Τι είπε ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم για την αστυνομική βία – قَوْمًا فِي أَيْدِيهِمْ مِثْلُ أَذْنَابِ الْبَقَرِ

Άχμαντ Μ.Ελντίν – أحمد بن محيي الدين

الحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين، أما بعد

Ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم είπε σχετικά για την υπέρμετρη βία των αστυνομικών:

«Στο τέλος των ημερών θα εμφανιστούν άνθρωποι από αυτό το έθνος με μαστίγια που μοιάζουν σαν τις ουρές των βοδιών. Θα εξέρχονται το πρωί έχοντας την οργή του Αλλάχ και θα επιστρέφουν το απόγευμα έχοντας τον θυμό του Αλλάχ (πάνω τους)»[1]

Διαβάζουμε σε άλλη αυθεντική του ρήση να λέει:

«Σύντομα, σε περίπτωση που ζήσετε αρκετά, θα δείτε ανθρώπους που έχουν στα χέρια τους, κάτι που μοιάζει με ουρά βοδιού. Θα εξέρχονται το πρωί έχοντας τον θυμό του Αλλάχ (πάνω τους) και θα επιστρέφουν το απόγευμα έχοντας την οργή του Αλλάχ (σε άλλη διατύπωση: «έχοντας την κατάρα του Αλλάχ»)»[2]

Οι λόγιοι των αχαντίθ (προφητικών ρήσεων) επεξηγούν ότι αυτό που μοιάζει με ουρά βοδιού είναι τα μαστίγια (γκλοπ, ράβδοι κτλ) που χρησιμοποιούνται έτσι ώστε να χτυπάνε τον κόσμο άδικα και τυραννικά. Πιο συγκεκριμένα, σε αυτές τις προφητικές ρήσεις, γίνεται λόγος για τα καθεστώτα που κάνουν κατάχρηση εξουσίας, κάνοντας χρήση αστυνομικής βίας άδικα. Είτε αυτό σχετίζεται με το γκλόμπ, είτε με όπλο, είτε με οποιοδήποτε αντικείμενο που προκαλεί πόνο και σωματική βλάβη. Τα άτομα αυτά που κάνουν κατάχρηση εξουσίας, με αυτόν τον βίαιο και αδικαιολόγητο τρόπο, κερδίζουν την οργή του Αλλάχ.

Οι λόγιοι της Σούννα (προφητικής παράδοσης) συγκεκριμενοποιούν τα άτομα αυτά, που κάνουν κατάχρηση εξουσίας, αναγνωρίζοντας τους ως αστυνομία, όπως αναφέρει ο Ιμάμης και λόγιος αν Νάουαουι (1277): «Αναφέρεται (ο Προφήτης) σε αυτούς που έχουν διοριστεί ως αστυνομικοί»[3]

Σε άλλο χαντίθ διαβάζουμε από τον Προφήτη μας صلى الله عليه وسلم 

«Δυο κατηγορίες ανθρώπων βρίσκονται στην κόλαση της φωτιάς, τους οποίους δεν έχω δει ακόμα: Η μια κατηγορία είναι άνδρες με μαστίγια που μοιάζουν με τις ουρές των βοδιών και με τα οποία χτυπάνε τους ανθρώπους»[4]

Σχολιάζοντας την ρήση, ο Αλλάμα Ίμπν Ουθαημήν σημείωσε:

«Πρόκειται για τους αδίκους και τυράννους αστυνομικούς που χτυπάνε τους ανθρώπους δίχως λόγο και αιτία (άδικα). Είναι από τους κατοίκους της κόλασης διότι όποιος συνεισφέρει στην αδικία θα λάβει μερίδιο της αμαρτίας που αξίζει»[5]

Η αδικία, η τυραννία και η κατάχρηση εξουσίας μπορούν να δικαιολογήσουν τις βίαιες εξεγέρσεις, διαδηλώσεις και πορείες; Όχι, διότι η αδικία δεν αντιμετωπίζεται με χάος, προκαλώντας περισσότερο κακό. Ο Προφήτης μας صلى الله عليه وسلم  μας συμβούλεψε με το στοιχείο της υπομονής.

Ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم είπε:

«Μετά από εμένα θα δείτε κυβερνήτες που δεν θα σας δίνουν τα δικαιώματα σας, αλλά εσείς πρέπει να τους τα δίνεται (σχετικά με την υπακοή) και κάντε υπομονή μέχρι να με συναντήσετε (την Ημέρα της Κρίσης)»[6]

Σε μια άλλη αυθεντική ρήση του Αποστόλου διαβάζουμε να λέει:

«Μετά από εμένα θα δείτε έντονη ρουσφετολογία (από τους κυβερνήτες σας) και εγωισμό από μεριά τους και θα δείτε πράγματα για τα οποία θα διαφωνείτε. Οι Σαχάμπα (μαθητές) ρώτησαν: «Απόστολε του Αλλάχ, τι μας διατάζεις να κάνουμε σε περίπτωση που πετύχουμε αυτές τις εποχές;» Είπε ο Προφήτης: «Να εκπληρώνεται τις υποχρεώσεις σας (αποδίδοντας τα δικαιώματα των κυβερνητών) και να ζητάτε από τον Αλλάχ την εκπλήρωση των δικαιωμάτων σας»[7]

Ο Αλλάμα Ίμπν Ουθαημήν σχολιάζει:

«Κοιτάτε πόσο σοφή είναι αυτή η καθοδήγηση και η συμβουλή. Όταν βλέπουμε πράγματα από τους κυβερνήτες μας που πιστεύουμε ότι είναι λάθος, εκπληρώνουμε κανονικά τις υποχρεώσεις μας προς αυτούς και ζητάμε από τον Αλλάχ τα δικαιώματα μας. Δεν λέμε: «δεν θα υπακούσουμε τον κυβερνήτη επειδή δεν μας δίνει τα δικαιώματα μας». Διότι μπορεί να μας εμποδίζει από τα δικαιώματα μας και να μας αδικεί, όμως αυτή η αδικία του δεν μας επιτρέπει να μην του αποδώσουμε τα δικά του δικαιώματα, διότι πράγματι, σε αυτήν την περίπτωση θα είχαμε μεγάλες δοκιμασίες και χάος»[8]

Και εδώ βλέπουμε την απόλυτη ισορροπία και μετριοπάθεια στις διδασκαλίες του Ισλάμ, συγκριτικά με τις εξτρεμιστικές ιδεολογίες (αριστεροί και δεξιοί) και τις πολιτικοποιημένες ιδέες που κυκλοφορούν. Αναγνωρίζεται και καταδικάζεται η αστυνομική βία και γενικότερα η κατάχρηση εξουσίας, ταυτόχρονα όμως ο πιστός καλείται να επιδείξει υπομονή στην αδικία, έτσι ώστε να μην προκαλέσει χάος και αναταραχές, οι οποίες με την σειρά τους θα καταλήξουν σε περισσότερες αδικίες και καταστροφές.

Εάν ωφεληθήκατε και σας άρεσε η ανάρτηση, βοηθήστε μας να συνεχίσουμε ενισχύοντας το IslamForGreeks. Δείτε εδώ τους τρόπους που μπορείτε να στηρίξετε τις προσπάθειες

Παραπομπές

[1] Ασ-Σαχίχα, νο 1893, Μούσναντ του Ιμάμ Άχμαντ

[2] Μουσίμ, νο. 2857

[3] Σάρχ – επεξήγηση, του Σαχίχ Μούσλιμ, τόμος 17, σελ.277

[4] Μούσλιμ, νο. 2128

[5] http://binothaimeen.net/content/11902

[6] Μπουχάρι, 7057

[7] Μούσλιμ, νο.1843

[8] Τα’αλίκ άλα Σαχίχ Μούσλιμ (σχολιασμός για τα αχαντίθ του Ιμάμ Μούσλιμ), τόμος 9, σελ.274



Categories: Μουσουλμάνοι

Tags: , , ,

Discover more from Το Ορθόδοξο Ισλάμ με Ορθόδοξη Κατανόηση

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading