Ερωτηση: Μπορει το Πνευμα (Τζιν) και το φυλαχτο να καθοδηγησει και να φυλαξει; {Μερος 2}

Το πρώτο μέρος μπορείτε να το διαβάσετε εδώ

Ευχαριστω για την άμεση απάντηση…Διαβάζοντας και άλλα ισλαμικά κείμενα κάποιοι τα θεοποιουν και κάποιοι απλά τα περιγράφουν ως πνευματικά όντα,άυλες οντότητες που θα μπορούσαν να «κατοικούν» σε κάποιο αντικείμενο αλλα όχι να δίνουμε την «φημη» στο αντικείμενο που τα φιλοξενεί..Σιγουρα υπάρχουν φυλές, υπάρχουν καλά κακά,έχουν ιδιοτροπίες αλλά έχουν και μια ανωτερότητα μεγαλύτερη των ανθρώπων και λίγο χαμηλότερη των αγγέλων. Ο Θεος γενικά και στη Χριστιανική και στην Ισλαμική θεωρία ειναι «πανταχού παρών», αλλά πιστεύω ότι τα τζινι που στην πραγματικότητα ειναι πιο ανώτερα όντα θα μπορούσαν να αποτελούν το ρόλο του «δασκάλου» στο πνευματικό ταξίδι. Απο κει και έπειτα πως μπορούμε πραγματικά να τα καλέσουμε?

 Απάντηση:

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Τα «Ισλαμικά» κείμενα που θεοποιούν τα τζιν δεν μπορούν να λέγονται Ισλαμικά αλλά πολυθεϊστικά και ειδωλολατρικά. Η Ισλαμική θεολογία επίσης δεν τα τοποθετεί ως ανώτερα από την ανθρώπινη φυλή, ισα ισα, ο άνθρωπος μπορεί να φτάσει ακόμα και να είναι ανώτερος από τους Αγγέλους όταν περπάτα με βάση τις εντολές του Κυρίου Του. Ο Shaykh Al Islam ibn Taymiyyah είπε χαρακτηριστικά: «Οι άγγελοι έχουν δημιουργηθεί με διανοητικότητα αλλά χωρίς επιθυμίες και τα ζωντανά έχουν δημιουργηθεί με επιθυμίες αλλά χωρίς διανοητικότητα. Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε έχοντας και διανοητικότητα και επιθυμίες. Αυτός που κάνει την διανοητικότητα του να ξεπεράσει τις επιθυμίες του έχει γίνει καλύτερος από τους αγγέλους. Οσο γιαυτον που άφησε τις επιθυμίες του να επικρατήσουν εναντίον της διανοητικότητας του τότε τα ζώα είναι καλύτερα από αυτόν.»

Ο Θεός στο Ισλάμ δεν είναι πανταχού παρών με την ουσία Του. Το θέμα επειδή είναι λίγο ευαίσθητο ως προς την δογματική γιαυτο το αναφέρω και το παρατηρώ. Ο Δημιουργός είναι περά από την δημιουργία του και δεν εισέρχεται σε αυτή – δεν περιορίζεται από κάτι που ο ίδιος έπλασε. Αν γινόταν κάτι τέτοιο τότε δεν θα μπορούσε να λεγόταν θεός. Περισσότερα επί του θέματος μπορείς να δεις το 4ο  μάθημα από τον κύκλο παραδόσεων «Η Ισλαμική Δογματική»

Η πίστη μας για το τι είναι τζιν και τι όχι η πως λειτουργούν πρέπει να βασίζεται σε μια γνώση μη ανθρώπινη μιας και το πεδίο των τζιν είναι αόρατο και δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό με τις αισθήσεις μας. Συνεπώς, έχουμε ανάγκη για την αποκάλυψη του Δημιουργού μας να μας πει τι ακριβώς συμβαίνει και πως λειτουργούν. Οι πηγές γιαυτην την ενημέρωση πρέπει να είναι (κατά το Ισλάμ) το Κοράνι, που είναι ο λόγος του Θεού, και η Σούννα, που είναι η προφητική παράδοση και διδασκαλία του Αποστόλου μας (Μουχάμαντ-ειρήνη και ευλογία σε αυτόν).

Έχοντας τα παραπάνω στο νου και με βάση αυτά που ανέφερα στην πρώτη μου απάντηση, το Τζιν δεν μπορεί να σταθεί σαν δάσκαλος για ένα πνευματικό ταξίδι. Ο Θεός έστειλε τις αποκαλύψεις Του και τους Προφήτες στην ανθρωπότητα για να καθοδηγηθούμε ορθά.  Ο «δάσκαλος» που αναζητάς είναι ο Απόστολος του Θεού και ένα άτομο, βιβλία, γνώση που με την σειρά του/τους θα σε καθοδηγήσει πάνω σε αυτό το μονοπάτι το οποίο είναι το μοναδικό και δεν υπάρχει άλλο για καθοδήγηση. Το Ισλάμ. Σχετικά με τα τζιν που στάθηκαν ως δάσκαλοι, ο Ύψιστος λέει: 

«Είναι αλήθεια, ότι μερικοί άνδρες από τους ανθρώπους κατέφυγαν σε μερικούς άνδρες από τους Τζιν αλλά αυξήθηκε η υπερηφάνεια και αμαρτία τους» Κοράνι 72:6

Ο Ύψιστος έπειτα παραθέτει τα ιδία τους τα λόγια (των Τζιν):

«Κι από μας είναι μερικά που υπέταξαν τη θέληση τους (στον ΑΛΛΑΧ) και από μας (αλλά) που έχουν παρεκτραπεί από την Αλήθεια. Όποια υπέταξαν τη θέληση τους (είναι Μουσουλμάνοι), αυτοί έχουν επιδιώξει (το δρόμο) της σωστής κατεύθυνσης. Όσο αυτά που παρεκτράπηκαν θα καταντήσουν καύσιμο υλικό για τη Φωτιά της Κόλασης» Κοράνι 72:14

Ζητάς έναν τρόπο πώς να τα καλέσεις αλλά το να «καλείς» κάποιον για βοήθεια η καθοδήγηση είναι ένα δικαίωμα που ανήκει στον Θεό και μόνο. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι δεν μπορείς να καλέσεις τον συνάνθρωπο σου να σε βοηθήσει. Τον καλείς όμως σε αυτά που μπορεί με την ανθρώπινη του ικανότητα να σε βοηθήσει (και είναι ζωντανός μπροστά σου) και όχι ζητώντας του πράγματα που δεν έχει δικαίωμα ούτε ικανότητα να κάνει (και ανήκουν μόνο στην δύναμη του Ύψιστου).

Το να επικαλείσαι το οτιδήποτε η τον οποιοδήποτε, περά από τον Δημιουργό, είναι πολυθεϊσμός. Διότι όταν επικαλείσαι κάποιον η κάτι, είτε είναι άγιος, είδωλο, αντικείμενο, προφήτες, ουράνια σώματα, ζώα, πνεύματα, αγγέλους, ανθρώπους, τότε έμμεσα η άμεσα τον/τα λατρεύεις. Πως είναι δυνατόν να επικαλούμαστε λύσεις στα προβλήματα μας και στις ανάγκες μας από αγίους, πνεύματα, αγγέλους όταν οι ίδιοι είναι δημιουργήματα; Πως είναι δυνατόν να επικαλούμαστε κάτι η κάποιον πέρα από τον Δημιουργό των πάντων για ότι μας αφορά;

Ο Παντοδύναμος λέει:

«Να πεις: Μου έχει απαγορευθεί να υπηρετώ εκείνους που επικαλείστε αντί του ΑΛΛΑΧ, εφόσον μου έχουν φτάσει -από τον Κύριο μου – οι Καθαρές Εντολές. Και πήρα διαταγή να υποταχτώ στον Κύριο του Σύμπαντος Κόσμου» Κοράνι 40:66

Σε συμβουλεύω λοιπόν, ταπεινά, και από ενδιαφέρον, να καλέσεις και να ζητήσεις βοήθεια μόνο από τον Δημιουργό σου. Να τον παρακαλέσεις να σε καθοδηγήσει προς την αλήθεια Του. Έχοντας ειλικρίνεια θα καταλήξεις στο Ισλάμ. Μήπως δεν είναι αρκετός αυτός που μας έπλασε σαν καθοδηγητής;

 Αυτός οδηγεί όποιον θέλει στον ίσιο δρόμο».[Κοράνι 2:142]

Άχμαντ Ελντίν 

Ετικέτες: , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: