Η λατρεία περιορίζεται στην αποκάλυψη – العبادات توقيفية

Άχμαντ Μ.Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Ο Σέηχ Σάλιχ αλ Φαουζάν είπε:

Η λατρεία, την οποία ο Αλλάχ όρισε και νομοθέτησε για τους πιστούς, έχει βασικές αρχές και κανόνες οπου συνοψίζονται ως εξής:

1)Η Ιμπάντα (λατρεία) είναι Ταουκιφίγια. Αυτό σημαίνει ότι στην λατρεία δεν υπάρχει χώρος για προσωπικές απόψεις και εκτιμήσεις. Δεν λατρεύει κάποιος τον Ύψιστο όπως επιθυμεί, νομίζει η αισθάνεται. Δεν ορίζεται από ανθρώπους. Η λατρεία περιορίζεται αυστηρά, ορίζεται και διέπεται από την αποκάλυψη (Κοράνι – Σούννα). Ο Νομοθέτης της λατρείας είναι αποκλειστικά και μόνο ο Αλλάχ ο οποίος είπε στον Προφήτη του:

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ

«Γι’ αυτό να σταθείς (στο ίσιο Μονοπάτι) καθώς σου δόθηκε η διαταγή, εσύ κι όσοι μετανόησαν μαζί σου (στον Αλλάχ), και να μη παραβαίνετε (τα όρια του Αλλάχ). Αυτός βλέπει (καλά) όλα όσα κάνετε» {Κοράνι 11:112}

Λέει ο Ύψιστος:

ثُمَّ جَعَلْنَاكَ عَلَىٰ شَرِيعَةٍ مِّنَ الْأَمْرِ فَاتَّبِعْهَا وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ

«Έπειτα σε κάναμε να είσαι στο (σωστό) Δρόμο της Θρησκείας. Γι’ αυτό ν’ ακολουθείς αυτόν (το Δρόμο), και να μην ακολουθείς τις επιθυμίες εκείνων που δεν γνωρίζουν.» {Κοράνι 45:18}

Ο Αλλάχ διέταξε τον Προφήτη του να διευκρινίσει:

إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَىٰ إِلَيَّ

«Ακολουθώ μόνο αυτό που μου έχει αποκαλυφθεί (από τον Αλλάχ)» {Κοράνι 46:9} 

Στη συνέχεια ο Αλλάμα αναφέρει και τις υπόλοιπες αρχές και κανόνες της λατρείας:

2) Η λατρεία πρέπει να συνοδεύεται με ειλικρίνεια προς τον Αλλάχ. Να αφοσιώνεται αποκλειστικά σε Αυτόν, με πρόθεση και πράξεις καθώς επίσης να μην περιέχει στοιχεία πολυθεΐας, παγανισμού και ειδωλολατρίας.

3) Η λατρεία χρειάζεται έναν άνθρωπο που στέκεται ως παράδειγμα έτσι ώστε να τον ακολουθήσουν οι πιστοί. Να ακολουθηθεί το παράδειγμα του στα θέματα της λατρείας. Αυτός ο άνθρωπος είναι ο Προφήτης και ο Απόστολος του Αλλάχ, ο Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم .

4) Η λατρεία καθορίζεται με χώρο και χρόνο, δηλαδή η λατρεία έχει συγκεκριμένο χώρο που λαμβάνει μέρος και επίσης σε συγκεκριμένο χρόνο (ώρες κτλ).

5) Η λατρεία πρέπει να συνοδεύεται με το στοιχείο της αγάπης προς τον Αλλάχ, της θεοσέβειας, της αφοσίωσης και της ελπίδας σε ανταμοιβή από Αυτόν (και μόνο).

6) Η λατρεία αποτελεί καθήκον και υποχρέωση για τον πιστό, από την στιγμή που εισέρθει στην εφηβεία μέχρι ως και τον θάνατο του.

Πηγή: Από την εισαγωγή του έργου, «Τα θεμέλια της λατρείας»

Δείτε επίσης:

Οι έξη προϋποθέσεις της λατρείας

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد  

Ετικέτες: , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.