδειξη υπέρ η κατά για τον άνθρωπο.

Ο Ύψιστος θα ρωτήσει το δημιούργημα του:

«Πού είναι οι συνέταιροι Μου (ψεύτικοι θεοί); Εκείνους για τους οποίους συνηθίζατε να μιλούσατε;»

{Κοράνι 28:62}

 

Ο μεγάλος λόγιος της επεξήγησης του Κορανίου (ταφσίρ), ο Ιμάμης Ίμπν Καθίρ σχολιάζει για το χωρίο:

«Δηλαδή ο Ύψιστος ρωτά: «που είναι αυτοί που θεωρούσατε ως θεούς στη γη και τους λατρεύατε και τους επικαλούσαστε; Που είναι τώρα να σας σώσουν η να σας βοηθήσουν;»

{Ταφσίρ Ίμπν Καθίρ, τόμος 7, σελ.433}

 

Η ερώτηση αυτή θα απευθυνθεί συγκεκριμένα στον πολυθεϊστή/παγανιστή. Ο Ύψιστος θα τον ρωτήσει που είναι οι βοηθοί του που τους λάτρεψε και τους συμπεριφέρθηκε ως θεούς; Κανείς δεν θα του απαντήσει διότι τίποτα δεν στέκεται ως συνέταιρος διπλά στον Ύψιστο τον Δημιουργό των πάντων. Είναι ο μόνος Κύριος, ο μόνος άξιος λατρείας, και σε Αυτόν μόνο ανήκουν τα θεϊκά χαρακτηριστικά και ιδιότητες.

 

Ως προς την δεύτερη ερώτηση ο Ύψιστος θα ρωτήσει το δημιούργημα του:

«Ποια ήταν η απάντηση σας (η ανταπόκρισή σας) στους αποστόλους (Μου)»

{Κοράνι 28:65}

 

Ο Ιμάμης Ίμπν Καθίρ σχολιάζει για το χωρίο:

«Τι απαντήσατε στους Αποστόλους και στους Προφήτες του Αλλάχ όταν ήρθαν με την προειδοποίηση; Πως τους συμπεριφερθήκατε; Τους πιστέψατε; Τους αγνοήσατε; Τους στηρίξατε; Τους πολεμήσατε; Οι ερωτήσεις αυτές είναι όμοιες με αυτές που θα γίνουν στον άνθρωπο και στον τάφο.  Ο άνθρωπος στον τάφο θα ρωτηθεί – ποιος είναι ο Κύριος σου; – Ποιος είναι ο Προφήτης σου – και ποια είναι η θρησκεία/πίστη/τρόπος ζωής σου. Ο πιστός θα ομολογήσει την αλήθεια (λα ιλάχα ίλα Αλλάχ, Μουχάμαντ Ρασούλ Αλλάχ) με άνεση ενώ ο άπιστος θα πει «ε, ε, δεν γνωρίζω» έχοντας έτσι καμία απολύτως απάντηση να δώσει. Αυτό διότι ο τυφλός αυτής της επίγειας ζωής θα είναι τυφλός και της επόμενης ζωής»

{Ταφσίρ Ίμπν Καθίρ, τόμος 7, σελ.433}

 

Από αυτές τις ερωτήσεις καταλαβαίνουμε την σπουδαιότητα του Ταουχίντ (Μονοθεϊσμού) και της Σούννα στο Ισλάμ. Συγκριμένα μας είναι κατανοητό, μέσα από αυτές τις ερωτήσεις, η σημαντικότητα της ομολογίας πίστεως (Δεν υπάρχει άλλος άξιος λατρείας παρά μόνο ο Αλλάχ και ο Μουχάμαντ είναι ο Απόστολος Του) που πρέπει να τηρηθεί όχι μόνο προφορικά αλλά και ως προς την πράξη.

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Ετικέτες: , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: