Η ευλογία του να είσαι ασφαλής – نعمة الأمن

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Ο Προφήτης صلى الله عليه و سلم είπε:

مَنْ أَصْبَحَ مِنْكُمْ مُعَافًى فِي جَسَدِهِ آمِنًا فِي سِرْبِهِ عِنْدَهُ قُوتُ يَوْمِهِ فَكَأَنَّمَا حِيزَتْ لَهُ الدُّنْيَا ‏»

«Όποιος από εσάς ξυπνά ασφαλής και προστατευμένος με την οικογένεια του, υγιής, έχοντας το φαγητό της ημέρας, τότε είναι σαν να έχει ολόκληρο τον κόσμο»  {Ίμπν Μάτζα, 4141}

Ο Σέηχ Άμπντουρ Ραζζάκ αλ Μπάντρ σχολίασε:

Σκέψου και συλλογίσου πως ο Προφήτης ανέφερε την ασφάλεια πριν την αναφορά της υγείας και της συντήρησης. Και αυτό γιατί το άτομο που έχει υγεία και συντήρηση, δίχως ασφάλεια, δεν μπορεί να απολαύσει την υγεία του ούτε την συντήρηση του.

Και ο Ύψιστος είπε:

وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا بَلَدًا آمِنًا وَارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَرَاتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُم بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ

«Όταν ο Αβραάμ είπε: «Κύριε μου, κάνε αυτήν την πόλη (Μέκκα) έναν τόπο ασφάλειας και θρέψε (συντήρησε) το λαό της με καρπούς, σ’ όποιον πίστεψε στον Αλλάχ και στην τελευταία μέρα» {Κοράνι 2:126}

Ο Σέηχ Σάλιχ αλ Φαουζάν σχολίασε:

Ζήτησε πρώτα ασφάλεια και έπειτα συντήρηση διότι η ασφάλεια είναι απαραίτητη προϋπόθεση για ένα άτομο έτσι ώστε να είναι σε θέση να κάνει χρήση την συντήρηση.

Η ασφάλεια και η συντήρηση είναι δυο σπουδαίες ευλογίες από τον Ύψιστο και αυτός που θα δείξει αγνωμοσύνη τότε δεν θα αργήσει να τον επισκεφτεί ο φόβος και η πείνα (τα αντίθετα της ευλογίας).

Ο Ύψιστος λέει:

وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُّطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِّن كُلِّ مَكَانٍ فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا كَانُوا يَصْنَعُونَ

«Κι ο Αλλάχ έδωσε ένα παράδειγμα: Ένα χωριό χαιρόταν ασφάλεια κι ησυχία, και του δόθηκαν τα πιο άφθονα αγαθά, από κάθε τόπο και μεριά. Κι όμως έδειξε αγνωμοσύνη για τις χάρες του Αλλάχ. Γι’ αυτό κι ο Αλλάχ το έκανε να δοκιμάσει την σκληρή πείνα και το φόβο εξ αιτίας των πράξεων που έκαναν» {Κοράνι 16:112}

Η ασφάλεια και η συντήρηση ενός λαού (η τόπου) καθορίζεται από το πώς αυτός ο λαός θα συμπεριφερθεί στον Ύψιστο όσον αφορά την διαχείριση των ευλογιών. Ο πρώτος και ο χειρότερος τρόπος για να αρνηθείς τις χάρες του Ύψιστου είναι να διαπράξεις πολυθεΐα και ειδωλολατρία, με τον έναν τρόπο η τον άλλον. Άλλοι τρόποι αγνωμοσύνης και αχαριστίας στις χάρες και τις ευλογίες του Αλλάχ είναι η αμαρτία, η αίρεση, η απιστία και η ανυπακοή. Όταν λοιπόν πράττονται αυτά, η ασφάλεια και η ησυχία που μπορεί να απολαμβάνει μια κοινωνία η το άτομο μετατρέπονται σε φόβο και πείνα. {από το άρθρο Κοινωνική ασφάλεια και Ταουχίντ}

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Ετικέτες: , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: