Σέηχ Σάλιχ αλ Φαουζάν: «Κάθε Μπίνταα (επινόηση) είναι πλάνη – وَكُلُّ بِدْعَةٍ ضَلَالَةٌ

Άχμαντ Μ.Ελντίν – أحمد بن محيي الدين

الحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين، أما بعد

Το αρχικό νόημα της Μπίνταα είναι η επινόηση (σε θέματα πίστεως και λατρείας), δίχως να υπάρχει ένα αρχικό (προφητικό) παράδειγμα. Ως προς την νομολογική κατανόηση της, είναι η καινοτομία (νεωτερισμός) στη θρησκεία για κάτι που αρχικά δεν ήταν κομμάτι της.  Όπως λέει και ο Προφήτης

مَنْ أَحْدَثَ فِي أَمْرِنَا هَذَا مَا لَيْسَ فِيهِ فَهُوَ رَدٌّ

«όποιος εισάγει κάτι σε αυτήν την θρησκεία, που δεν αποτελεί κομμάτι της, τότε δεν θα γίνει αποδεκτό» {Μπουχάρι, νο.2550, Μούσλιμ, νο.1718}

Είπε επίσης:

وَكُلُّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ وَكُلُّ بِدْعَةٍ ضَلَالَةٌ

«Κάθε επινόηση (στη θρησκεία) είναι καινοτομία (νεωτερισμός) και κάθε καινοτομία είναι πλάνη» {Αν Νασάι, νο.1578}

Οποιαδήποτε Μπίνταα είναι πλάνη, σύμφωνα με το χαντίθ που λέει: «Κάθε επινόηση είναι πλάνη». Και δεν υπάρχει στο Ισλάμ «καλή Μπίνταα» (δεν υπάρχει καλός νεωτερισμός). Παρολαυτα, υπάρχει καλή Σούννα.  Ο Προφήτης είπε:

مَنْ سَنَّ فِي الْإِسْلَامِ سُنَّةً حَسَنَةً كَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَأَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا مِنْ بَعْدِهِ

«Όποιος ξεκινάει κάτι καλό στο Ισλάμ (Σούννα Χάσανα) και το ακολουθούν οι άλλοι, τότε θα έχει ανταμοιβή και μια ανταμοιβή όμοια με την ανταμοιβή αυτών που τον ακολούθησαν (στο καλό)»

Και η σημασία της Σούννα Χάσανα στο Ισλάμ, έχει να κάνει με αυτόν που αναβιώνει μια Σούννα (προφητική παράδοση/μεθοδολογία) όταν ο κόσμος την είχε εγκαταλείψει. 

Πηγή:

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Ετικέτες: , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.