Είναι το Κοράνι γραμμένο σύμφωνα με τις ιουδαϊκές και χριστιανικες παραδόσεις; {Συγκριτική του Κορανίου με την Βίβλο}

Αναδημοσίευση του άρθρου προς απάντηση στον πρόλογο του Γεράσιμου Πεντάκη για το Κοράνι

 

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Ίσως η δημοφιλέστερη κριτική κατά του Ισλάμ είναι αυτή που υποστηρίζει ότι το Κοράνι και γενικά το Ισλάμ σαν πίστη έχει δανειστεί από τις Ιουδαιοχριστινικές διδασκαλίες. Στις μέρες μας αυτή η κριτική έχει περάσει στη θρησκειολογία ως κάτι δεδομένο που δεν σημαίνει απαραίτητα εναντίωση αλλά μια «αλήθεια». Η κριτική αυτή παρατίθεται κυρίως από Χριστιανούς θεολόγους και θρησκειολόγους με σκοπό να μειώσουν την Ισλαμική πίστη προκαλώντας αμφιβολίες ως προς τις πηγές του Ισλάμ.

Παρακάτω ακολουθεί μια συγκριτική μελέτη της Βίβλου και του Κορανίου χωρισμένη σε τρεις ενότητες:

1) Συγκριτική του Κορανίου και της Βίβλου με θέμα τον ΘΕΟ

2) Συγκριτική του Κορανίου και της Βίβλου με θέμα τους Προφήτες

3) Συγκριτική του Κορανίου και της Βίβλου με θέμα τον Ιησού Χριστό (ειρήνη σε αυτόν)

Προτού περάσουμε στην συγκριτική μελέτη, να απαντήσουμε ένα σημαντικό ερώτημα:

Γιατί το Κοράνι έχει παρόμοιες ιστορίες όπως για παράδειγμα των προφητών, παρόμοια διηγήματα, και αναφορά στις ίδιες «βιβλικές» φιγούρες; Δεν είναι αυτό μια ένδειξη ότι το Κοράνι έχει δανειστεί αυτές τις ιστορίες η τις έχει αντιγράψει για να φτιάξει την δικιά του θεολογία;

Κοιτώντας τις βασικές αρχές του Κορανίου, και διαβάζοντας μερικά από τα διδάγματα του Προφήτη Μουχάμαντ (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν), καταλαβαίνουμε ότι το Ισλάμ σύμφωνα με τις πηγές του δεν ισχυρίζεται ότι είναι μια καινούρια πίστη η ιδεολογία του 7ου αιώνα, αλλά η συνέχεια του μηνύματος του Θεού που έφεραν όλοι οι προφήτες στους λαούς τους.Το Κοράνι αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Νομοθέτησε για σας την ίδια θρησκεία που είχε συστήσει στο Νώε, -και που σου την έχουμε στείλει εμπνέοντος σε – (την ίδια) που είχαμε συστήσει σχετικά με τον Αβραάμ, στον Μωυσή, και στον Ιησού. (Δηλαδή) να παραμένετε – σταθερά – στη Θρησκεία και να μη χωριστείτε σ’ αυτή (σε αιρέσεις). Γι’ αυτούς που αποδίδουν συνεταίρους (στον ΑΛΛΑΧ) σκληρός είναι (ο δρόμος) στον οποίο τους προσκαλείτε. Ο ΑΛΛΑΧ διαλέγει για τον Εαυτό Του, όποιον θέλει, και οδηγεί στον Εαυτό Του εκείνον που μετανοεί». (Κοράνι 42:13)

«Και θυμήσου που πήραμε από τους Προφήτες τις συμφωνίες τους, κι από σένα, κι από τον Νώε, και τον Αβραάμ, και τον Μωυσή, και τον Ιησού το γιο της Μαριάμ. Και πήραμε απ’ αυτούς μια σοβαρή Συμφωνία» (Κοράνι 33:7)

Διαβάζουμε:

«Να δηλώσετε: “Πιστέψαμε στον ΑΛΛΑΧ και σ’ ό,τι αποκάλυψε σε μας (το Κοράνιο) και στον Αβραάμ, Ισμαήλ, Ισαάκ, Ιακώβ και στις φυλές και σ’ ότι δόθηκε στον Μωυσή και τον Ιησού, και σ’ ό,τι δόθηκε σ’ όλους τους προφήτες απ’ τον Κύριο τους. Δεν κάνουμε καμιά διάκριση ανάμεσα σ’ οποιονδήποτε απ’ αυτούς. Κι εμείς σ’ Αυτόν (στον ΑΛΛΑΧ) υποταχτήκαμε. (Είμαστε Μουσουλμάνοι)» ( Κοράνι 2:136)

Επίσης:

«Ο Μουχάμμεντ δεν ήταν πατέρας σε κανέναν από τους άνδρες σας, αλλά (είναι) Απόστολος του ΑΛΛΑΧ και η Σφραγίδα των Προφητών (ως τελευταίος). Ο ΑΛΛΑΧ για κάθε πράγμα έχει (απόλυτη) γνώση.» ( Κοράνι 33:40)

Υπάρχουν εκατοντάδες παρόμοια εδάφια που δείχνουν ότι το μήνυμα του Κορανίου δεν είναι κάτι καινούργιο αλλά η αλυσιδωτή συνέχεια του μηνύματος των Προφητών και αγγελιοφόρων του Θεού. Έτσι λοιπόν δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι το Κοράνι είναι μια αντιγραφή η έχει δανειστεί κάποια χαρακτηριστικά από τον Χριστιανισμό η τον Ιουδαϊσμό. Το μόνο που μπορούμε να πούμε με σιγουριά, και με σχέση το Κοράνι προς την ΙουδαιοΧριστιανικη Βιβλο είναι ότι το Κοράνι διορθώνει την Βίβλο σε αρκετά κομβικά δογματικά και θεολογικά σημεία. Αυτό βασικά θα είναι και το αντικείμενο της παρακάτω μελέτης.

Έτσι λοιπόν η κάθε ομοιότητα ως προς τα διηγήματα, τους προφήτες και ακόμα ως προς τις βασικές αρχές (πίστη στο Θεό κτλ) είναι αποτέλεσμα του ενός και μοναδικού θεϊκού μηνύματος.

Πρώτη ενότητα: Τι λέει το Κοράνι και η Βίβλος για τον Θεό;

-Έχει ανάγκη ο Θεός από ξεκούραση;

Η Βίβλος λέει:

«Αυτό είναι σημάδι ανάμεσα σε μένα και στους γιους Ισραήλ για πάντα· επειδή, σε έξι ημέρες δημιούργησε ο Κύριος τον ουρανό και τη γη, στην έβδομη ημέρα, όμως, σταμάτησε και αναπαύθηκε» ( Έξοδος 31:17)

Διαβάζουμε επίσης:

«Και ο Θεός είχε συντελεσμένα κατά την έβδομη ημέρα τα έργα του, που έκανε· και αναπαύθηκε την έβδομη ημέρα από όλα τα έργα του, που έκανε» (Γένεση 2:2)

Το Κοράνι λέει:

«Και πλάσαμε τους ουρανούς και τη γη και τα ενδιάμεσα τους σε έξι ημέρες και η κούραση δεν Μας άγγιξε» (Κοράνι 50:38)

Η Βίβλος περιγράφει τον Θεό να κουράζεται και να έχει ανάγκη από ξεκούραση όταν στο Κοράνι περιγράφεται ότι η κούραση δεν τολμά να Τον αγγίξει, πράγμα πολύ λογικό μιας και η «κούραση» είναι δημιούργημα του Θεού. Βλέπουμε από την μεριά του Κορανίου μια αντάξια περιγραφή για τον Θεό ενώ βλέπουμε την Βίβλο πως υποβιβάζει την θεια δύναμη σε ανθρώπινη.

– Η δύναμη του Θεού

Η Βίβλος την περιγράφει ως εξής

«Και ο Κύριος ήταν μαζί με τον Ιούδα· και κυρίευσε το βουνό· αλλά, δεν μπόρεσε να διώξει τους κατοίκους τής κοιλάδας, επειδή είχαν σιδερένιες άμαξες».(Κριταί 1:19)

Μερικά σίδερα λοιπόν ήταν εμπόδιο μπροστά στην παντοδυναμία του Δημιουργού Θεού. Ένα άλλο παράδειγμα που υποβιβάζεται η θεϊκή δύναμη. 

Το Κοράνι από την άλλη μεριά αναφέρει:

«Δεν ήξεραν καλά να εκτιμήσουν -δίκαια το κύρος του ΑΛΛΑΧ. Ο ΑΛΛΑΧ είναι πράγματι Πανίσχυρος, Ανίκητος» (Κοράνι 22:74)

 – Μπορεί ο Θεός να είναι ορατός;

«Και ο Ιακώβ αποκάλεσε το όνομα εκείνου του τόπου Φανουήλ, λέγοντας: Επειδή, είδα τον Θεό πρόσωπο με πρόσωπο, και φυλάχθηκε η ζωή μου» (Γένεσης 32:30)

Επίσης:

«9. Τότε, ανέβηκε ο Μωυσής και ο Ααρών, ο Ναδάβ, και ο Αβιούδ, και 70 από τους πρεσβύτερους του Ισραήλ.

10. Και είδαν τον Θεό τού Ισραήλ· και κάτω από τα πόδια του ήταν σαν έδαφος στρωμένο από πέτρα σαπφείρου, και σαν το στερέωμα του ουρανού σε καθαρότητα·» ( Έξοδος 24:9-10)

Σε αυτά τα βιβλικά χωρία βλέπουμε ότι ο Θεός μπορεί να είναι ορατός. Οι παρακάτω βιβλικοι στίχοι όμως αντιφάσκουν με τους παραπάνω.

«Και είπε: Δεν μπορείς να δεις το πρόσωπό μου· επειδή, άνθρωπος δεν θα με δει, και θα ζήσει» (Έξοδος 33:20)

«Κανένας δεν είδε ποτέ τον Θεό. Αν, όμως, αγαπάμε ο ένας τον άλλον, ο Θεός μένει μέσα μας· και η αγάπη του είναι μέσα μας ολοκληρωμένη» (Α Ιωάννου 4:12)

Πέρα από το πρόβλημα ότι υπάρχει μια σοβαρή αντίφαση ως προς την ορατότητα του Θεού, υπάρχει επίσης και το πρόβλημα, ότι πως είναι δυνατόν ο Θεός ο Παντοδύναμος να είναι ορατός σε έναν άνθρωπο. Ένας άνθρωπος δεν είναι ικανός να δει τον Ήλιο με γυμνό μάτι και είναι ικανός να δει τον Θεό; Το Κοράνι ξεκάθαρα αναφέρει:

«Κανένα βλέμμα δεν μπορεί να Τον φτάσει, Εκείνος όμως μπορεί να πιάσει όλα τα βλέμματα, και ποτέ δεν κλείνει τα μάτια Του. και Αυτός είναι ο Επιεικής (και) ο Παντογνώστης.» (Κοράνι 6:103)

– Η περιγραφή του Θεού

Η Βίβλος περιγράφει τον Θεό ως εξής

«Από τους μυκτήρες του ανέβαινε καπνός, και από το στόμα του έβγαινε  φωτιά που κατέτρωγε· κάρβουνα άναψαν απ’ αυτόν…Και ανέβηκε επάνω σε χερουβείμ, και πέταξε, και φάνηκε επάνω σε   φτερούγες ανέμων» ( Β Σαμουήλ 22:9,11)

Το Κοράνι λέει:

«Είναι ο Δημιουργός των ουρανών και της γης. Σας έχει κάνει κατά ζεύγη από τον ίδιο τον εαυτό σας, και κατά ζεύγη (έπλασε) και τα ζωντανά, κι έτσι μ’ αυτό τον τρόπο πολλαπλασιάζεστε. Δεν υπάρχει τίποτε που να του μοιάζει. Κι είναι Αυτός που ακούει και βλέπει (τα πάντα)» ( Κοράνι 42:11)

Επίσης:

Μην επινοείτε παρομοιώσεις για τον ΑΛΛΑΧ (που δεν συγκρίνεται). Γιατί ο   ΑΛΛΑΧ   γνωρίζει,   κι   εσείς   δεν γνωρίζετε ( Κοράνι 16:74)

– Η δικαιοσύνη του Θεού

Η Βίβλος καταγράφει έναν βιβλικό προφήτη να αποκαλεί τον Θεό άδικο.

«μάθετε, τώρα, ότι ο Θεός με κατέστρεψε, και με περικύκλωσε με το δίχτυ του.

Δέστε, φωνάζω: Αδικία! Αλλά, δεν εισακούομαι· επικαλούμαι, αλλά καμιά κρίση.» ( Ιώβ 19:6-7)

Το Κοράνι λέει:

«Ο ΑΛΛΑΧ – βέβαια – δεν αδικεί τους ανθρώπους σε τίποτε, κι όμως οι άνθρωποι είναι εκείνοι που αδικούν τον εαυτό τους» ( Κοράνι 10:44)

Επίσης:

«Ο ΑΛΛΑΧ δεν αδικεί, ούτε σε βάρος ενός ατόμου. Διπλασιάζει την καλή πράξη που έχει γίνει και δίνει εκ μέρους του Εαυτού απ’ την δική Του Παρουσία μια μεγάλη ανταμοιβή.» (Κοράνι 4:40)

Επίσης:

(Μη νομίζεις, ω Μουχάμμεντ) ότι ο ΑΛΛΑΧ δεν προσέχει τις πράξεις των αδίκων, μόνο τους αναβάλλει για την Ημέρα, που τα μάτια- προσεχτικά- θα ατενίζουν με φρίκη,- (Κοράνι 14:42)

– Κοιμάται Ο Θεός;

Η Βίβλος λέει:

«Τότε, σηκώθηκε ο Κύριος σαν από ύπνο· σαν άνθρωπος δυνατός που βοά από κρασί·» (ψαλμοί 78:65)

Επίσης:

«Σήκω επάνω, γιατί κοιμάσαι, Κύριε; Σήκω επάνω, μη μας αποβάλεις για πάντα» (ψαλμοί 44:23)

Το Κοράνι λέει:

«Ο ΑΛΛΑΧ! Δεν υπάρχει κανένας άλλος θεός παρά μονάχα Αυτός, Έχει αιώνια ζωή, και προσέχει, για πάντα, όλο τον κόσμο. Η αδράνεια δεν μπορεί να Τον κυριεύσει, ούτε ο ύπνος. Δικά Του είναι όλα όσα υπάρχουν στους ουρανούς και στη γη» (Κοράνι 2:255)

– Είναι ο Θεός Βοηθός;

Σημαντικές βιβλικές φιγούρες κάνουν αναφορά για έναν Θεό που εγκαταλείπει τον κόσμο στις δυσκολίες. Η Βίβλος λέει:

«Γιατί κρύβεις το πρόσωπό σου; Ξεχνάς την ταλαιπωρία μας και την καταδυνάστευσή μας;» ( ψαλμοί 44:24)

Ο Ιησούς Χριστός  (σύμφωνα με τους Χριστιανούς υιός και θεός) είπε στον Θεό

«Ηλί, Ηλί, λαμά σαβαχθανί;», δηλαδή, «Θεέ μου, Θεέ μου, για ποιον σκοπό με εγκατέλειψες;» (Ματθαίος 27:46)

Το Κοράνι λέει:

«Κι αν οι λάτρεις Μου σε ρωτούν για Μένα, Εγώ πάντα βρίσκομαι κοντά τους. Ακούω την προσευχή που Μου απευθύνουν στις παρακλήσεις τους. Αλλα ας υπακούσουν με προθυμία τη κλήση Μου, κι ας πιστεύουν σε Μένα, ώστε να βαδίσουν στο σωστό δρόμο» ( Κοράνι 2:186)

Επίσης λέει

«Ή μήπως Εκείνος που ακούει και πραγματοποιεί την παράκληση εκείνου που έχει ανάγκη όταν Τον καλεί και που ανακουφίζει τους πόνους απολύει τις βλάβες και κάνει σε εσάς (τους ανθρώπους) κληρονόμους (κυριάρχους) στη γη; Μπορεί εκεί να υπάρχει άλλος θεός μαζί με τον ΑΛΛΑΧ;» ( Κοράνι 27:62)

Αποτελέσματα και συμπεράσματα της πρώτης ενότητας:

Είναι ολοφάνερο ότι στο πρώτο μέρος της συγκριτικής μας μελέτης όσον άφορα τον Θεό, το Κοράνι και η Βίβλος διαφέρουν σημαντικά. Το Κοράνι παρουσιάζει τον Θεό σαν ένα πραγματικά παντοδύναμο Ον, όταν η Βίβλος παρουσιάζει σοβαρά προβληματικά χωρία που δείχνουν τον Θεό να έχει ανάγκη από βοήθεια, ύπνο, ξεκούραση, και η δύναμη του να έχει όρια. Ερώτηση: Πως είναι δυνατόν το Ισλάμ να έχει δανειστεί ΙουδαιοΧριστιανικά στοιχεία;

Δεύτερη ενότητα: Τι λέει το Κοράνι και η Βίβλος για τους Προφήτες;

Στη δεύτερη ενότητα θα μελετήσουμε τις αναφορές των δυο βιβλίων ως προς τους Προφήτες. Οι Προφήτες είναι άτομα σταλμένα από το Θεό να μεταφέρουν το θεϊκό μήνυμα προς τους λαούς τους. Είναι άτομα ειδικά επιλεγμένα από τον Θεό και παραδείγματα ηθικής και ενάρετης συμπεριφοράς.

-Ο Μωυσής και Ο Ααρών

Η Βιβλος αναφέρει:

«48. ΚΑΙ ο Κύριος μίλησε στον Μωυσή την ίδια εκείνη ημέρα, λέγοντας:

49. Ανέβα σ’ αυτό το βουνό Αβαρίμ, το βουνό Νεβώ, που είναι στη γη τού Μωάβ, κατάντικρυ στην Ιεριχώ· και κοίταξε τη γη Χαναάν, που εγώ δίνω στους γιους Ισραήλ για ιδιοκτησία·

50. και να πεθάνεις στο βουνό όπου ανεβαίνεις, και να προστεθείς στον λαό σου, όπως ο αδελφός σου ο Ααρών πέθανε στο βουνό Ωρ, και προστέθηκε στον λαό του·

51. επειδή, απειθήσατε σε μένα ανάμεσα στους γιους Ισραήλ στα νερά τής Μεριβά-κάδης, στην έρημο Σιν· επειδή, δεν με αγιάσατε ανάμεσα στους γιους Ισραήλ» (Δευτερονόμιο 32:48-51)

Επίσης:

«3. Και ολόκληρος ο λαός έβγαλε τα χρυσά σκουλαρίκια, που ήσαν στα αυτιά τους, και τα έφεραν στον Ααρών.

4. Και παίρνοντάς τα από τα χέρια τους, το διαμόρφωσε με χαρακτικό εργαλείο, και το έκανε ένα χωνευτό μοσχάρι· κι εκείνοι είπαν: Αυτοί είναι οι θεοί σου, Ισραήλ, που σε ανέβασαν από τη γη τής Αιγύπτου.» ( Έξοδος 32:3-4)

Η Βίβλος δείχνει τους δυο μεγάλους αυτούς Προφήτες να τιμωρούνται για ασέβεια και ειδωλολατρία. Το Κοράνι όμως αναφέρει για αυτούς:

«Και να διηγηθείς (ακόμα) στο Βιβλίο (το Κοράνιο) (την ιστορία) του Μωυσή γιατί ήταν εκλεκτός, και ήταν απόστολος (και) προφήτης.

Και τον καλέσαμε από τη δεξιά μεριά του Τουρ (του Όρους Σινά) και τον κάναμε να μας πλησιάσει για μυστική (συνομιλία).

Κι από τη Φιλανθρωπία Μας, του χαρίσαμε τον αδελφό του Ααρών, (επίσης) ένα προφήτη.» ( Κοράνι 19: 51-53)

Επίσης:

«Ω! Εσείς που πιστεύετε! Μην γίνετε σαν κι αυτούς που (είχαν εξοργίσει κι) έβριζαν τον Μωυσή, γιατί ο ΑΛΛΑΧ τον είχε αθωώσει από (τις συκοφαντίες) που έλεγαν (εναντίον του), και ήταν τίμιος στον ΑΛΛΑΧ.» (Κοράνι 33:69)

Επίσης:

«Ο Ααρών – επίσης – πριν απ’ αυτό τους είχε πει: “Ω! Λαέ Μου! Έχετε δοκιμαστεί σ’ αυτό (το μοσχάρι). Γιατί ο Κύριος σας είναι – στ’ αλήθεια – ο Οικτίρμονας (ΑΛΛΑΧ). Γι’ αυτό ακολουθείτε με, και υπακούετε στη διαταγή μου”. Είπαν: “Δεν θα εγκαταλείψουμε αυτό το αντικείμενο (της λατρείας) αλλά θα αφοσιωθούμε σ αυτό, μέχρις ότου επιστρέψει σε μας ο Μωυσής» (Κοράνι 20:90-91)

-Ο Προφήτης Λοτ

Η Βίβλος λέει:

«Πότισαν, λοιπόν, τον πατέρα τους κρασί κατά τη νύχτα εκείνη· και η μεγαλύτερη μπήκε μέσα, και κοιμήθηκε με τον πατέρα της· κι εκείνος δεν κατάλαβε ούτε πότε αυτή πλάγιασε, και πότε σηκώθηκε.

Και την επαύριο η μεγαλύτερη είπε στη νεότερη: Δες, εγώ κοιμήθηκα χθες τη νύχτα με τον πατέρα μας· ας τον ποτίσουμε κρασί και τούτη τη νύχτα, και μπαίνοντας μέσα εσύ, κοιμήσου μαζί του, και ας αναστήσουμε σπέρμα από τον πατέρα μας.

Πότισαν, λοιπόν, κι εκείνη τη νύχτα τον πατέρα τους κρασί, και αφού σηκώθηκε η νεότερη, κοιμήθηκε μαζί του· κι εκείνος δεν κατάλαβε ούτε πότε αυτή πλάγιασε, και πότε σηκώθηκε.

Και συνέλαβαν οι δύο θυγατέρες του Λωτ από τον πατέρα τους» (Γένεσης: 19:33-36)

Το Κοράνι λέει

«Και τον Ισμαήλ και τον Ελισαίο και τον Ιωνά (Γιούνους) και τον Λωτ, κι όλους τους ξεχωρίσαμε πάνω απ’ όλους τους σύγχρονους τους.» ( Κοράνι 6:86)

Επίσης:

«Και στον Λωτ, επίσης, του δώσαμε τη Κρίση και τη Γνώση, και τον σώσαμε απ’ το χωριό που συνήθιζε να κάνει σιχαμένες πράξεις. Πραγματικά ήταν ένας λαός που είχε παραδοθεί στον Πονηρό και την παρανομία. Και τον κάναμε να μπει (στον κύκλο) της Ευσπλαχνίας Μας, γιατί ήταν από τους Ενάρετους» ( Κοράνι 21:74-75)

-Ο Σολομώντας  

Η Βίβλος αναφέρει:

«4. Επειδή, όταν ο Σολομώντας γέρασε, οι γυναίκες του ξέκλιναν την καρδιά του πίσω από άλλους θεούς· και η καρδιά του δεν ήταν τέλεια με τον Κύριο τον Θεό του, όπως η καρδιά τού Δαβίδ τού πατέρα του.

5. Και ο Σολομώντας πορεύτηκε πίσω από την Αστάρτη, τη θεά των Σιδωνίων, και πίσω από τον Μελχώμ, το βδέλυγμα των Αμμωνιτών.

6. Και ο Σολομώντας έπραξε πονηρά μπροστά στον Κύριο, και δεν πορεύτηκε ολοκληρωτικά πίσω από τον Κύριο, όπως ο πατέρας του, ο Δαβίδ.

7. Τότε, ο Σολομώντας έκτισε έναν ψηλό τόπο στον Χεμώς, το βδέλυγμα του Μωάβ, στο βουνό απέναντι από την Ιερουσαλήμ, και στον Μολόχ, το βδέλυγμα των γιων Αμμών.» ( Α βασιλέων 11:4-7)

Το Κοράνι λέει

«Κι ακολούθησαν αυτό που έλεγαν οι πονηροί κατά την εποχή του Σολομώντα. Δεν ήταν όμως άπιστος ο Σολομών» ( Κοράνι 2:102)

Επίσης:  

«Και χαρίσαμε στον Δαυίδ (- για γιο -) τον Σολομώντα, (που ήταν) εξαίρετος στην υπηρεσία Μας! Πάντοτε έστρεφε το βλέμμα (σ’ Εμάς με μετάνοια)» ( Κοράνι 38:30)

Επίσης:

«Και δώσαμε (παλιά) στον Δαυίδ και στον Σολομωντα τη Γνώση, κι είπαν κι οι δύο: “Ύμνος πρέπει στον ΑΛΛΑΧ, που μας προτίμησε από πολλούς απ’ τους πιστούς δούλους Του!» (Κοράνι 27:15)

Ο μεγάλος αυτός προφήτης Σολομώντας κατηγορείται στην Βίβλο για μια σοβαρή αισχρή πράξη, την ειδωλολατρία. Το Κοράνι όμως απαλλάσσει τον Σολομωντα από αυτή την κατηγορία. 

-Ο προφήτης Ιακώβ

Η Βίβλος λέει:

Και ο Ησαύ είπε: Δικαιολογημένα αποκλήθηκε το όνομά του Ιακώβ, επειδή, τώρα για δεύτερη φορά με υποσκέλισε· πήρε τα πρωτοτόκιά μου, και να, τώρα πήρε και την ευλογία μου. Και είπε: Δεν φύλαξες για μένα ευλογία; ( Γένεση 27:36)

Επίσης:

«2. Ο Κύριος έχει ακόμα κρίση ενάντια στον Ιούδα, και θα επισκεφθεί τον Ιακώβ σύμφωνα με τους δρόμους του· σύμφωνα με τις πράξεις του θα του ανταποδώσει.

3. Στην κοιλιά έπιασε τη φτέρνα του αδελφού του, και στην ανδρική του ηλικία ενίσχυσε προς τον Θεό.

4. Ναι, ενίσχυσε με άγγελο, και υπερίσχυσε· έκλαψε, και δεήθηκε σ’ αυτόν· τον βρήκε στη Βαιθήλ, και εκεί μίλησε σε μας·» ( Ωσηε 12:2-4)

Το Κοράνι λέει:

«Και χαρίσαμε σ’ αυτόν τον Ισαάκ, και – σαν επιπρόσθετο δώρο – (ένα εγγόνι)
τον Ιακώβ και κάναμε δίκαιους ανθρώπους τον καθένα (απ’ αυτούς). Και τους κάναμε αρχηγούς, να οδηγούν (ανθρώπους) με την διαταγή Μας, και εμπνεύσαμε σ’ αυτούς να κάνουν την αγαθοεργία, την τακτική προσευχή και την ελεημοσύνη. Και Μας υπηρετούσαν πιστά (μόνο Εμάς).» (Κοράνι 21:72-73)

Επίσης:

«Και θυμήσου τους (πιστούς) Δούλους Μας: τον Αβραάμ, τον Ισαάκ και τον Ιακώβ, που είχαν δύναμη της λατρείας και της λογικής.

Τους είχαμε προορίσει για ένα ειδικό (σκοπό): την προκήρυξη του Μηνύματος για το Σπίτι (της Μέλλουσας Ζωής).

Κι αυτοί στα μάτια Μας – σίγουρα είναι με τη παρέα των Εκλεκτών και
των Αρίστων.» ( Κοράνι 38:45-47)

-Ο Προφήτης Δαυίδ

Η Βίβλος λέει:

«2. Και προς την εσπέρα, όταν ο Δαβίδ σηκώθηκε από το κρεβάτι του,περπατούσε επάνω στην ταράτσα τού βασιλικού σπιτιού· και από την ταράτσα είδε μία γυναίκα να λούζεται· και η γυναίκα ήταν υπερβολικά ωραία στην όψη.

3. Και ο Δαβίδ έστειλε και ερεύνησε για τη γυναίκα. Και κάποιος είπε: Δεν είναι αυτή η Βηθ-σαβεέ, η θυγατέρα του Ελιάμ, η γυναίκα τού Ουρία τού Χετταίου;

4. Και ο Δαβίδ έστειλε μηνυτές και την πήρε· και όταν ήρθε σ’ αυτόν, κοιμήθηκε μαζί της, (επειδή, είχε καθαριστεί από την ακαθαρσία της·) και γύρισε στο σπίτι της.

5. Και η γυναίκα συνέλαβε· και στέλνοντας μήνυμα στον Δαβίδ, ανήγγειλε και είπε: Είμαι έγκυος.

6. Και ο Δαβίδ έστειλε μήνυμα στον Ιωάβ, λέγοντας: Στείλε μου τον Ουρία τον Χετταίο. Και ο Ιωάβ έστειλε στον Δαβίδ τον Ουρία.

7. Και όταν ο Ουρίας ήρθε σ’ αυτόν, ο Δαβίδ ρώτησε πώς έχει ο Ιωάβ, και πώς έχει ο λαός, και πώς έχουν τα πράγματα του πολέμου.

8. Και ο Δαβίδ είπε στον Ουρία: Κατέβα στο σπίτι σου, και πλύνε τα πόδια σου. Και ο Ουρίας βγήκε από το σπίτι τού βασιλιά· και πίσω του ήρθε μερίδιο από το τραπέζι τού βασιλιά.

9. Ο Ουρίας, όμως, κοιμήθηκε δίπλα στη θύρα τού σπιτιού τού βασιλιά, μαζί με όλους τους δούλους τού κυρίου του, και δεν κατέβηκε στο σπίτι του.

10. Και όταν ανήγγειλαν στον Δαβίδ, λέγοντας: Ο Ουρίας δεν κατέβηκε στο σπίτι του, ο Δαβίδ είπε στον Ουρία: Εσύ δεν έρχεσαι από οδοιπορία; Γιατί δεν κατέβηκες στο σπίτι σου;

11. Και ο Ουρίας είπε στον Δαβίδ: Η κιβωτός, και ο Ισραήλ, και ο Ιούδας κατοικούν σε σκηνές, και ο κύριός μου ο Ιωάβ, και οι δούλοι τού κυρίου μου, είναι στρατοπεδευμένοι επάνω στο πρόσωπο της πεδιάδας· και εγώ θα πάω στο σπίτι μου, για να φάω, και να πιω, και να κοιμηθώ με τη γυναίκα μου; Ζεις, και ζει η ψυχή σου, δεν θα κάνω αυτό το πράγμα.

12. Και ο Δαβίδ είπε στον Ουρία: Μείνε εδώ και σήμερα, και αύριο θα σε εξαποστείλω. Και έμεινε ο Ουρίας στην Ιερουσαλήμ εκείνη την ημέρα, και την επόμενη.

13. Και ο Δαβίδ τον κάλεσε, και έφαγε μπροστά του, και ήπιε· και τον μέθυσε· και την εσπέρα βγήκε να κοιμηθεί επάνω στο κρεβάτι του μαζί με τους δούλους τού κυρίου του, πλην στο σπίτι του δεν κατέβηκε.

14. Και το πρωί ο Δαβίδ έγραψε μια επιστολή στον Ιωάβ, και την έστειλε δια χειρός τού Ουρία.

15. Και στην επιστολή έγραψε, λέγοντας: Βάλτε τόν Ουρία απέναντι στη σκληρότερη μάχη· έπειτα, συρθείτε απ’ αυτόν, για να χτυπηθεί και να πεθάνει.

16. Και αφού ο Ιωάβ παρατήρησε την πόλη, διόρισε τον Ουρία σε θέση, όπου ήξερε ότι ήσαν άνδρες δύναμης.

17. Και βγήκαν οι άνδρες τής πόλης, και πολέμησαν με τον Ιωάβ· και έπεσαν από τον λαό μερικοί από τους δούλους τού Δαβίδ· θανατώθηκε δε και ο Ουρίας ο Χετταίος.

18. Και ο Ιωάβ έστειλε και ανήγγειλε στον Δαβίδ όλα τα σχετικά για τον πόλεμο.

19. Και πρόσταξε τον μηνυτή, λέγοντας: Αφού τελειώσεις μιλώντας στον βασιλιά όλα τα σχετικά για τον πόλεμο,

20. αν ανάψει ο θυμός τού βασιλιά, και σου πει: Γιατί πλησιάσατε την πόλη μαχόμενοι; Δεν ξέρετε ότι θα τόξευαν από το τείχος;

21. Ποιος πάταξε τον Αβιμέλεχ, τον γιο τού Ιερουβέσεθ; Κάποια γυναίκα δεν έρριξε επάνω του ένα κομμάτι μυλόπετρας από το τείχος, και πέθανε, στη Θαιβαίς; Γιατί πλησιάσατε στο τείχος; Τότε, πες: Πέθανε και ο δούλος σου ο Ουρίας, ο Χετταίος.

22. Πήγε, λοιπόν, ο μηνυτής, και καθώς ήρθε, ανήγγειλε στον Δαβίδ όλα εκείνα, για τα οποία τον είχε στείλει ο Ιωάβ.

23. Και είπε ο μηνυτής στον Δαβίδ, ότι υπερίσχυσαν εναντίον μας οι άνδρες, και βγήκαν προς εμάς στην πεδιάδα, και τους καταδιώξαμε μέχρι την είσοδο της πύλης·

24. αλλ’ οι τοξότες τόξευσαν από το τείχος επάνω στους δούλους σου· και μερικοί από τους δούλους τού βασιλιά πέθαναν, και ο δούλος σου ο Ουρίας ο Χετταίος ακόμα πέθανε.

25. Τότε ο Δαβίδ είπε στον μηνυτή: Έτσι θα πεις στον Ιωάβ: Μη σε ανησυχεί αυτό το πράγμα· επειδή, η ρομφαία κατατρώει πότε τον έναν, και πότε τον άλλον· ενίσχυσε τη μάχη σου ενάντια στην πόλη, και να την καταστρέψεις· κι εσύ ενθάρρυνέ τον.

26. Και όταν η γυναίκα τού Ουρία άκουσε, ότι ο Ουρίας ο άνδρας της πέθανε,πένθησε για τον άνδρα της.

27. Και αφού πέρασε το πένθος, ο Δαβίδ έστειλε και την πήρε στο σπίτι του· και έγινε γυναίκα του, και του γέννησε έναν γιο. Το πράγμα, όμως, που έπραξε ο Δαβίδ, φάνηκε κακό στα μάτια τού Κυρίου.» ( Β Σαμουήλ 11:2-27)

Η Ιστορία μας δείχνει πως ο Δαυίδ, ένας απεσταλμένος και προφήτης του Θεού, σκέφτηκε να δολοφονήσει τον άντρα μιας γυναίκας διότι την επιθυμούσε. Ο τρόπος που το σκέφτηκε και το έπραξε δεν διαφέρει από έναν κοινό μαφιόζο.

Το Κοράνι λέει:

«Και δώσαμε (παλιά) στον Δαυίδ και στον Σολομωντα τη Γνώση, κι είπαν κι οι δύο: “Ύμνος πρέπει στον ΑΛΛΑΧ, που μας προτίμησε από πολλούς απ’ τους πιστούς δούλους Του!”» ( Κοράνι 27:15)

Επίσης:

«Κάνε υπομονή (όμως) σ’ αυτά που λένε, και θυμήσου τον Δαυίδ, τον Δούλο Μας, – τον δυνατό – που πάντοτε έστρεφε το βλέμμα (σ’ Εμάς, μετανιώνοντας)»(Κοράνι 38:17)

Ακόμα:

«Και δυναμώσαμε τη βασιλεία του και του δώσαμε σοφία, και την ευχέρεια στην ομιλία και αποφασιστικότητα» ( Κοράνι 38:20)

Επίσης:

Το Κοράνι παρουσιάζει τον Δαυίδ σαν έναν έντιμο άνθρωπο που πάντα ήταν θεοσεβής ενώ η Βίβλος τον παρουσιάζει σαν έναν μοιχό – δολοφόνο.

-Ο Προφήτης Νώε

Η Βίβλος μας πληροφορεί σχετικά με τον Νώε:

«20. Και ο Νώε άρχισε να είναι γεωργός, και φύτεψε ένα αμπέλι·

21. και ήπιε από το κρασί, και μέθυσε, και γυμνώθηκε μέσα στη σκηνή του.

22. Και ο Χαμ, ο πατέρας τού Χαναάν, είδε τη γύμνωση του πατέρα του· και το ανήγγειλε στους δύο αδελφούς του έξω.

23. Και παίρνοντας ο Σημ και ο Ιάφεθ το ένδυμα, το έβαλαν επάνω στις δύο πλάτες τους· και περπατώντας πισώπλατα, σκέπασαν τη γύμνωση του πατέρα τους· και τα πρόσωπά τους ήσαν προς τα πίσω και δεν είδαν τη γύμνωση του πατέρα τους.

24. Και όταν ο Νώε συνήλθε από το κρασί του, έμαθε όσα έκανε σ’ αυτόν ο γιος του ο νεότερος.

25. Και είπε: Επικατάρατος ο Χαναάν· θα είναι δούλος των δούλων στους αδελφούς του» ( Γένεση 9:20-25)

Το Κοράνι λέει:

«Ο ΑΛΛΑΧ διάλεξε τον Αδάμ, τον Νώε, την οικογένεια του Αβραάμ και την οικογένεια του Ιμράν πάνω απ’ όλο τον κόσμο» ( Κοράνι 3:33)

Επίσης:

«Ω! Εσείς οι απόγονοι εκείνων που τους μεταφέραμε (στην Κιβωτό) με το Νώε! Στ’ αλήθεια! ο Νώε ήταν πολύ ευγνώμονας δούλος.» ( Κοράνι 17:3)

-Ο Προφήτης Ιώβ

Η Βίβλος λέει:

«1. ΥΣΤΕΡΑ απ’ αυτά, ο Ιώβ άνοιξε το στόμα του, και καταράστηκε την ημέρα του.

2. Και ο Ιώβ μίλησε, και είπε:

3. Είθε να χαθεί η ημέρα κατά την οποία γεννήθηκα, και η νύχτα κατά την οποία είπαν: Γεννήθηκε αρσενικό.» ( Ιώβ 3:1-3)

Επίσης:

«2. Θα πω στον Θεό: Μη με καταδικάσεις· δείξε μου γιατί με δικάζεις.

3. Είναι καλό σε σένα να καταθλίβεις, να καταφρονείς το έργο των χεριών σου, και να ευοδώνεις τη βουλή των ασεβών;» ( Ιώβ 10:2-3)

Επίσης:

«6. μάθετε, τώρα, ότι ο Θεός με κατέστρεψε, και με περικύκλωσε με το δίχτυ του.

7. Δέστε, φωνάζω: Αδικία! Αλλά, δεν εισακούομαι· επικαλούμαι, αλλά καμιά κρίση.» (Ιώβ 19:6-7)

Το Κοράνι λέει:

«Και θυμήσου τον Ιώβ (Εγιούμπ), τον (πιστό) Δούλο Μας. Κοίτα, όταν φώναξε τον Κύριο του: “Με πίκρανε ο Σατανάς με δυστυχίες και βάσανα!”

(Το πρόσταγμα δόθηκε): “Κτύπησε (τη γη) με το πόδι σου. Αυτό είναι (νερό) για να πλυθείς κρύο (δροσερό), και (νερό) για να πίνεις”.

Και του χαρίσαμε (ξαναφέρνοντας πίσω) την οικογένεια του, και διπλασιάσαμε τον αριθμό της – σαν Χάρη από Μας (σ’ αυτόν), και το μήνυμα για όσους καταλαβαίνουν.

“Και πάρε με το χέρι σου λίγο χορτάρι και χτύπησε μ’ αυτό, και μη σπάσεις (τον όρκο σου) -”. Τον βρήκαμε – στ’ αλήθεια – γεμάτο υπομονή (και σταθερότητα). Τι καλός που ήταν ο δούλος Μας αυτός! Πάντοτε (σ’ Εμάς) έστρεφε το βλέμμα (με μετάνοια).»  (Κοράνι 38:41-44)

Ο Ιώβ στην Βίβλο βλασφημά εναντίον του Θεού και κραυγάζει ότι ο Θεός τον αδίκησε. Στο Κοράνι διαβάζουμε ύμνους για τον χαρακτήρα του Ιώβ, και βλέπουμε πως ο Θεός εισάκουσε τα παράπονα του δίνοντας του ανακούφιση στα προβλήματα.

Αποτελέσματα και συμπεράσματα της δεύτερης ενότητας:

Όπως στην πρώτη ενοτητα έτσι και σε αυτήν βλέπουμε πως το Κοράνι διορθώνει τα προβληματικά χωρία της Βίβλου. Διαβάσαμε για ιερούς Προφήτες να διαπράττουν εγκλήματα, ασέβειες, αμαρτίες όταν στο Κοράνι απαλλάσσονται και αντικρούονται τέτοιοι ισχυρισμοί.

Τρίτη ενότητα: Τι λέει το Κοράνι και η Βίβλος για τον Ιησού Χριστό;

Στην τρίτη και τελευταία ενότητα της συγκριτικής μας μελέτης της Βίβλου και του Κορανίου θα δούμε τις αναφορές των δυο ιερών βιβλίων για τον Ιησού Χριστό.

Εσταυρωμένος και καταραμένος ο Ιησούς;

Η Βίβλος λέει:

«Ο Χριστός μάς εξαγόρασε από την κατάρα τού νόμου, καθώς έγινε κατάρα για χάρη μας· επειδή, είναι γραμμένο: «Επικατάρατος καθένας που κρεμιέται επάνω σε ξύλο». ( Γαλάτες 3:13) (δες επίσης Δευτερονόμιο 21:23)

Το Κοράνι λέει:

«Κοίτα!   Οι   άγγελοι  είπαν:  “Ω Μαριάμ! Ο ΑΛΛΑΧ σου αναγγέλλει ευχάριστα νέα μ’ ένα Λόγο του, το όνομα του θα είναι Μεσσίας Ιησούς (Χριστός Ιησούς), το παιδί της Μαριάμ, θα τύχει δε μεγάλης τιμής σ’ αυτόν τον κόσμο και στο μελλοντικό, και σύντροφος μ’ εκείνους που βρίσκονται πολύ κοντά στον ΑΛΛΑΧ.» ( Κοράνι 3:45)

Επίσης:

«Γιατί ακόμη καυχήθηκαν:”Φονεύσαμε τον Χριστό Ιησού, το παιδί της Μαριάμ, τον Απόστολο του ΑΛΛΑΧ”. Κι όμως δεν τον σκότωσαν, κι ούτε τον σταύρωσαν, αλλ’ έτσι φαίνεται ο’ αυτούς. Εκείνοι όμως που είχαν διαφορετική γνώμη (που διαφώνησαν) ο’ αυτό (το θέμα), είναι γεμάτοι αμφιβολίες, γιατί δεν γνωρίζουν (θετικά), αλλά μόνο εικασίες ακολουθούν, και μια βεβαιότητα ότι δεν τον σκότωσαν,» (Κοράνι 4:157-158)

Η Βίβλος μας πληροφορεί ότι ο Χριστός σταυρώθηκε για να πέσει πάνω του η οργή του Θεού για τις αμαρτίες των απίστων και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καταραστεί ο ιδιος. Οι Μουσουλμάνοι πιστεύουν, συμφωνά με το Κοράνι, ότι ο Ιησούς δεν σταυρώθηκε ούτε ήταν καταραμένος αλλά αντίθετα ο Θεός τον προστάτεψε και τον τίμησε στην παρούσα ζωή και στην μελλοντική.

Η Συμπεριφορά του Ιησού προς την μητέρα του.

Η Βίβλος λέει:

«Και επειδή έλειψε το κρασί, η μητέρα τού Ιησού λέει σ’ αυτόν: Δεν έχουν κρασί.

Ο Ιησούς λέει σ’ αυτή: Τι κοινό υπάρχει ανάμεσα σε μένα και σε σένα, γυναίκα; Δεν ήρθε ακόμα η ώρα μου» ( Ιωάννης 2:3-4)

Επίσης:

«Και κάποιος τού είπε: Δες, η μητέρα σου και οι αδελφοί σου στέκονται έξω, ζητώντας να σου μιλήσουν.

Κι εκείνος, αποκρινόμενος σ’ αυτόν που του το είπε, απάντησε: Ποια είναι η μητέρα μου και ποιοι είναι οι αδελφοί μου;

Κι απλώνοντας το χέρι του προς τους μαθητές του, είπε: Δέστε! η μητέρα μου και οι αδελφοί μου·» (Ματθαίος 12:47-49)

Το Κοράνι αναφέρει τον Ιησού να λέει:

«Είμαι στ’ αλήθεια -ένας δούλος του ΑΛΛΑΧ. Μου έδωσε το Βιβλίο (την αποκάλυψη) και με έκανε ένα προφήτη.“Και με έχει κάνει ευλογημένο οπουδήποτε κι αν βρίσκομαι, και έχει επιτάξει σε μένα την Προσευχή και τη φιλανθρωπία εφ’ όσον βρίσκομαι στη ζωή.“Και (Αυτός) μ’ έχει κάνει καλοκάγαθο στη μητέρα μου, και όχι υπεροπτικό ή άθλιο,» (Κοράνι 19:30-32)

Το Κοράνι πιστοποιεί ότι ο Ιησούς ήταν καλοκάγαθος και ευγενικός στην μητέρα του. Για έναν Μουσουλμάνο είναι απίστευτο πως ένας άνθρωπος σαν τον Ιησού να αποκαλεί την μητέρα του «γυναίκα» και την αγνόησε όταν ήθελε να του μιλήσει. Το Κοράνι διδάσκει να είμαστε ευγενικοί στους γονείς ακόμα και αν είναι άπιστοι. Διαβάζουμε στο Κοράνι:

«Και συστήσαμε στον άνθρωπο (πώς να συμπεριφέρεται) στους γονείς του. Η μητέρα του, υποφέροντας με αδυναμία που μεγαλώνει μέρα με τη μέρα τον κουβαλούσε (στα σπλάχνα της), και σε δύο χρόνια διέκοψε (το βύζαγμά) του. (Ακουσε – λοιπόν – το πρόσταγμα): “Δείξε ευγνωμοσύνη σ’ Εμένα και στους γονείς σου. Σ’ εμένα είναι (το τέρμα) της Πορείας όταν κανονίζεται η αμοιβή σου για ό,τι έκανες). Αν όμως προσπαθήσουν μ’ όλη τους την δύναμη να Με ενώσεις στη λατρεία με κάτι που δεν έχεις γνώση, (τότε) μην τους υπακούεις. Κράτησε τη συντροφιά μαζί τους, σ’ αυτό τον κόσμο, δίκαια (και με καλοσύνη) κι ακολούθησε το δρόμο εκείνων που κατευθύνονται σ’ Εμένα (με αγάπη). Έπειτα σ’ Εμένα (εξ άλλου) όλοι θα επιστρέψετε, και (τότε) θα σας πώ την αλήθεια (και το νόημα) για όλα που κάνατε”.» ( Κοράνι 31:14-15)

Πως είναι λοιπόν δυνατόν ο Ιησούς να συμπεριφέρθηκε κατά αυτόν τον τρόπο στην Μητέρα του όταν θεωρείτε από τον ΑΛΛΑΧ:

Κοίτα! Οι άγγελοι είπαν: “Ω! Μάριαμ! Ο ΑΛΛΑΧ σε διάλεξε και σ’ εξάγνισε, προτιμώντας σε ανάμεσα απ’ όλες τις γυναίκες των εθνών.(Κοράνι 3:42)

 Η Συμπεριφορά του Ιησού προς τους ανθρώπους

Η βίβλος μας πληροφορεί ότι Ιησούς έλεγε:

«Και εκείνος, απαντώντας, τους είπε: Πονηρή και μοιχαλίδα γενεά ζητάει σημείο· αλλά, σημείο δεν θα της δοθεί, παρά μονάχα το σημείο τού προφήτη Ιωνά.»(Ματθαίος 12:39)

«Φίδια, γεννήματα από οχιές, πώς θα ξεφύγετε από την καταδίκη τής γέεννας»( Ματθαίος 23:33)

«Άφρονες, εκείνος που έκανε το απέξω, δεν έκανε και το από μέσα;»(Λουκάς 11:40)

«Και εκείνος, αφού στράφηκε, είπε στον Πέτρο: Πήγαινε πίσω μου, σατανά, μου είσαι σκάνδαλο· επειδή, δεν φρονείς τα πράγματα του Θεού, αλλά εκείνα των ανθρώπων.» ( Ματθαίος 16:23)

«Πλην, εκείνους τους εχθρούς μου, που δεν με θέλησαν να βασιλεύσω επάνω τους, φέρτε τους εδώ, και κατασφάξτε τους μπροστά μου.» (Λουκάς 19:27)

Το Κοράνι λέει:

«Κι όταν ήλθε ο Ιησούς, με τα Καθαρά Σημεία , είπε: “Έρχομαι σ’ εσάς με τη Σοφία, για να σας φανερώσω (να σας εξηγήσω) μερικά απ’ αυτά που είχατε διαφορές και φιλονικούσατε. Γι’ αυτό φοβηθείτε τον ΑΛΛΑΧ και υπακούστε με“.» (Κοράνι 43:63)

Επίσης λέει:

«Και (Αυτός) μ’ έχει κάνει καλοκάγαθο στη μητέρα μου, και όχι υπεροπτικό ή άθλιο», (Κοράνι 19:32)

Αποτελέσματα και συμπεράσματα της τρίτης ενότητας:

Ο Ιησούς σύμφωνα με την Βίβλο συνήθιζε να προσβάλει και να υβρίζει τον λαό του, ακόμα και τους μαθητές του. Στο Κοράνι τονίζεται ο σοφός τρόπος που καλούσε τον κόσμο στην διδασκαλία και στο μήνυμα του Θεού. Είναι ξεκάθαρο πως ο χαρακτήρας του Ιησού έχει μεγάλη διαφορά όταν διαβάζουμε οριζοντίως τις αναφορές των δυο ιερών βιβλίων.  

Γενικό συμπέρασμα:

Μια πρώτη «γεύση» από τις πηγές του Ισλάμ με σύγκριση τις Ιουδαιοχριστιανικές, αποκαλύπτουν ότι όχι μόνο το Ισλάμ δεν δανείστηκε, αλλά διόρθωσε σε πολλά κομβικά σημεία τα λάθη που έχουν αναφερθεί από τον Ιουδαϊσμό και τον Χριστιανισμό όσον αφορά τον Δημιουργό τον Ύψιστο και τους Προφήτες Του. Μην ξεχνάμε ότι αυτή η συγκριτική μελέτη είναι απλά μια «γεύση», πολύ γενική, και αρκετά σύντομη. Ακολουθούν περισσότερα άρθρα και αναλύσεις.

Να κλείσουμε αυτήν την έκθεση με το σχόλιο του Δρ. Μαχμούντ Χάμντυ Ζακζούκ οπου στο βιβλίο «Ισλαμικές Αλήθειες», κεφ. 12, σελίδες 12-14 αναφέρει κατά πόσο στέκει η θεωρία ότι το Ισλάμ είναι γέννημα Ιουδαιοχρισταινικών πηγών. Διαβάζουμε:

«Αν ήταν το Κοράνιο συνονθύλευμα από προηγούμενες Γραφές, οι αντίπαλοι του Μοχάμμαντ δε θα σιωπούσαν. Σίγουρα θα εκμεταλλεύονταν την ευκαιρία να τον κατηγορήσουν για αυτή τη δράση του. Όμως όλοι οι ισχυρισμοί τους ήταν γενικεύσεις, χωρίς επιστημονικά τεκμήρια. Το ίδιο το Κοράνιο έχει ήδη αναφερθεί σ’ αυτές τις συκοφαντίες και τις ανασκευές τους, όπως αναφέραμε.

Το Κοράνιο περιλαμβάνει νόμους, κανόνες, οδηγίες, και εντολές, που δεν υπήρχαν στις προηγούμενες γραφές. Επιπλέον, το Κοράνιο περιλαμβάνει αφηγήσεις με λεπτομερείς εκθέσεις παλαιότερων εθνών, καθώς και προφητείες, που πραγματοποιήθηκαν. Ένα παράδειγμα ήταν το αποτέλεσμα της αναμέτρησης ανάμεσα στους Βυζαντινούς και στους Πέρσες, τα γεγονότα της οποίας ήταν άγνωστα στον Μοχάμμαντ στον λαό και στους οπαδούς προηγούμενων θρησκειών.

Το Κοράνιο προέτρεψε τον κόσμο ν’ αποκτήσει γνώση και να σεβαστεί τον ανθρώπινο νου. Επομένως, βάσει των πρωτοπόρων διδασκαλιών του Ισλάμ, οι Μουσουλμάνοι μπόρεσαν, σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, να δημιουργήσουν έναν πολιτισμό, που αντικατέστησε τους προηγούμενους, οι οποίοι επικράτησαν για πολλούς αιώνες. Αν το Κοράνιο είχε συνταχθεί, από τις προηγούμενες θρησκείες, γιατί αυτές οι θρησκείες δεν συμπεριλάβανε τις ίδιες διδαχές, και γιατί δεν έπαιξαν τον ίδιο ρόλο με το Ισλάμ;

Το Κοράνιο είναι ένα Βιβλίο του οποίου το ύφος είναι αλληλένδετο. Αν είχε συνταχθεί απ’ άλλες γραφές θα ήταν ασυνάρτητο, αντιφατικό, και ασυνεπής λόγω των υποτιθέμενων διάφορων πηγών.

“… Κι αν ήταν από κάποιον άλλο, εκτός απ’ τον Αλλάχ, σίγουρα θα είχαν βρει σ’αυτό μεγάλη σύγχυση ” [ Κοράνι 4/82]

Επιπλέον, το Κοράνιο απευθύνεται πάντα στην λογική και δεν περιλαμβάνει μύθους και ασυναρτησίες. Βασίζεται σε τεκμήρια και γεγονότα και απαιτεί το ίδιο απ’ τους αντιπάλους του: «Παρουσιάστε την απόδειξή σας, αν είστε ειλικρινείς» [27/64]. Αυτή η προσέγγιση θεωρείται ολοκληρωτικά νέα προσέγγιση και επομένως δε πρόκειται να λήφθηκε από προηγούμενη Γραφή.

Είναι ολοφάνερο ότι το Ισλάμ απέρριψε εντελώς τις απατηλές πεποιθήσεις του παγανισμού, τον τρόπο ζωής του, και τις κτηνώδεις παραδόσεις του, και τις αντικατέστησε με αληθινή πίστη και ενάρετη ζωή.

Επιπρόσθετα, μπορούμε ν’ αναφέρουμε τ’ ακόλουθα:

Το Κοράνιο διηγήθηκε γεγονότα, που είναι εντελώς άγνωστα στον Βιβλικό Λαό. Για παράδειγμα, διηγήθηκε την ιστορία του Ζαχαρία, και της γέννησης της Μαρίας, και την παραμονή της υπό της κηδεμονίας του. Το Κοράνιο επίσης αφιέρωσε ολόκληρο κεφάλαιο στην Μαρία,γεγονός, που δε συναντιέται στην Καινή Διαθήκη. Από πού μπορεί να άντλησε αυτές τις πληροφορίες ο Προφήτης Μοχάμμαντ_;

Αναφέρεται στην Έξοδο ότι η κόρη του Φαραώ υιοθέτησε τον Μωϋσή, ενώ το Κοράνιο δήλωσε ότι η σύζυγος του Φαραώ τον υιοθέτησε. Αναφέρεται επίσης στην Έξοδο ότι “ο Ααρών έφτιαξε το μοσχάρι…” που λάτρεψαν οι Ισραηλίτες, ενώ το Κοράνιο αποδίδει την ενέργεια αυτή σε άλλον και δηλώνει την αποστροφή του Ααρών.

Αν το Κοράνιο προέκυψε απ’ τα ευαγγέλια, γιατί το Ισλάμ απέρριψε την αρχή της Τριαδικότητας, που είναι βασική πεποίθηση στο Χριστιανισμό; Γιατί επίσης το Ισλάμ απέρριψε την πίστη στη σταύρωση του Χριστού, στη λύτρωση, στο Προπατορικό Αμάρτημα, και στη θεϊκή φύση του Χριστού;

Το Κοράνιο παρουσιάζει τους Προφήτες του Αλλάχ ως υποδείγματα ηθικής και αρετής αντίθετα με την Παλαιά Διαθήκη, που δηλώνει ότι μερικοί απ’ αυτούς έπραξαν αισχρότητες, πράγμα που δε συμβιβάζεται με την Ισλαμική παρουσίαση (βλ. λ.χ. την ιστορία του Λωτ με τις κόρες του στην Παλαιά Διαθήκη).

Τα λατρευτικά καθήκοντα στο Ισλάμ, όπως καθορίζονται στο Κοράνιο: προσευχή, νηστεία, ελεημοσύνη, προσκύνημα στη Μέκκα, και οι λεπτομέρειες εκτέλεσης αυτών των καθηκόντων δεν καταγράφονται απ’ άλλη θρησκεία. Οι πέντε καθημερινές προσευχές εκτελούνται με ειδικό τρόπο σε καθορισμένες ώρες και με προκαθορισμένες διατυπώσεις. Η ετήσια νηστεία του Ραμαζανιού απαιτεί ολική αποχή, από την βρώση, την πόση , και τις σωματικές Επιθυμίες, από την αυγή μέχρι τη δύση του ηλίου. Στην ελεημοσύνη περιλαμβάνονται τα είδη, ο τρόπος καταβολής και οι περιπτώσεις δαπάνης της. Στο ιερό Προσκύνημα περιλαμβάνεται η περιφορά της Κάαμπα, η στάση στο Όρος Αραφάτ, η επταπλή μετάβαση από την Σάφαα στην Μάρουα μεθ’ επιστροφής, και η ρίψη των λίθων κατά του Σατανά.

Αυτές οι λεπτομέρειες δεν βρίσκονται με παρόμοιο τρόπο σε καμία άλλη θρησκεία και επομένως αποκλείεται να πέρασαν στο Ισλάμ από άλλη πηγή.»

Ετικέτες:, , , , , ,

Τα σχόλια είναι κλειστά.