100 χτυπήματα στον τάφο – الرجل الذى جلد فى قبرة 100 جلدة

Άχμαντ Μ.Ελντίν

الحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين، أما بعد

Ο Άμπντάλλα Ίμπν Μασ’ούντ رضي الله عنه αφηγήθηκε ότι ο Προφήτης صلى الله عليه و سلم είπε:

أمر بعبد من عباد الله أن يضرب في قبره مائة جلدة فلم يزل يسأل ويدعو حتى صارت جلدة واحدة فجلد جلدة واحدة فامتلأ قبره عليه نارا فلما ارتفع عنه وأفاق قال : على ما جلدتموني ؟ قالوا : إنك صليت صلاة واحدة بغير طهور ومررت على مظلوم فلم تنصره

Δόθηκε διαταγή για έναν από τους δούλους του Αλλάχ να δεχτεί 100 χτυπήματα στον τάφο του. Δεν σταμάτησε να ζητά και να επικαλείται (για να μειωθούν τα χτυπήματα) μέχρι που το χτύπημα περιορίστηκε στη μια φορά. Χτυπήθηκε μια φορά και ο τάφος του γέμισε με φωτιά. Όταν συνήρθε είπε ρωτώντας (τους αγγέλους): «γιατί με χτυπήσατε» Του είπαν: «Προσευχήθηκες μια προσευχή δίχως να είσαι καθαρός, και πέρασες από κάποιον που τον αδίκησαν και δεν τον βοήθησες»

[Καταγράφεται από τον Ταχάουι στο Μούσκιλ αλ Αάθαρ και είναι Χάσαν (αξιόπιστο) όπως αναφέρει ο Σέηχ αλ Αλμπάνι στο Σιλσίλα ας Σαχίχα, νο. 2774]     

Από αυτό το χαντίθ ο Μουσουλμάνος πρέπει να κάτσει και να αναλογιστεί ορισμένα πράγματα:

Τα πρώτα μαθήματα της ρήσης είναι ότι οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί στο να είμαστε καθαροί με γουδού η γούσλ (τελετουργικό πλυσίματος της προσευχής, η ολοκληρωτικό πλύσιμο του σώματος) πριν την προσευχή μας η τουλάχιστον να βρισκόμαστε σε κατάσταση καθαριότητας, δίχως να έχουμε ακυρώσει το γουδού. Κατά την διάρκεια που κάνουμε γουδού και γούσλ να φροντίζουμε να πλένουμε σωστά τα σημεία του σώματος έτσι όπως ορίζεται από την σούννα του Προφήτη μας και να μην αμελούμε κανένα σημείο.

Το δεύτερο κομμάτι που πρέπει να προσέχουμε είναι το να βοηθάμε τον διπλανό μας όταν δέχεται αδικία. Δεν επιτρέπεται να τον προσπερνάμε αλλά να τον στηρίζουμε όσο και όπως μπορούμε. Και ενώ αυτά τα εμφανή σημεία τα καταλαβαίνουμε από την ανάγνωση της ρήσης, καλό είναι να αναλογιστούμε και τα εξής: 

  • Εάν η τιμωρία αυτή θα πραγματοποιηθεί σε αυτόν που προσευχήθηκε δίχως να είναι καθαρός, δηλαδή δίχως να έχει πραγματοποιήσει το τελετουργικό πλυσίματος της προσευχής (γουδού), τότε τι ισχύει γιαυτόν που δεν προσεύχεται καν η προσεύχεται όποτε το θυμάται;
  • Εάν το να αγνοούμε κάποιον που έχει ανάγκη την βοήθεια μας και δεν στηρίζουμε αυτόν που αδικήθηκε, τότε τι ισχύει γιαυτόν που αδικεί τον άλλον λεκτικά η σωματικά;

Ο Αλλάχ ο Ύψιστος να μας φυλάει και να μας προστατεύει από την δοκιμασία και την τιμωρία του τάφου

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وآله وصحبه

Ετικέτες: , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.