Το δόγμα της σφραγίδας της προφητείας – عقيدة ختم النبوة

Άχμαντ Μ.Ελντίν

الحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين، أما بعد

Λέει ο Ύψιστος:

قُل لَّا يَعْلَمُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ

«Να πεις: «Κανείς στους ουρανούς και στη γη δεν γνωρίζει το αόρατο πεδίο, παρά μόνο ο Αλλάχ» {Κοράνι 27:65}

Όποιος υποστηρίζει ότι κατέχει το αόρατο πεδίο, η ένα μέρος του, τότε είναι άπιστος σύμφωνα με το Κοράνι και την Σούννα.

Η γνώση του μέλλοντος, η αποκωδικοποίηση συμβάντων και γενικά η γνώση του αοράτου πεδίου ανήκει αποκλειστικά και μόνο στον Αλλάχ.

Ο Ύψιστος λέει:

أَلَمْ يَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ سِرَّهُمْ وَنَجْوَاهُمْ وَأَنَّ اللَّهَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ

«Μήπως δε γνωρίζουν ότι ο Αλλάχ γνωρίζει τα μυστικά τους και τις κρυφές του συζητήσεις και ότι ο Αλλάχ είναι ο Γνώστης του αοράτου» {Κοράνι 9:78}

Το μέλλον και γενικά το αόρατο πεδίο αποτελεί αποκλειστική γνώση, η οποία ανήκει μόνο στον Ύψιστο τον Δημιουργό, και την αποκαλύπτει, εν μέρει, μόνο στους Αποστόλους και τους Προφήτες Του. Και το προφητικό αξίωμα έχει σφραγιστεί μετά την έλευση του Προφήτη μας Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم . Λέει ο Παντοδύναμος:

مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَٰكِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا

«Ο Μουχάμαντ δεν ήταν πατέρας σε κανέναν από τους άνδρες σας, αλλά (είναι) Απόστολος του Αλλάχ και η Σφραγίδα των Προφητών (ως τελευταίος). Και ο Αλλάχ για κάθε πράγμα έχει (απόλυτη) γνώση.» {Κοράνι 33:40}

Σε αυτό το σημείο είναι ωφέλιμο να δούμε την δογματική διδασκαλία που αφορά την ολοκλήρωση του προφητικού αξιώματος, με την έλευση του Προφήτη μας Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم, ιδιαίτερα όταν αυτή η διδασκαλία αποδομεί ορισμένες αιρετικές και πλανεμένες εκφράσεις και αφηγήσεις.

Λέει ο Αλλάμα Φάλαχ αλ Μάντακαρ: Και τι σημαίνει ότι ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم είναι ο τελευταίος απόστολος/προφήτης; Σημαίνει δεν υπάρχει άλλος προφήτης μετά από αυτόν, δεν υπάρχει άλλος απόστολος/αγγελιοφόρος μετά από αυτόν, και δεν υπάρχει άλλη αποκάλυψη μετά από αυτόν, πιο συγκεκριμένα ο αρχάγγελος Γαβριήλ δεν πρόκειται να κατέβει ξανά με αποκάλυψη. Και εδώ βλέπουμε την σπουδαιότητα της δογματικής που αφορά την ολοκλήρωση και την σφραγίδα του προφητικού αξιώματος με τον Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم . 

Ο Αλλάμα παραθέτει και το ταφσίρ (επεξήγηση) του Κορανικού εδαφίου (33:40) λέγοντας ότι όταν αποκαλύφθηκε αυτό το χωρίο, αρκετοί από τους Σαχάμπα (οπαδούς/μαθητές του Προφήτη) έκλαψαν, ειδικά η Ούμ Σάλαμα (μια από τις συζύγους του Προφήτη). Όταν ρωτήθηκε για τον λόγο που έκλεγε απάντησε ότι η αποκάλυψη αυτού του εδάφιου σήμαινε ότι ο Γαβριήλ δεν πρόκειται να ξαναέρθει κάτω στην γη, έπειτα από τον θάνατο του Προφήτη صلى الله عليه وسلم .

Με αυτήν την δογματική κατανόηση, που σαν πηγή έχει τους μαθητές και τους οπαδούς του Προφήτη μας, κλείνει η πόρτα σε κάθε αιρετικό και πλανεμένο που υποστηρίζει ότι υπάρχει και άλλος προφήτης/απόστολος μετά τον Προφήτη Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم, η υποστηρίζει ότι έχει γνώση του αοράτου πεδίου (μιας και το αόρατο πεδίο για να αποκαλυφθεί χρειάζεται αποκάλυψη από τον Δημιουργό), η ακόμα χειρότερα υποστηρίζει ότι είναι προφήτης/απόστολος του Αλλάχ.

Πηγή:

 

Δείτε επίσης:  Ωροσκόπια/Ζώδια και Μονοθεϊσμός (Ταουχίντ)

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد 

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.