Πεντε ερωτησεις περι Ισλαμ

Ερωτήσεις:

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΩ ΜΕΡΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΛΑΜ…

1.Ο ΘΕΟΣ ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Η ΟΧΙ?ΕΑΝ ΝΑΙ,ΑΥΤΟ ΕΡΧΕΤΕ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ Η ΟΧΙ?

2.Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ?ΤΟ ΡΩΤΑΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΟΤΙ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΙΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΤΑ ΜΕΛΛΟΥΜΕΝΑ ΩΣ ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΗΣ

3.ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΟΤΑΝ ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΥΛΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ?

4.ΤΙ ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΤΟ ΙΣΛΑΜ ΣΤΟΥΣ ΧΡΙΑΣΤΙΑΝΟΥΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΕΙΚΟΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΕΚΦΑΣΗ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝΕ ΕΙΔΩΛΟ?

5.ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΤΟΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ ΤΗΡΟΝΤΑΣ ΟΛΟ ΤΟ ΚΑΝΟΝΑ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΕΙ ΠΟΤΕ ΣΕ ΤΕΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΟΤΕ ΝΑ ΤΟ ΟΜΟΛΟΓΙΣΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ? ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

————————-

Απαντήσεις:

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Οι απαντήσεις είναι με την σειρά των ερωτήσεων:

Για το πρώτο ερώτημα: Επεμβαίνει με άγνωστο τρόπο σε εμάς καθορίζοντας την πορεία της ζωής μας, διότι γνωρίζει πως θα αντιδράσουμε (δηλαδή ο καθορισμός αυτός έγκειται στην Γνώση του και όχι στον εξαναγκασμό προς εμάς), χωρίς αυτό να έρχεται σε σύγκρουση με την ελευθερία των αποφάσεων μας και της επιλογής μας. Αυτό ίσως να μη μπορούμε να το κατανοήσουμε απόλυτα και είναι φυσιολογικό διότι είμαστε άνθρωποι (δημιουργήματα). Είναι πέρα από την λογική μας (όχι εναντία ως παράλογο). {Δείτε το άρθρο εδώ για περαιτέρω κατανόηση https://islamforgreeks.org/2012/02/05/correcting-athanasiou/}

Για το δεύτερο ερώτημα: Αυτό που μπορούμε να πούμε με ασφάλεια, χωρίς να πέσουμε σε θεολογικά ατοπήματα, είναι ότι ο Θεός γνωρίζει τα πάντα και με βάση αυτήν την Γνώση Του καταγράφει τα πάντα. Ίσως μπορεί να γίνει η χρήση της λέξης «προαποφασισμένη» σε αυτά τα συμφραζόμενα. Να τονιστεί όμως και πάλι ότι αυτό δεν σημαίνει οτι άνθρωπος είναι άδειος από ελεύθερη βούληση. Αυτά είναι στο θεϊκό πεδίο και ίσως να φαίνονται ακατανόητα στο ανθρώπινο. { Σέηχ ουλ Ισλάμ Ίμπν Ταημία στο «Ακίντα αλ Ουασιτία», σελ. 182, 189}

Για το τρίτο ερώτημα: Θα είναι μια διαφορετική υπόσταση λόγω καινούριας δημιουργίας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα απέχει εξαιρετικά από την τωρινή επίγεια κατάσταση μας, απλά τα σώματα μας θα είναι κάπως διαφορετικά με σύγκριση τα τωρινά.  Για παράδειγμα θα βλέπουμε τους αγγέλους (όταν τα μάτια μας στον επίγειο κόσμο δεν είναι σε θέση να τους δουν). Τα σώματα μας δεν θα αρρωσταίνουν (στον Παράδεισο), ούτε θα φθείρονται, ούτε θα υπάρχει η εμπειρία του θανάτου. {Ματζμού’ου Φατάουα του Σέηχ ουλ Ισλάμ Ίμπν Ταημία, τόμος 17, σελ.253}

Για το τέταρτο ερώτημα: Απαντάει ότι είναι απαγορευμένο μετά την έλευση του τελευταίου Προφήτη (Μουχάμαντ – ειρήνη και ευλογία σε αυτόν). Γνωρίζουμε ότι τέτοιες πρακτικές οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στον πολυθεϊσμό και στην ειδωλολατρία. Σήμερα δεν έχουν μείνει στον σεβασμό αλλά ζητούν γιατρειά από αυτά τα αντικείμενα που στέκονται ως μεσολαβητές για ευλογιές και άλλα παρόμοια. Δεν συζητάμε βεβαίως την πολυθεΐα που διαπράττεται όταν επικαλούνται τον εικονιζόμενο όταν η επίκληση είναι αποκλειστικό δικαίωμα του Ύψιστου και όχι της δημιουργίας. {Δείτε το άρθρο εδώ για περαιτέρω κατανόηση https://islamforgreeks.org/2013/09/13/man-in-islam-refutation/}

Για το πέμπτο ερώτημα: Ναι μπορεί να είναι πιστός. Εάν όμως έχει κοντά του Τζαμί τότε είναι υποχρεωμένος να πηγαίνει και να εκτελεί τις προσευχής του εκεί, δικαιολογείται μόνο όταν είναι άρρωστος η ανίκανος για διάφορους λόγους, η το Τζαμί απέχει από αυτόν περισσότερο από 4-5 χιλιόμετρα. Επίσης δεν είναι αρεστό να κρύβει την πίστη του από τους άλλους εκτός εάν φοβάται ότι θα πάθει κακό, με τον έναν τρόπο η τον άλλον. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι επιτρέπεται να υποκρίνεται κάτι διαφορετικό από αυτό που πραγματικά είναι και πιστεύει. {Ματζμού’ου Φατάουα του Σέηχ Ίμπν Μπαάζ, τόμος 12, σελ.58}

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Άχμαντ Ελντίν

 

Ετικέτες: , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: