Οι αιρετικοί που υποβαθμίζουν την σημαντικότητα του Ταουχίντ (Μονοθεϊσμού)

Αναδημοσίευση 

Ερώτηση:

Ποιά είναι η απάντηση σε αυτούς που λένε ότι οι Μουσουλμάνοι δεν έχουν ανάγκη από μαθήματα ταουχίντ για να σταματήσουν τις αμαρτίες γιατί γνωρίζουν ήδη την μοναδικότητα του Θεού και ότι το κάλεσμα προς στους Μουσουλμάνους που κάνουν ζινα πινου ν αλκοολ κτλ θα πρέπει να επικεντρώνεται στην απομάκρυνση από την αμαρτία; Γιατί λένε ότι καλώντας τους στην ρουμπουμπιγια, ουλουχιγια και στην μοναδικοτητα των ονοματων του Αλλαχ δε θα τους βγαλεις απο την αμαρτια…; ισχυει κατι τετοιο;

Απάντηση:

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Το ταουχίντ (μονοθεϊσμός) είναι το άλφα και το ωμέγα της Ισλαμικής Θεολογίας και η προτεραιότητα για έναν Μουσουλμάνο να γνωρίζει και να εφαρμόζει με πράξεις. Και το σίρκ (πολυθεϊσμός, παγανισμός, ειδωλολατρία) είναι το χειρότερο αμάρτημα που μπορεί να διαπράξει ο άνθρωπος. Συνεπώς, ο Μουσουλμάνος οφείλει να γνωρίζει τι είναι σίρκ έτσι ώστε να απομακρυνθεί από αυτήν την πλάνη η οποία του ακυρώνει την πίστη και λειτουργεί ως ακυρωτικό του Ισλάμ για ένα άτομο. Είθε ο Ύψιστος να μας προστατεύει.

Σε περίπτωση που κάποιος πεθάνει με σίρκ, τότε δεν έχει καμία ελπίδα στην σωτηρία της ψυχής του. Ο Ύψιστος δεν συγχωρεί αυτόν που πέθανε με σίρκ. Διαβάζουμε στο Κοράνι (μετάφραση εννοιών):

«Ο Αλλάχ δεν συγχωρεί, όποιον λατρεύει συνέταιρο μ’ Αυτόν (σίρκ). Συγχωρεί όμως, οτιδήποτε άλλο αμάρτημα και σ’ όποιον θέλει. Όποιος έχει στην λατρεία συνέταιρο με τον Αλλάχ (Τον εξομοιώνει μ’ άλλους), έχει πράγματι επινοήσει μια μεγάλη αμαρτία» {Κοράνι 4:48}

Ο Παράδεισος είναι απαγορευμένος γιαυτόν που πέθανε με Σίρκ (χωρίς να μετανιώσει):

«Και σίγουρα όποιος συνδυάζει άλλους θεούς με τον Αλλάχ (σίρκ), – τότε ο Αλλάχ θα απαγορεύσει γι’ αυτόν, τον Παράδεισο και σπίτι του θα είναι η φωτιά. Εκεί δεν θα υπάρχει κανείς για να βοηθήσει τους κακοποιούς» {Κοράνι 5:72}

Το σίρκ ακυρώνει τις ενάρετες πράξεις: 

«Βεβαίως σου έχει κιόλας εμπνευσθεί – όπως και σ’ εκείνους (τους αποστόλους) που ήσαν πριν από σένα – ότι: «Αν είναι να κάνεις συνέταιρο (άλλες θεότητες, με τον Αλλάχ) – Σίρκ – τότε θα ματαιωθούν/ακυρωθούν τα έργα σου (στη ζωή), και θα είστε – οπωσδήποτε με τους χαμένους» {Κοράνι 39:65}

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα υπόλοιπα μεγάλα αμαρτήματα (μοιχεία, αλκοόλ, κτλ) πρέπει να αποφεύγονται και είναι πολύ επικίνδυνα για το Ιμαάν (πίστη) ενός ατόμου. Όμως τα μεγάλα αμαρτήματα δεν συγκρίνονται σε σοβαρότητα και επικινδυνότητα με αυτό του σίρκ. Το αμάρτημα του σίρκ σε κάνει αποστάτη και όποιος δεν το εγκαταλείψει, μετανιώνοντας και αποκηρύσσοντας το, ενώ βρίσκεται ζωντανός, και καταλήξει να πεθάνει ως μούσρικ (πολυθεϊστής, παγανιστής, ειδωλολάτρης) τότε δεν έχει καμία ελπίδα να σωθεί όπως αναφέρουν ξεκάθαρα τα Κορανικά χωρία.

Από την άλλη, τα υπόλοιπα μεγάλα αμαρτήματα, εκτός σίρκ, δεν λειτουργούν ως ακυρωτικά της πιστής καθώς επίσης βρίσκονται στην δικαιοδοσία του Υψίστου ως προς την συγχώρεση η την τιμωρία (για το άτομο). Αυτό ισχύει σε περίπτωση που ο πιστός πεθάνει χωρίς να έχει μετανιώσει στη ζωή του από αυτά τα μεγάλα αμαρτήματα. Εάν έχει μετανοήσει ζητώντας συγχώρεση για τυχόν μεγάλα αμαρτήματα που έχει διαπράξει, τηρώντας και έχοντας το μονοθεϊστικό στοιχείο και έπειτα πεθάνει, τότε ο Ύψιστος υπόσχεται να κάνει αποδεκτή την μετάνοια. Δείτε εδώ τις προϋποθέσεις της συγχώρεσης και της μετάνοιας από την αμαρτία.

«…και που κάνοντας κάτι που ντροπιάζει ή αδίκησαν τον ευατό τους κι έφεραν τον Αλλάχ στη σκέψη τους ζητώντας συγχώρεση για τα σφάλματα τους,γιατί ποιος άλλος εκτός απ’ τον Αλλάχ συγχωρεί αμαρτίες; – και που ποτέ δεν επιμένουν με πονηριά σ’ ό,τι κακό έκαμαν, και το αναγνωρίζουν, γι’ αυτούς η αμοιβή είναι η συγχώρεση απ’ τον Κύριο τους, και οι Παράδεισοι που κάτω τους τρέχουν ποτάμια κι όπου θα είναι η παντοτινή παραμονή. Πόσο υπέροχη είναι η αμοιβή για όσους ευεργετούν (κι αγωνίζονται») {Κοράνι 3:135-136}

Όποιος Μουσουλμάνος λέει ότι «το ταουχίντ δεν είναι αναγκαίο για να σταματήσουν τα μεγάλα αμαρτήματα» δεν έχει το παραμικρό ίχνος ισλαμικής παιδείας. Το ταουχίντ όπως είδαμε προσφέρει γνώση και προστασία για να μην διαπραχτεί το χειρότερο αμάρτημα το οποίο λειτουργεί ως ακυρωτικό της πίστης και οδηγεί, με μαθηματική ακρίβεια, στην μετά θάνατον τιμωρία χωρίς καμία ελπίδα ελευθερίας/σωτηρίας.

Όσον αφορά γιαυτούς που λένε ότι «σαν Μουσουλμάνοι γνωρίζουμε την μοναδικότητα του Θεού άρα δεν χρειαζόμαστε μαθήματα», να τους υπενθυμίσουμε ότι στην Ούμμα τα πιο συχνά και σοβαρά αμαρτήματα είναι οι διάφορες μορφές πολυθεΐας όπως:  – όρκος σε άλλον εκτός του Αλλάχ, Ριά (επίδειξη πράξεων λατρείας), αφιέρωση του σφαχτού σε άλλον εκτός του Αλλάχ, κάνοντας επικλήσεις (ντουά) σε άλλους πέρα από τον Αλλάχ, προσκύνηση σε τάφους και αγίους, προσευχή και ικεσία σε «αγίους» και πολλά άλλα –

Μονοθεϊσμός δεν σημαίνει ότι απλά αναγνωρίζω την μοναδικότητα του Αλλάχ, σημαίνει πολλά περισσότερα όπως η αναγνώριση ότι ο Αλλάχ είναι ο Μόνος άξιος λατρείας, σημαίνει σωστή διαχείριση των συναισθημάτων περί μονοθεϊσμού, ορθή μονοθεϊστική πίστη, και κυρίως είναι έκφραση με μονοθεϊστικά έργα/πράξεις (δείτε μερικά παραδείγματα εδώ, εδώ, εδώ και εδώ).

Ο Μονοθεϊσμός/Ταουχίντ είναι ένας τρόπος ζωής, είναι το ίδιο το Ισλάμ. Πολλοί δεν το αντιλαμβάνονται και αυτό είναι ένα συχνό λάθος που παρατηρείται στην Ούμμα. Επιπλέον, το ότι πιστεύει κάποιος ότι ο Θεός είναι ένας και Μοναδικός, αυτό δεν τον κάνει μονοθεϊστή από μόνο του. Πολλοί παγανιστές δέχονται την μοναδικότητα του Θεού παρολαυτα λατρεύουν και άλλους μαζί με τον Ύψιστο. Για την ακρίβεια, ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم στάλθηκε από τον Ύψιστο σε έναν λαό (άραβες παγανιστές) που δεχόντουσαν τον Αλλάχ και τον είχαν ως ανώτερο, παρολαυτα λάτρευαν και ψεύτικους θεούς μαζί Του. Το μήνυμα του Προφήτη, και όλων των Προφητών, ήταν λατρεία μόνο στον Δημιουργό χωρίς καμία μορφή συνεταιρισμού με ψεύτικους θεούς (αντικείμενα, είδωλα, ανθρώπους κτλ).

Το γεγονός ότι υπάρχει αναγνώριση του Μονοθεϊσμού δεν σημαίνει ότι κάποιος έχει ορθή θεμελιωμένη γνώση προς αυτό. Ακόμα και έτσι κανείς δεν πρέπει να αισθάνεται ασφαλής από το σίρκ. Ο φίλος του Αλλάχ, ο Αβραάμ (ειρήνη σε αυτόν) ζήτησε προστασία από τον Κύριο για τον εαυτό του και τα παιδιά του:

«και φύλαξε εμένα και τα παιδιά μου από το να λατρεύουμε τα είδωλα» {Κοράνι 14:35}

Εάν ο φίλος του Αλλάχ φοβόταν για το χειρότερο αμάρτημα (ειδωλολατρία, πολυθεϊσμός), γιαυτόν και τα παιδιά του, ένας Προφήτης του Αλλάχ, τότε τι στάση – συμπεριφορά πρέπει να κρατήσουμε εμείς;

Ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم είπε σε αυθεντική ρήση: «Αυτό που φοβάμαι περισσότερο για εσάς είναι το μικρό Σίρκ –Ριαά» {Του Ιμάμ Άχμαντ στο Musnad τόμος 5 σελ 428}

Κανένας δεν διαφωνεί ότι το Ισλαμικό κάλεσμα πρέπει να περιέχει νουθεσίες για να αποφεύγουμε τα μεγάλα αμαρτήματα (μοιχεία, φόνος, αλκοόλ, κτλ). Όμως ξεκινάμε με το Ταουχίντ και επικεντρωνόμαστε σε αυτό. Και αυτό γιατί το Ταουχίντ σου προσφέρει αιώνια σωτηρία και το Σίρκ αιώνια τιμωρία. Το κάλεσμα των Προφητών ήταν κάλεσμα Μονοθεϊσμού και έπειτα κανόνων και αποφυγής των αμαρτιών. Όταν δεν γνωρίζεις ποιος είναι ο Θεός σου – ο Κύριος σου, και πως να τον λατρεύεις ορθά, και όταν δεν γνωρίζεις με λεπτομέρεια ότι είναι ο Ένας και Μοναδικός, ο Μόνος άξιος λατρείας, τότε δεν έχει καμία ουσία.

Ένας που δεν πίνει αλκοόλ και δεν κάνει μοιχεία, και είναι ενάρετος σε όλη του την ζωή, χωρίς Ταουχίντ, τότε είναι μάταια όσα κάνει και δεν έχουν καμία εγκυρότητα. Αντιθέτως, αυτός που γνωρίζει το Ταουχίντ και το τηρεί ορθά έχοντας (άθελα του) αμαρτίες/λάθη τότε ο Ύψιστος θα τον συγχωρέσει. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να διαπράττει ελεύθερα τα μεγάλα αμαρτήματα εφόσον τηρεί το Ταουχίντ. Αυτό είναι σατανική πλάνη και λάθος κατανόηση. Απλώς τονίζουμε ότι το Ταουχίντ είναι το άλφα και το ωμέγα. Ισλαμικό κάλεσμα χωρίς Ταουχίντ είναι σώμα χωρίς κεφάλι, όπως λένε οι Σάλαφ και οι Ουλαμά της Ούμμα. 

Όσο Κοράνι να γνωρίζεις, όσο φίκχ (νομολογία) έχεις μάθει απέξω, όσο και αν έχεις μελετήσει τα αχαντίθ και τις επιστήμες τους, όσο και αν αποφεύγεις τα αμαρτήματα και κάνεις μια ασκητική ζωή, εάν δεν είσαι ορθός Μονοθεϊστής με Ταουχίντ τότε είναι σαν να προσπαθείς να κάνεις μια τρυπά στο νερό. Και το Κοράνι είναι η μεγαλύτερη απόδειξη για τα προαναφερθέντα.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν την σπουδαιότητα του Ταουχίντ και την σοβαρότητα του Σίρκ. Άρα, η προτεραιότητα μας είναι η γνώση του Ταουχίντ έτσι ώστε να προσκολληθούμε σε αυτό με πίστη και πράξεις. Επίσης, οφείλουμε να γνωρίζουμε το Σίρκ έτσι ώστε να απομακρυνθούμε από αυτό με πίστη και με πράξεις.

Το IslamForGreeks.org έχει αφιερώσει και συνεχίζει να αφιερώνει έναν συγκεκριμένο κύκλο μαθημάτων γιαυτον τον σκοπό. Δείτε εδώ.

Άχμαντ Ελντίν

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Ετικέτες: , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: