Η ειλικρινεια προς τον Αλλαχ και πως σχετιζεται με το Ταουχιντ (Μονοθεισμο)

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στον μονοθεϊσμό (ταουχίντ) και πως αυτός αποτελεί την βάση του Ισλάμ. Υπάρχει όμως κάτι που στέκεται πιο πολύ ως «κέντρο» η ως πυλώνας; Πιο πολύ ακόμα και από τον μονοθεϊσμό; Ναι. Αυτό είναι η ειλικρίνεια.

Χωρίς τον κεντρικό πυλώνα που είναι η ειλικρίνεια όλα είναι μάταια. Όπως τονίσαμε και σε προηγούμενο άρθρο, η απουσία της ειλικρίνειας από τις πράξεις μας (ιδιαίτερα για τις πράξεις λατρείας προς τον Κύριο),μοιάζει με αυτόν που έχει πάει στην αγορά και γεμίζει το σακίδιο του με πέτρες. Το σακίδιο, έτσι φουσκωμένο από τις πέτρες που είναι, το βλέπουν οι γύρω με θαυμασμό και λένε « δείτε πόσο γεμάτο είναι το σακίδιο αυτού του άνδρα!». Το αποτέλεσμα είναι να κερδίζει μόνο τον «θαυμασμό» τους και να μένει μόνο με αυτόν, για πέτρες οι οποίες στην τελική του είναι εντελώς άχρηστες. {Τανμπίχ αλ Γαφιλήν, σελ. 1}

Ο Ύψιστος λέει:

«Εκείνοι που είπαν: “Ο Κύριος μας είναι ο Αλλάχ”, κι έπειτα στέκονται ειλικρινά και σταθερά (σ’ αυτή την ομολογία), θα κατεβαίνουν πάνω τους οι άγγελοι (κατά τον θάνατο) λέγοντας: “Μη φοβάστε, και μην θλίβεστε! Αλλά χαρείτε για τον Παράδεισο, που σας έχουν υποσχεθεί!» {Κοράνι 41: 30}

Ένας ρώτησε τον Προφήτη (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν): «Απόστολε του Αλλάχ, πες μου κάτι έτσι ώστε να προσκολληθώ σε αυτό. Του απάντησε « Πες, -ο Κύριος μου είναι ο Αλλάχ- και έπειτα στάσου σταθερός με ειλικρίνεια σε αυτήν την δήλωση» {Ίμπν Μάτζα νούμερο 1314, συλλέχτηκε και από τον Τιρμιδί ο οποίος το χαρακτήρισε καλό έως αυθεντικό}

Και ο μεγάλος λόγιος της Σούννα (Προφητικής παράδοσης), ο Ιμαμ Άχμαντ είπε στο Μούσναντ του για αυτούς που στέκονται με σταθερότητα και ειλικρίνεια πάνω στο Ισλάμ με πίστη και με πράξεις: «Οι άγγελοι λένε στην ψυχή του πιστού την ώρα του θανάτου, – Έλα έξω καλή και αγνή ψυχή από το καλό σώμα οπου κατοικούσες, έλα έξω να αναπαυτείς, και να προμηθευτείς γενναιόδωρα, έλα έξω και σε περιμένει ο Κύριος χωρίς θυμό» {Ιμάμ Άχμαντ Μούσναντ τόμος 4 σελ 287}

Και πως είναι δυνατόν να λείπει το χαρακτηριστικό της ειλικρίνειας όταν ο πιστός διαβάζει τα εδάφια του Κυρίου που λένε:

Εμείς είμαστε που πλάσαμε τον άνθρωπο και γνωρίζουμε, τι εισηγήσεις του ψιθυρίζει η ψυχή του, γιατί είμαστε πιο κοντά σ’ αυτόν παρά η φλέβα του λαιμού (του). {Κοράνι 50.16}

Μην ξεχνάμε ότι δυο Άγγελοι, από την στιγμή που φτάνουμε στην εφηβεία μας, είναι εκεί, ο ένας στα δεξιά μας και ο άλλος στα αριστερά μας, έτοιμοι να καταγράψουν κάθε πράξη και λέξη μας. Ο Ύψιστος λέει:

(Πρόσεξε) τους δύο (φύλακες αγγέλους) που είναι ορισμένοι να μαθαίνουν (τα έργα του), τα μαθαίνουν (και τα σημειώνουν), καθισμένοι ο ένας στα δεξιά και ο άλλος στ’ αριστερά. Ούτε μια λέξη δεν προφέρει χωρίς εκεί να βρίσκεται ένας σκοπός έτοιμος (να τη σημειώσει).{Κοράνι: 50.17-18

Και η ειλικρίνεια συνδέεται άρρηκτα με την σωτηρία του ανθρώπου. Σε παλαιότερο άρθρο μας αναφέραμε και ένα παράδειγμα:

Κάποιος θα παρουσιαστεί την Ημέρα της Κρίσης με 99 περγαμηνές από κακές πράξεις. Θα του πει ο Αλλάχ. «Έχεις τίποτα καλό (να παρουσιάσεις).» Θα πει «Όχι Κύριε Μου». Τότε ένα μικρό απόκομμα θα παρουσιαστεί υπέρ του το οποίο θα γράφει την λέξη « ΛΑ ΙΛΑΧΑ ΙΛΑ ΑΛΛΑΧ» (δεν υπάρχει άξιος λατρείας εκτός από τον Αλλάχ). Και θα του πει ο Αλλάχ, «Σίγουρα, αυτήν την Ημέρα ΔΕΝ θα αδικηθείς». Και έτσι η κάρτα του ΛΑ ΙΛΑΧΑ ΙΛΑ ΑΛΛΑΧ θα μπει στη ζυγαριά από την μια, και από την άλλη οι κακές πράξεις, και το λα ιλάχα ιλα αλλάχ με δύναμη θα βαρύνει με σύγκριση τις κακές πράξεις. Μια μόνο πρόταση, η πρόταση του Ταουχίντ (μονοθεϊσμού), ο λόγος για τον οποίο δημιουργηθήκαμε, ότι ο Αλλάχ είναι ο μόνος άξιος λατρείας και ο μόνος αληθινός Θεός. Αυτή η πρόταση θα υπερτερήσει για αυτόν. Μην νομίζετε ότι μια περγαμηνή είναι μικρή η έτσι όπως την φανταζόμαστε με το ανθρώπινο μυαλό μας. Μιλάμε για περγαμηνές που είναι αποθηκευμένες στον Αλλάχ, η κάθε μια ασύλληπτη σε μέγεθος για τα δικά μας δεδομένα. Αυτή όμως η μικρή, αλλά σημαντικότερη πρόταση στη ζωή μας, το Λά ιλάχα ίλα Αλλάχ, που αν τηρηθεί με ειλικρίνεια και πρακτική σωστή, τότε τίποτα άλλο δεν υπάρχει για τον κάτοχο αυτής της πρότασης εκτός από τον Παράδεισο, με την άδεια και την ευσπλαχνία του Αλλάχ.

Ο Αλλάμα Σάλιχ Αλ Φαουζάν λέει στην επεξηγηματική που έγραψε για το βιβλίο του Ιμάμ Μουχάμαντ Ίμπν Αμπντουλουαχαάμπ (οι έξι βασικές αρχές), σελ 9: «Το πιο σημαντικό δεν είναι κάποιος να νηστεύει, να προσεύχεται και να κάνει διάφορες πράξεις λατρείας, το πιο σημαντικό είναι η ειλικρίνεια που περιέχεται σε αυτές τις πράξεις. Οι λίγες πράξεις που περιέχουν ειλικρίνεια είναι πολύ καλύτερες από τις πολλές, τις αμέτρητες πράξεις λατρείας που περιέχουν λίγη η καθόλου ειλικρίνεια. Και ειλικρίνεια σημαίνει ότι οι πράξεις γίνονται για χάρη του Αλλάχ διότι αυτός είναι ο Μόνος άξιος λατρείας»

Και ο Άμπου Χουράιρα μας παραθέτει μια ρήση (χαντίθ) του Προφήτη μας (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) που έχει να κάνει με την ειλικρίνεια και πως θα τιμωρηθεί αυτός που η πρόθεση του δεν στηρίζεται σε αυτήν την βασική αρχή. Σε αυτήν την ρήση ο Απόστολος του Αλλάχ (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) ανέφερε αυτούς που θα είναι από τους πρώτους που θα δικαστούν:

1)     Αυτός που πέθανε σαν μάρτυρας για το μονοπάτι/αλήθεια του Αλλάχ.

2)     Αυτός που έλαβε γνώση (Ισλάμ) και δίδαξε.

3)     Αυτός που του δόθηκε πλούτος και ξόδευε ελεύθερα προς το καλό. 

Όλοι τους θα καούν στη φωτιά. Γιατί; Διότι σε όλους αυτούς έλειπε το στοιχείο της ειλικρίνειας. Ο Απόστολος εξηγεί γιατί το τέλος τους θα είναι η φωτιά λέγοντας ότι ο κάθε ένας το έκανε για χάρη της δόξας και της φήμης και όχι για χάρη του Αλλάχ. Ο μαρτυράς μαρτύρησε για να τον πουν άξιο πολεμιστή η μεγάλο μάρτυρα. Ο γνώστης έλαβε γνώση για να τον αποκαλέσουν λόγιο, γνώστη, και διάφορα αλλά παρόμοια. Και ο τρίτος έδινε για να τον πουν γενναιόδωρο και ανοιχτοχέρη. Όλοι τους θα δικαιολογηθούν ότι το έκαναν για χάρη του Αλλάχ, αλλά ο Αλλάχ διαβάζει τις καρδιές και τις προθέσεις και θα πει σε όλους αυτούς ότι είναι ψεύτες και οτι έπραξαν για χάρη τους και για χάρη των άλλων και όχι για χάρη του Κυρίου. Η ρήση είναι αυθεντική καταγράφεται από την συλλογή του Ιμάμ Μούσλιμ και στην συλλογή του Ιμάμη ατ Τιρμιδί και του αν Νασάι.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν την σπουδαιότητα και την σημαντικότητα της ειλικρίνειας. Ένα χαρακτηριστικό για το οποίο πρέπει να αγωνιζόμαστε κάθε μέρα διότι ο Σατανάς πάντα στέκεται έτοιμος να το κλέψει από κάθε πράξη μας. 

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Ετικέτες: , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: