Ανθρωπομορφικός Θεός στο Ισλάμ; (απάντηση σε αιρετικούς και χριστιανούς)

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

 لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ

«Κανείς (και τίποτα) δεν του μοιάζει» {Κοράνι 42:11}

Απάντηση στους αιρετικούς και σε διάφορους μη Μουσουλμάνους που κατηγορούν την Ισλαμική Θεολογία ότι περιέχει ανθρωπομορφισμό. Τέτοια συμπεράσματα απορρέουν μόνο από αυτόν που δεν έχει πρόσβαση στις Ισλαμικές πηγές η δεν κατανοεί την Ορθόδοξη Ισλαμική δογματική.

—————————————————-

Μερικά σχόλια για την κριτική του ανθρωπομορφισμού από τους πολέμιους: 

Πράγματι, είναι πολύ περίεργο να διαβάζουμε κριτικές για ανθρωπομορφισμό στο Ισλάμ, ειδικά από Χριστιανούς, όταν στα ιερά τους κείμενα διαβάζουμε χωρία του τύπου:

«Τότε, σηκώθηκε ο Κύριος σαν από ύπνο· σαν άνθρωπος δυνατός που βοά από κρασί» (Ψαλμοί 78:65)

Ο ορισμός δηλαδή του ανθρωπομορφισμού μιας και έχουμε το τέλειο παράδειγμα μιας προσπάθειας να αποδοθεί στον Θεό ανθρώπινα χαρακτηριστικά ( σαν από ύπνο, σαν άνθρωπος κτλ)

Από την άλλη η Ισλαμική ορθόδοξη δογματική (όπως τονίζεται από την παραπάνω ομιλία) ξεκαθαρίζει ότι ο Θεός δεν έχει ανθρώπινα χαρακτηριστικά και κανείς και τίποτα δεν του μοιάζει από την κτίση (Κοράνι 42:11). Το «πρόσωπο», το «χέρι» και άλλα παρόμοια δεν προϋποθέτουν ομοιότητα με αυτά του ανθρώπου (όπως είδαμε και στο παράδειγμα της ζωής του Θεού, της γνώσης του, της ομιλίας του κτλ). Στην περίπτωση όμως των Χριστιανών ο Θεός «σηκώθηκε από τον ύπνο σαν άνθρωπος» Το κείμενο ξεκαθαρίζει άμεσα το ανθρωπομορφικό του νόημα.

Για τους Χριστιανούς επικριτές τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο χειρότερα όταν το δόγμα τους μας «βροντοφωνάζει» ότι ο Θεός «έγινε άνθρωπος» (Ιησούς)! Κάτι πολυ πιο χειρότερο από τον ανθρωπομορφισμό! Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να πούμε κάτι παραπάνω.

Καλό είναι να προσθέσουμε σε αυτά και την γνώμη Χριστιανών θεολόγων που επιβεβαιώνουν ότι:

«Όπως σημειώνει ο καθ. Στέργιος Σάκκος, επειδή “στην ιστορία αυτή συνδιαλέγεται ο Θεός με τους άνθρώπους και οι άνθρωποι με τον Θεό, και συνυφαίνεται η ιστορία των ανθρώπων με την ιστορία του Θεού, οι συγγράφεις, προκειμένου να γίνουν κατανοητοί, χρησιμοποιούν ανθρωπομορφικές ή ανθρωποπαθείς εκφράσεις και παραστάσεις»(πηγή: Σάκκος Στέργιος, Ο Θεός στη γη μας, έκδ. 2η, εκδ. Ο.Χ.Α. Απολύτρωσις, Θεσσαλονίκη 1993, σελ. 57-58.)

——————————————————–

Ακούστε όλη την ομιλία (η Ουσία του Αλλάχ και οι ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά Του

Δείτε επίσης: «Κιταάμπ ατ-Ταουχίντ» (το βιβλίο του Ισλαμικού Μονοθεϊσμού)

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Ετικέτες: , , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: