Δικαιοσύνη και δικαιώματα για τον μη Μουσουλμάνο – مَنْ ظَلَمَ مُعَاهِدًا

Άχμαντ Μ.Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Ο μη Μουσουλμάνος (άπιστος) που ζει ειρηνικά με τους Μουσουλμάνος έχει βασικά δικαιώματα. Όπως γράψαμε και σε προηγούμενο άρθρο ο «μου’άχιντ» απολαμβάνει δικαιοσύνη και προστασία

Ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم καταγράφεται να λέει σε αυθεντική ρήση

مَنْ قَتَلَ مُعَاهَدًا لَمْ يَرَحْ رَائِحَةَ الْجَنَّةِ

«Όποιος σκοτώσει Μουαάχανταν δεν πρόκειται να μυρίσει το άρωμα του παράδεισου» {Μπουχάρι, 3166}

Ο όρος «Μουαάχανταν» χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον μη Μουσουλμάνο πολίτη που ζει σε Μουσουλμανικό κράτος. Συγκεκριμένα, ο λόγιος και συλλέκτης των Προφητικών ρήσεων, ο Ιμάμης αλ Μπουχάρι, κατηγοριοποιεί το συγκεκριμένο χαντίθ (ρήση του Προφήτη) με τίτλο باب إِثْمِ مَنْ قَتَلَ مُعَاهَدًا بِغَيْرِ جُرْمٍ «Κεφάλαιο: Η αμαρτία/παρανομία γιαυτόν που σκοτώνει έναν αθώο (μη Μουσουλμάνο) που έχει ειρηνικές σχέσεις με Μουσουλμάνους»

Σε μια άλλη αυθεντική ρήση, που την βρίσκουμε στην συλλογή του Άμπου Νταούντ, ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم καταγράφεται να προειδοποιεί τους Μουσουλμάνους για τα δικαιώματα των μη Μουσουλμάνων λέγοντας:

أَلاَ مَنْ ظَلَمَ مُعَاهِدًا أَوِ انْتَقَصَهُ أَوْ كَلَّفَهُ فَوْقَ طَاقَتِهِ أَوْ أَخَذَ مِنْهُ شَيْئًا بِغَيْرِ طِيبِ نَفْسٍ فَأَنَا حَجِيجُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ

«Όποιος αδικήσει τον μου’άχιντ, καταπατά τα δικαιώματα του, τον επιβαρύνει με περισσότερη εργασία από όσο μπορεί και παίρνει κάτι που του ανήκει δίχως την έγκριση του, τότε εγώ (Ο Προφήτης) θα τον υπερασπιστώ (τον μη Μουσουλμάνο) την Ημέρα της Κρίσης» {Άμπου Νταούντ, νο. 3052 – αυθεντικό από τον αλ Αλμπάνι στο Σαχίχ Σούνναν Άμπου Νταούντ, νο.2626}

Ο Σέηχ Άμπντουλ Μούχσιν αλ Μπάντρ επεξηγεί λέγοντας:

«Η λέξη انْتَقَصَهُ στο χαντίθ σημαίνει η οποιαδήποτε μορφή ατιμίας, κακίας και βλάβης εναντίον του. Η πρόταση «τον επιβαρύνει με περισσότερη εργασία» σημαίνει με εργασία που δεν μπορεί να ανταποκριθεί, είτε σωματικά είτε γιατί δεν είναι το αντικείμενο του ως γνώση. Και η πρόταση που λέει «θα τον υπερασπιστώ», σημαίνει ότι ο Προφήτης θα διεκδικήσει γιαυτον τα δικαιώματα του την ημέρα της Κρίσης και ο μη Μουσουλμάνος που αδικήθηκε θα λάβει ότι του αναλογεί» {από την επεξήγηση του Αλλάμα Άμπντουλ Μούχσιν για τη Σούνναν του Άμπου Νταούντ}

Αυτό το χαντιθ αναιρεί δυο εξτρεμιστικές ομάδες:

1) Πρώτον αναιρεί τους ισλαμοφοβικούς και πολέμιους του Ισλάμ που υποστηρίζουν ότι το Ισλάμ καλεί στον θάνατο των απίστων γενικά και αόριστα. Το Ισλάμ όχι μόνο δεν καλεί στον θάνατο των αθώων μη Μουσουλμάνων, όχι μόνο τονίζει τον σεβασμό προς τα δικαιώματα τους, αλλά επίσης απαγορεύει κάθε είδους αδικία και παρανομία εναντίον τους. Καμία άλλη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ιουδαϊσμός) δεν τονίζει καταυτόν τον ξεκάθαρο τρόπο τα δικαιώματα των αλλόθρησκων και καμία άλλη θρησκεία δεν καλεί στην προστασία τους με αυτήν την έμφαση.

2) Δεύτερον, αναιρεί τους εξτρεμιστές Χαριτζήτες (τρομοκράτες) της ΙΣΙΣ, αλ Κάιντα, Μπόκο Χαράμ, και άλλες παρόμοιες αιρετικές ομάδες, που σκοτώνουν αθώους μη Μουσουλμάνους στο όνομα του Τζιχάντ. Ο Προφήτης προειδοποιεί ότι δεν πρόκειται καν να μυρίσουν το άρωμα του παραδείσου αυτά τα άτομα που δολοφονούν αθώους.

Δείτε επίσης : Δολοφονίες αθώων στο όνομα του Τζιχάντ;

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد  

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.