Ισλαμ και Χριστιανισμος: Απαντηση στην συγκριτικη μελετη του Μητροπολιτη Πειραιως Σεραφειμ

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Στο διαδίκτυο κυκλοφορεί μια συγκριτική μελέτη για το Ισλάμ και τον Χριστιανισμό από τον Μητροπολίτη Πειραιώς. Ομολογώ οτι δεν την βρήκα εύκολα μιας και δεν την προωθούν αρκετά τα χριστιανικά ιστολόγια για άγνωστους λόγους. Εντύπωση μου έκανε επίσης που δεν την βρήκα στην ιστοσελίδα της Μητροπόλεως Πειραιώς. Όπως και να έχει, μετά από αρκετό ψάξιμο, την διάβασα με αρκετή προσοχή και παρατήρησα, για άλλη μια φορά, την απογοητευτική απόπειρα του Μητροπολίτη να ασκήσει κριτική στο Ισλάμ. Το λέω αυτό διότι δεν είναι η πρώτη φορά που εναντιώνεται στο Ισλάμ. Στις 7 Ιανουαρίου του 2011 είχε βγάλει ανακοίνωση δηλώνοντας ότι το Ισλάμ είναι καταστροφική λατρεία και είναι αντισυνταγματικό να δημιουργηθεί Τέμενος. Μετά από 3 μέρες το IslamForGreeks.org απάντησε στην ανακοίνωση αυτή καθώς επίσης και σε ότι αναφορές είχε κάνει σε αυτή για τον Προφήτη Μουχάμαντ (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν), το Κοράνι και γενικά στο Ισλάμ.

Γιατί αυτή η συγκριτική μελέτη είναι απογοητευτική; Ο Μητροπολίτης γνωρίζω ότι έβαλε τα δυνατά του, έκανε ότι μπορούσε για να μειώσει το Ισλάμ με σύγκριση τον Χριστιανισμό αλλά ήταν πολύ λίγος. Ο τρόπος που το έκανε ήταν με απαρχαιωμένα «επιχειρήματα» και μεθοδολογία. Η κριτική-συγκριτική του, θυμίζει τα αβάσιμα λόγια του Ιωάννη του Δαμάσκηνου και δυστυχώς οι παραδοσιακοί χριστιανοί ορθόδοξοι έχουν μείνει σε αυτού του είδους την «επιχειρηματολογία». Ένα άλλο στοιχείο που δημιουργεί μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι υπάρχει μεγάλη άγνοια για το αυθεντικό Ισλαμικό δόγμα. Ένα πρόβλημα που δυστυχώς παρατηρείται ακόμα και στους ίδιους τους Μουσουλμάνους.

Ας δούμε όμως τώρα την συγκριτική αυτή μελέτη και να δούμε κατά πόσο ο Μητροπολίτης απέδειξε ότι το Ισλάμ είναι ένα «ανθρώπινο κατασκεύασμα». Να σημειώσω ότι δεν πρόκειται να απαντήσω λέξη προς λέξη προς τα λεγόμενα του και αυτό γιατί σχεδόν όλη η «μελέτη» του έχει απαντηθεί με τον έναν τρόπο η τον άλλον όπως θα αναφέρουμε παρακάτω. Η απάντηση θα είναι γενική με ορισμένες παρατηρήσεις.

Σε αυτό το σημείο, και προτού προχωρήσετε στην απάντηση μας, καλό είναι να διαβάσετε την 7ασελιδη μελέτη του και μετά να προχωρήσετε στην απάντηση μας έτσι ώστε να έχετε μια εικόνα σε τι θα αναφερθούμε παρακάτω. Την μελέτη αυτή μπορείτε να την διαβάσετε εδώ

Η αρχή περί Τριαδολογίας:

Ο Μητροπολίτης ξεκινά κάνοντας αναφορά στην Τριάδα. Γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτή είναι και η βασική διαφορά (η μια από τις βασικές) και προσπαθεί να πείσει τους αναγνώστες ότι ο Χριστιανισμός αποδέχεται τον μονοθεϊσμό και όχι τον πολυθεϊσμό( εξαιτίας των 3 προσώπων/θέων). Προσπαθεί να εξηγήσει την τριάδα χωρίς καμία επιτυχία και με πολλές αντιφάσεις. Για παράδειγμα η ύπαρξη του Υιού και του Πνεύματος οφείλεται στον Πατέρα. Άρα ποιος είναι ο μόνος άξιος λατρείας και ο μόνος Θεός; Αυτός που στέκεται σαν αιτία η αυτοί που υπάρχουν λόγο της συγκεκριμένης αιτίας(Πατέρα);

Η ορθόδοξη θεολογία αποδέχεται ότι κάθε πρόσωπο στην τριάδα έχει και το υποστατικό του ιδίωμα, το οποίο είναι αυστηρά προσωπικό, αμετάδοτο και ακοινώνητο, δηλαδή δεν μπορεί να μεταδοθεί στα δυο άλλα πρόσωπα της τριάδας. Αυτό λοιπόν όχι μόνο σημαίνει διάκριση αλλά και διαίρεση του Θεού σε τρεις διαφορετικούς θεούς.

Μερικά ερωτήματα που μπορούμε να κάνουμε για να δούμε τα προβλήματα της θεωρίας του «Ενός και Τριαδικού Θεού»: Είναι ο Υιός ο Πατέρας; Είναι ο Πατέρας το Πνεύμα; Είναι το Πνεύμα ο Υιός και ο Πατέρας; Εάν η απάντηση και στα 3 ερωτήματα είναι «όχι» τότε έχουμε 3 διαφορετικά πρόσωπα, άρα 3 διαφορετικούς θεούς.

Ο Μητροπολίτης δίνοντας μαθήματα παραλογισμού καταλήγει περί Τριαδολογίας λέγοντας: «κάθε πρόσωπο είναι ολόκληρος θεός και δεν έχουμε τρεις θεούς αλλά Έναν απολύτως». Σαν να λέμε δηλαδή ότι έχουμε τρία πρόσωπα: Τον Κώστα, τον Γιώργο, τον Βαγγέλη. Καθένας από αυτούς είναι ολόκληρος διευθυντής εταιρίας. Όμως δεν έχουμε τρεις διευθυντές αλλά έναν!

Πως είναι δυνατόν να υπάρχει όμοια ουσία και ισότητα των πρόσωπων στην Τριάδα όταν ο Πατέρας είναι αγέννητος, ο Υιός γενητός και το Πνεύμα εκπορευτό; (Ματσούκας Α. Νίκος, “Δογματική και Συμβολική θεολογία”‘, τόμ. Γ΄, Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 1997, σελ. 82.)

Ένα από τα πολλά προβλήματα της τριάδας είναι ότι το δόγμα αυτό δεν διδάσκεται πουθενά από τον ίδιο τον Ιησού (ειρήνη σε αυτόν). Δεν το βρίσκουμε ούτε καν από τις αλλοιωμένες και πλαστές πηγές του Χριστιανισμού. Στο μόνο σημείο που έχουμε μια θολή αναφορά είναι το «Κόμμα Ιωάννου» (Α Ιωάννου) οπου η συναίνεση των λογίων της κριτικής κειμένου το έχουν απορρίψει ως μη γνήσιο. Αυτό επίσης αποδεικνύει την αναξιοπιστία της Καινής Διαθήκης που συνήθιζαν να προσθαφαιρούν στο κείμενο κατά το δοκούν. Οφείλουμε να γνωρίζουμε και να θυμόμαστε ότι το δόγμα της τριάδας διατυπώθηκε μετά από μεγάλη θεολογική αναταραχή και διαμάχη από τον Αθανάσιο το 325 στη Νίκαια που για πρώτη φορά ακούστηκε τα περί «ομοουσίου». Έτσι λοιπόν από τις πρώτες κιόλας γραμμές της απάντησης μας είναι εύκολο να καταλάβουμε ποια θρησκεία είναι ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα με ανθρώπινες θεωρίες και δόγματα.

Αναφορά στο Κοράνι:

Στην συγκριτική μελέτη ο Μητροπολίτης επιλέγει να αναφερθεί στο Κοράνι και πως αυτό αρνείται τα χριστιανικά διδάγματα όπως την θεότητα του Ιησού, την πατρότητα του Θεού και την σταύρωση του Ιησού.

Σαν Μουσουλμάνοι δεν δεχόμαστε τον Ιησού ως θεό, γιατί ο Θεός είναι Ένας και Μοναδικός, αδημιούργητος, αγέννητος, χωρίς καμία αρχή. Στην Χριστιανική δογματική όμως ο Ιησούς γεννήθηκε από τον Θεό, έχει αρχή, και ο Θεός στέκεται ως αιτία για αυτόν, άρα δεν μπορεί να είναι ο αληθινός, ο Ένας και Μοναδικός Δημιουργός Θεός. Παρολαυτά ο Ιησούς είναι ένας μεγάλος Προφήτης του Θεού που δέχτηκε την αποκάλυψη του Ευαγγελίου.

Σαν Μουσουλμάνοι επίσης δεν δεχόμαστε ότι ο Θεός είναι πατέρας. Ο Μητροπολίτης αναφέρει ότι το Ισλάμ «αφελώς» συνδέει την πατρότητα με μια σύζυγο και παιδιά. Δηλαδή οι Χριστιανοί και η χριστιανική θεολογία που συνδέει την δήθεν πατρότητα του Θεού με τον υιό του (Ιησού) είναι αφέλεια; Σαν Μουσουλμάνοι δεν δεχόμαστε την ιδιότητα αυτή γιατί κυρίως δεν είναι καταγεγραμμένη στις αυθεντικές πηγές του Ισλάμ. Το γεγονός ότι η ιδιότητα της πατρότητας συνδέεται με ανθρώπινες αδυναμίες είναι δευτερεύων αλλά εξίσου σημαντικό.

Το Ισλάμ επίσης δεν δέχεται την σταύρωση του Ιησού (ειρήνη σε αυτόν). Ακόμα και αν δεχόμασταν την αυθεντικότητα των κειμένων της Καινής Διαθήκης, το πρόβλημα των αντιφάσεων στην ιστορία της σταύρωσης είναι υπαρκτό και πολύ ισχυρό. Είχαμε γράψει παλιότερα μια μελέτη για το πρόβλημα της σταύρωσης και της ανάστασης δίνοντας 4 λόγους γιατί δεν θα μπορούσε να σταυρωθεί ο Ιησούς (ειρήνη σε αυτόν) πάντα μέσα από τα ίδια τα κείμενα της Καινής Διαθήκης. Μπορείτε να την διαβάσετε εδώ 

Ο Μητροπολίτης συνεχίζει με το Κοράνι λέγοντας ότι το ιερό βιβλίο του Ισλάμ «εισάγει σαρκικές ηδονές» στον παράδεισο και επιβάλει την βία και τον φόνο ως μέσα διάδοσης του Κορανίου.

Το Ισλάμ δεν θεωρεί το σεξ έγκλημα αλλά μια ευλογία από τον Θεό όταν γίνεται νόμιμα ανάμεσα στο ζευγάρι. Γνωρίζουμε ότι ο Μητροπολίτης και η Χριστιανική θρησκεία έχουν ένα μίσος για την σεξουαλική επαφή. Για εμάς τους Μουσουλμάνους από την άλλη είναι απολύτως φυσιολογικό. Και αφού είναι νόμιμο και μια ευλογία εδώ στη γη γιατί να μην είναι και στον παράδεισο; Ο Ισλαμικός παράδεισος δεν είναι όπως ο Χριστιανικός. Δηλαδή ο παράδεισος του Ισλάμ δεν έχει μόνο πνευματικές απολαύσεις αλλά και σωματικές. Ο χριστιανικός παράδεισος περιορίζεται μόνο στην πνευματική χαρά. Όμως θα ήταν λάθος να νομίσουμε ότι ο Ισλαμικός παράδεισος δίνει βαρύτητα μόνο στις σωματικές απολαύσεις. Οι μεγαλύτερες απολαύσεις του Μουσουλμάνου πιστού στον παράδεισο θα είναι δυο: 1) Η Ευχαρίστηση του Θεού προς τους πιστούς 2) Η δυνατότητα να βλέπουμε τον Θεό. Υπάρχουν και άλλες όπως η συζήτηση μεταξύ των πιστών και οι συγκεντρώσεις.

Τα Κορανικά χωρία που παραθέτει ο Μητροπολίτης (με την πολύ κακή μετάφραση) για να δείξει την δήθεν βία, έχουν να κάνουν με το νόμιμο δικαίωμα των Μουσουλμάνων να υπερασπιστούν την πίστη τους και τους εαυτούς τους. Πρόσφατα αναρτήσαμε ένα άρθρο οπου απαντά στον ψεύτικο ισχυρισμό ότι το Κοράνι προτρέπει στην βία. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. Όμως γιατί ο Μητροπολίτης έχει πρόβλημα με την βία; Εάν η βία ακυρώνει την αλήθεια μιας αποκάλυψης η την προφητική ιδιότητα του Προφήτη τότε οφείλει να ακυρώσει και την αποκάλυψη του Μωυσή (ειρήνη σε αυτόν) και το Προφητικό του αξίωμα μιας και ο συγκεκριμένος Προφήτης χρησιμοποίησε αρκετή βία και αδικαιολόγητη (πάντα με βάση την βίβλο) Διαβάζουμε για παράδειγμα:

«10. Όταν πλησιάσεις σε πόλη για να πολεμήσεις εναντίον της, τότε να την καλέσεις σε ειρήνη•

11. και αν σου αποκριθεί ειρηνικά, και ανοίξει σε σένα, τότε ολόκληρος ο λαός, που βρίσκεται σ’ αυτή, θα γίνει σε σένα υποτελής και θα σε δουλεύει•

12. αν, όμως, δεν κάνει ειρήνη μαζί σου, αλλά σε πολεμήσει, τότε θα την πολιορκήσεις•

13. και αφού ο Κύριος ο Θεός σου την παραδώσει στα χέρια σου, θα πατάξεις όλα τα αρσενικά της με μάχαιρα•

14. και τις γυναίκες, και τα βρέφη, και τα κτήνη, και όλα όσα βρίσκονται στην πόλη, όλα τα λάφυρά της θα τα πάρεις για τον εαυτό σου• και θα τρως τα λάφυρα των εχθρών σου, όσα ο Κύριος ο Θεός σου έδωσε σε σένα.

15. Έτσι θα κάνεις σε όλες τις πόλεις, που είναι πολύ μακριά από σένα, που δεν είναι από τις πόλεις των εθνών αυτών•

16. από τις πόλεις, όμως, αυτών των λαών, που ο Κύριος ο Θεός σου δίνει σε σένα ως κληρονομιά, δεν θα αφήσεις ζωντανό κανένα από εκείνα που έχουν πνοή•

17. αλλά, θα τους εξολοθρεύσεις κατακράτος, τους Χετταίους, και τους Αμορραίους, τους Χαναναίους, και τους Φερεζαίους, τους Ευαίους, και τους Ιεβουσαίους, καθώς σε πρόσταξε ο Κύριος ο Θεός σου•» (Δευτερονόμιον 20:10-17)

Από την Παλαιά Διαθήκη αν δούμε τις εντολές του Θεού(για τους Χριστιανούς ο Ιησούς) που καλεί σε πόλεμο(αδικαιολόγητο) και γενοκτονίες, τότε είναι εύκολο να καταλάβουμε από πού απορρέει η τρομοκρατία, το έγκλημα και ο φόνος:

«και κάθε ένας που δεν θα εκζητήσει τον Κύριο τον Θεό του Ισραήλ, να θανατώνεται, από μικρόν μέχρι μεγάλον, από άνδρα μέχρι γυναίκα.» ( Β Χρονικών 15:13)

«και τώρα, θανατώστε από τα παιδιά όλα τα αρσενικά, θανατώστε ακόμα και όλες τις γυναίκες, όσες γνώρισαν άνδρα, που κοιμήθηκαν μαζί του•όλα, όμως, τα μικρά κορίτσια, όσα δεν γνώρισαν κοίτη άνδρα, φυλάξτε τα για τον εαυτό σας ζωντανά»( Αριθμοί 31:17-18)

Εάν ο Μητροπολίτης είναι δίκαιος και συνεπής με τον συλλογισμό του οφείλει να ακυρώσει την πεντάτευχο και γενικά όλη την Π. Διαθήκη διότι περιέχει βία καθώς επίσης και το προφητικό αξίωμα του Μωυσή και άλλων απεσταλμένων που χρησιμοποίησαν βία.

Έπειτα, ο Μητροπολίτης επιλεγεί να αναφέρει διάφορα Κορανικά χωρία που υποστηρίζουν ορισμένες Χριστιανικές διδασκαλίες όπως τον θαυματουργό τρόπο γέννησης του Ιησού (ειρήνη σε αυτόν), τα θαύματα του Ιησού και άλλα παρόμοια. Προσπαθεί να πείσει τον αναγνώστη ότι ο Ιησούς ήταν ανώτερος από τον Μουχάμαντ (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) με βάση το ίδιο το Κοράνι. Και εδώ βεβαίως, τα προβλήματα είναι πολλά. Ο Μητροπολίτης ξεχνά να διαβάσει (και πολλές φορές να παραθέσει) ότι όλα αυτά τα χωρία τονίζουν την ανθρώπινη φύση του Ιησού και οτιδήποτε θαύμα πραγματοποίησε το έκανε με την άδεια και την βοήθεια του Θεού. Τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο. Το θαύμα που δίνεται στον Προφήτη είναι από την δύναμη του Δημιουργού και όχι από την δύναμη του Προφήτη. Ας ρωτήσουμε το εξής τον Μητροπολίτη: Όταν ο Μωυσής χώρισε στα δυο την θάλασσα το έκανε σύμφωνα με την δύναμη του; Όχι. Για την ακρίβεια όλοι οι Προφήτες ( με βάση την Βίβλο) έκαναν τα ίδια θαύματα με τον Ιησού και ίσως ανώτερα. Διαβάζουμε:

Ο Προφήτης Ηλίας ανασταίνει ένα παιδί

20. Και αναβόησε στον Κύριο, και είπε: Κύριε, Θεέ μου! Έφερες κακό κι επάνω στη χήρα, κοντά στην οποία παροικώ, ώστε να θανατώσεις τον γιο της;
21. Και ξάπλωσε τρεις φορές επάνω στο παιδάκι, και αναβόησε στον Κύριο, και είπε: Κύριε, Θεέ μου, ας επανέλθει, παρακαλώ, στο παιδάκι αυτό, η ψυχή μέσα του.
22. Και ο Κύριος εισάκουσε τη φωνή τού Ηλία• και στο παιδάκι επανήλθε μέσα του η ψυχή, και ανέζησε.
23. Και ο Ηλίας πήρε το παιδάκι, και το κατέβασε από το υπερώο στο σπίτι, και το έδωσε στη μητέρα του. Και ο Ηλίας είπε: Δες, ο γιος σου ζει.
24. Και η γυναίκα είπε στον Ηλία: Τώρα γνωρίζω απ’ αυτό ότι είσαι άνθρωπος του Θεού, και ο λόγος τού Κυρίου στο στόμα σου είναι αλήθεια. (Βασιλέων Α: 17:20-24)

Το νεκρό σώμα του Χριστού ποτέ δεν προκάλεσε ανάσταση, το σώμα του Ελισαίου όμως το προκάλεσε:

20. Και ο Ελισσαιέ πέθανε, και τον έθαψαν. Και τον επόμενο χρόνο τάγματα των Μωαβιτών έκαναν εισβολή στη γη.
21. Κι ενώ έθαβαν κάποιον άνθρωπο, να, είδαν ένα τάγμα• και έρριξαν τον άνθρωπο στον τάφο του Ελισσαιέ• και καθώς ο άνθρωπος πήγε και άγγιξε τα κόκαλα του Ελισσαιέ, ανέζησε, και στάθηκε στα πόδια του.( Βασιλέων Β 13:20-21)

Ο Χριστός ποτέ δεν δημιούργησε ζωή, αντίθετα ο Μωυσης δημιούργησε από ένα κομμάτι ξύλο.

2. Και ο Κύριος του είπε: Τι είναι αυτό που έχεις στο χέρι σου; Κι εκείνος είπε: Ράβδος.
3. Και είπε: Ρίξ’ την καταγής. Και την έρριξε καταγής, και έγινε φίδι• και ο Μωυσής έφυγε από μπροστά του.
4. Και ο Κύριος είπε στον Μωυσή: Άπλωσε το χέρι σου, και πιάσ’ το από την ουρά• (και απλώνοντας το χέρι του, το έπιασε, και έγινε στο χέρι του ράβδος•) ( Έξοδος 4: 2-4)

Ο Ελισαίος κάνει τους τυφλούς να δούνε:

15. Και όταν το πρωί ο υπηρέτης τού ανθρώπου τού Θεού σηκώθηκε, και βγήκε έξω, ξάφνου, στρατός είχε περικυκλώσει την πόλη με άλογα και άμαξες. Και ο υπηρέτης του είπε σ’ αυτόν: Ω, κύριε! Τι θα κάνουμε;
16. Και εκείνος είπε: Μη φοβάσαι• επειδή, περισσότεροι είναι αυτοί που είναι μαζί μας, παρά εκείνοι που είναι μαζί τους.
17. Και ο Ελισσαιέ προσευχήθηκε, και είπε: Κύριε, άνοιξε, παρακαλώ, τα μάτια του για να δει. Και ο Κύριος άνοιξε τα μάτια τού υπηρέτη, και είδε• και να, το βουνό ήταν γεμάτο από άλογα και πύρινες άμαξες γύρω από τον Ελισσαιέ.
18. Και όταν κατέβηκαν σ’ αυτόν οι Σύριοι, ο Ελισσαιέ προσευχήθηκε στον Κύριο, και είπε: Πάταξε, παρακαλώ, αυτόν τον λαό με αορασία. Και τους πάταξε με αορασία σύμφωνα με τον λόγο τού Ελισσαιέ.
19. Και ο Ελισσαιέ είπε σ’ αυτούς: Δεν είναι αυτός ο δρόμος, ούτε αυτή η πόλη• ελάτε πίσω μου, και θα σας φέρω στον άνθρωπο που ζητάτε. Και τους έφερε στη Σαμάρεια.
20. Και όταν ήρθαν στη Σαμάρεια, ο Ελισσαιέ είπε: Κύριε, άνοιξε τα μάτια τους, για να βλέπουν. Και ο Κύριος άνοιξε τα μάτια τους, και είδαν• και να, ήσαν στο μέσον τής Σαμάρειας.
21. Και καθώς ο βασιλιάς τού Ισραήλ τούς είδε, είπε στον Ελισσαιέ: Να πατάξω, να πατάξω, πατέρα μου;
22. Και εκείνος είπε: Μη πατάξεις• θα είχες πατάξει εκείνους, που είχες αιχμαλωτίσει με τη ρομφαία σου και με το τόξο σου; Βάλε μπροστά τους ψωμί και νερό, κι ας φάνε, κι ας πιουν, κι ας φύγουν προς τον κύριό τους.
23. Και έβαλε μπροστά τους άφθονη τροφή• και αφού έφαγαν και ήπιαν, τους εξαπέστειλε, και αναχώρησαν στον κύριό τους. Και στο εξής δεν ήρθαν τα τάγματα της Συρίας στη γη τού Ισραήλ.
24. Και ύστερα απ’ αυτά, ο Βεν-αδάδ ο βασιλιάς τής Συρίας συγκέντρωσε ολόκληρο τον στρατό του, και ανέβηκε, και πολιόρκησε τη Σαμάρεια. (Βασιλέων β 6:15-24)

Ο Ελισαίος γιατρεύει τη λέπρα:

10. Και έστειλε σ’ αυτόν ο Ελισσαιέ έναν μηνυτή, λέγοντας: Πήγαινε, βουτήξου μέσα στον Ιορδάνη επτά φορές, και θα επανέλθει η σάρκα σου σε σένα, και θα καθαριστείς.
11. Ο Νεεμάν όμως θύμωσε, και αναχώρησε, και είπε: Δέστε, εγώ έλεγα: Σίγουρα θα βγει έξω σε μένα, και θα σταθεί, και θα επικαλεστεί το όνομα του Κυρίου τού Θεού του, και θα κινήσει το χέρι του επάνω στον τόπο, και θα γιατρέψει τον λεπρό•
12. ο Αβανά και ο Φαρφάρ, τα ποτάμια τής Δαμασκού, δεν είναι καλύτερα, περισσότερο από όλα τα νερά τού Ισραήλ; Δεν μπορούσα να βουτηχτώ μέσα σ’ αυτά, και να καθαριστώ; Και αφού στράφηκε, αναχώρησε με θυμό.
13. Πλησίασαν, όμως, οι δούλοι του, και του μίλησαν, και είπαν: Πατέρα μου, αν ο προφήτης σού έλεγε ένα μεγάλο πράγμα, δεν θα το έκανες; Πόσο μάλλον τώρα, όταν σου λέει: Βουτήξου μέσα, και καθαρίσου;
14. Τότε, κατέβηκε, και βυθίστηκε επτά φορές στον Ιορδάνη, σύμφωνα με τον λόγο τού ανθρώπου τού Θεού• και η σάρκα του αποκαταστάθηκε σαν τη σάρκα μικρού παιδιού, και καθαρίστηκε.( Βασιλέων β 5:10-14)

Ο Ελισαίος ταΐζει πλήθος με λίγο ψωμί:

42. Και ένας άνθρωπος από τη Βάαλ-σαλισά ήρθε, και έφερε ψωμί στον άνθρωπο του Θεού από τα πρωτογεννήματα, 20 κρίθινα ψωμιά, και νωπά στάχυα σιταριού, μέσα στον σάκο του. Και είπε: Δώσε στον λαό, για να φάνε.
43. Και ο υπηρέτης του είπε: Τι είναι αυτό για να το βάλω μπροστά σε 100 ανθρώπους; Κι εκείνος είπε: Δώσε στον λαό, για να φάνε• επειδή, έτσι λέει ο Κύριος• θα φάνε και θα αφήσουν υπόλοιπο.
44. Τότε, έβαλε μπροστά τους, και έφαγαν, και άφησαν υπόλοιπο, σύμφωνα με τον λόγο τού Κυρίου. ( Βασιλέων 2: 42-44)

Όπως βλέπουμε, τα θαύματα του Ιησού τα έκαναν και άλλοι από την αγία γραφή. Γιατί ο Μητροπολίτης δεν θεοποιεί τον Ελισαίο; Το υπερφυσικό θαύμα δεν προέρχεται από τον προφήτη τον άνθρωπο αλλά από τον Θεό. Με άδεια και βοήθεια Θεού γινόντουσαν τα θαύματα του Ιησού και των άλλων προφητών. Ο ίδιος ο Χριστός παραδέχεται ότι από την δικιά του βούληση η δύναμη δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Διαβάζουμε:

«Δεν μπορώ εγώ να κάνω τίποτε από τον εαυτό μου. Καθώς ακούω, κρίνω• και η δική μου κρίση είναι δίκαιη• επειδή, δεν ζητάω το δικό μου θέλημα, αλλά το θέλημα του Πατέρα, που με απέστειλε».( Ιωαννης 5:30)

«Ακούσατε ότι εγώ σας είπα: Πηγαίνω και έρχομαι προς εσάς. Αν με αγαπούσατε, θα χαιρόσασταν ότι είπα: Πηγαίνω προς τον Πατέρα• επειδή, ο Πατέρας μου είναι μεγαλύτερός μου».(Ιωαννης 14:28)

«Ο Ιησούς, λοιπόν, είπε προς αυτούς: Όταν υψώσετε τον Υιό τού ανθρώπου, τότε θα γνωρίσετε ότι εγώ είμαι, και από τον εαυτό μου δεν κάνω τίποτε, αλλά καθώς με δίδαξε ο Πατέρας μου, αυτά μιλάω».( Ιωαννης 8:28)

«Ανεβαίνω προς τον Πατέρα μου και Πατέρα σας, και Θεό μου και Θεό σας». (Ιωάννης 20:17)

Έτσι λοιπόν η Κορανική αναφορά στα θαύματα του Ιησού και στην ενάρετη μητέρα του γίνεται όχι για να μειωθεί η αξία του Προφήτη Μουχάμαντ (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν), ο οποίος έφερε ένα ζωντανό θαύμα(το Κοράνι) που ζει στις ήμερες μας με αντίθεση τα θαύματα των άλλων προφητών που έχουν μείνει στης εποχή τους. Στο Ισλάμ δεχόμαστε όλους τους Προφήτες και Αγγελιοφόρους του Θεού:

«Νομοθέτησε για σας την ίδια θρησκεία που είχε συστήσει στο Νώε, -και που σου την έχουμε στείλει εμπνέοντος σε – (την ίδια) που είχαμε συστήσει σχετικά με τον Αβραάμ, στον Μωυσή, και στον Ιησού. (Δηλαδή) να παραμένετε – σταθερά – στη Θρησκεία και να μη χωριστείτε σ’ αυτή (σε αιρέσεις). Γι’ αυτούς που αποδίδουν συνεταίρους (στον ΑΛΛΑΧ) σκληρός είναι (ο δρόμος) στον οποίο τους προσκαλείτε. Ο ΑΛΛΑΧ διαλέγει για τον Εαυτό Του, όποιον θέλει, και οδηγεί στον Εαυτό Του εκείνον που μετανοεί». (Κοράνι 42:13)

«Και θυμήσου που πήραμε από τους Προφήτες τις συμφωνίες τους, κι από σένα, κι από τον Νώε, και τον Αβραάμ, και τον Μωυσή, και τον Ιησού το γιο της Μαριάμ. Και πήραμε απ’ αυτούς μια σοβαρή Συμφωνία» (Κοράνι 33:7)

Διαβάζουμε:

«Να δηλώσετε: “Πιστέψαμε στον ΑΛΛΑΧ και σ’ ό,τι αποκάλυψε σε μας (το Κοράνιο) και στον Αβραάμ, Ισμαήλ, Ισαάκ, Ιακώβ και στις φυλές και σ’ ότι δόθηκε στον Μωυσή και τον Ιησού, και σ’ ό,τι δόθηκε σ’ όλους τους προφήτες απ’ τον Κύριο τους. Δεν κάνουμε καμιά διάκριση ανάμεσα σ’ οποιονδήποτε απ’ αυτούς. Κι εμείς σ’ Αυτόν (στον ΑΛΛΑΧ) υποταχτήκαμε. (Είμαστε Μουσουλμάνοι)» ( Κοράνι 2:136)

Χριστιανικά κηρύγματα και διδασκαλίες:

Στη συνέχεια ο Μητροπολίτης παραθέτει ορισμένα δήθεν κηρύγματα του Ιησού από τα ευαγγέλια. Βιβλία τα οποία είναι ανώνυμα και ψευδεπίγραφα με βάση την επιστήμη που μελετά τα κείμενα αυτά. Διαβάστε περισσότερα εδώ.  Ακόμα και αν τα δεχόμασταν τότε μπορούμε να επικαλεστούμε χιλιάδες άλλα που αναιρούν την Χριστιανική θρησκεία όπως παραθέσαμε παραπάνω (περί σταύρωσης, θεότητας του Ιησού κτλ)

Προς το τέλος της συγκριτικής μελέτης ο Μητροπολίτης θεώρει ότι ο Προφήτης Μουχάμαντ(ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) δεν προφητεύθηκε από τον Ιησού διότι είναι παράλογο όπως λέει να περιμένει ο Θεός 6 αιώνες για να στείλει την «σφραγίδα» των Προφητών (τον Μουχάμαντ ειρήνη και ευλογία σε αυτόν). Με άλλα λόγια ο Μητροπολίτης θα πει στον Θεό, η με βάση την δικια του λογική, ποτέ να αποστείλει τον Προφήτη Του προς την ανθρωπότητα! Με βάση αυτή την σκέψη μπορούμε επίσης να προσθέσουμε ότι είναι παράλογο ο Θεός να περιμένει περισσότερο από 6 αιώνες για να αποκαλύψει την καινούρια του διαθήκη στο λαό του Ισραήλ μετά από πολλούς αιώνες που συντάχτηκε η πρώτη (παλαιά). Αυτό απαντά επίσης και στην δήλωση του Μητροπολίτη ότι δήθεν το Κοράνι διδάσκει διαφορετικά πράγματα από την Καινή Διαθήκη και ο Θεός θα ήταν παράφρων μετά από 6 αιώνες να εισάγει καινούρια διδασκαλία. Απορώ όμως πως αυτά τα λόγια ξεστομίζονται από ένα άτομο το οποίο υποτίθεται ότι γνωρίζει την θεολογία και την δογματική της θρησκείας του. Η Καινή Διαθήκη δεν είναι αυτή που εισάγει διαφορετικές θεολογικές διδασκαλίες με σχέση την Π. Διαθήκη; Ο Θεός στον Χριστιανισμό δεν είναι το τέλειο παράδειγμα ενός Θεού που άλλα διδάσκει στην Παλαιά και άλλα στην Καινή; Δεν αλλάζει γνώμη για την σωτηρία του ανθρώπου και την φύση Του; Για την τήρηση του Νόμου; Το Ισλάμ από την άλλη, ο τρόπος ζωής και πίστη όλων των προφητών και απεσταλμένων του Θεού, διδάσκει την ίδια ακριβώς θεολογία από τον Αδάμ μέχρι και τον Μουχάμαντ (ειρήνη και ευλογία σε όλους τους Προφήτες). Αν κάποιος αλλάζει γνώμες και θεολογίες, τότε το τέλειο παράδειγμα είναι ο διαφορετικός θεός της Π. Διαθήκης με αυτόν της Κ. Διαθήκης. Οι τίτλοι μόνο αρκούν για να καταλάβει κανείς ( Παλαιά και Καινή). Ο Χριστιανικός θεός είναι αυτός που αλλάζει γνώμη όταν αντικαταστεί την διαθήκη του με μια καινούρια και μάλιστα σε ένα χρονικό διάστημα περισσότερο από 6 αιώνες.

Τέλος ο Μητροπολίτης ισχυρίζεται ότι το Ισλάμ αποτελεί συμπίλημα αρχαίων αραβικών θρησκευτικών δοξασιών, ιουδαϊκών καί χριστιανικών αντιλήψεων. Αυτός ο ισχυρισμός έχει αντικρουστεί λεπτομερειακά στην μελέτη μας που μπορείτε να βρείτε εδώ 

Συμπέρασμα:

Η συγκριτική μελέτη του Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ απέτυχε να μας δώσει έστω ένα επιχείρημα, έστω ένα στοιχείο έτσι ώστε να θεωρήσουμε το Ισλάμ μια «βαθύτατη πλάνη» η ένα «ανθρώπινο κατασκεύασμα» όπως ισχυρίζεται. Η απαρχαιωμένη μεθοδολογία κριτικής που χρησιμοποιεί κατά του Ισλάμ είναι ξεπερασμένη και προβληματική και αυτό το αναγνωρίζουν αρκετοί ορθόδοξοι θεολόγοι σήμερα.

Πρόσκληση για δημόσιο διάλογο

Είναι η δεύτερη φορά που καλούμε επίσημα τον Μητροπολίτη Πειραιώς για έναν δημόσιο διάλογο περί Χριστιανισμού και Ισλάμ. Η πρώτη φορά ήταν όταν στείλαμε την πρώτη απάντηση μας μαζί με μια πρόσκληση για δημόσιο διάλογο. Την στείλαμε μέσω email προς την ιστοσελίδα της Μητρόπολις Πειραιώς και η δεύτερη φορά θα είναι η τωρινή. Ελπίζουμε αυτή η απάντηση και η πρόσκληση μας να μην έχει την ίδια κατάληξη όπως την πρώτη, δηλαδή στο καλάθι των αχρήστων. Εάν ο Μητροπολίτης είχε κάνει τον κόπο να μελετήσει την πρώτη απάντηση δεν θα έπεφτε σε αυτά τα λάθη. Κυρίως, δεν θα έλεγε ότι οι Μουσουλμάνοι στην Ελλάδα δεν του έχουν απαντήσει ακόμα γιατί αυτό είναι ένα μεγάλο ψέμα η άγνοια εκ μέρους του. Από την πρώτη στιγμή που λασπολογούσε κατά του Ισλάμ, το IslamForGreeks.org ήταν εκεί. Ήταν εκεί όχι για να κάνει δηλώσεις του τύπου «καταδικάζουμε τα λόγια του Πειραιώς» και άλλες παρόμοιες σαχλαμάρες, αλλά ήμασταν εκεί για να απαντήσουμε επί της ουσίας στα λεγόμενα του. Πρώτα ο Θεός, πάλι εκεί θα είμαστε στην επόμενη λάσπη προς την πίστη μας και την πίστη όλων των Προφητών και Απεσταλμένων του Θεού.

Ετικέτες: , , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: