Όταν αλλάξεις τότε θα έρθει και η αλλαγή – إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Ποτέ ο Ύψιστος δεν θα αλλάξει την καλή και ευλογημένη κατάσταση ενός άτομου η μιας κοινωνίας, με την προϋπόθεση να μην αλλάξει αυτός/αυτοί. Ο Ύψιστος λέει:

«Κι αυτό γιατί ο Αλλάχ ποτέ δεν πρόκειται να αλλάξει την Εύνοια Του που μ’ αυτή ευνόησε να λαό, εκτός αν αλλάξουν οι ίδιοι ότι είναι στις ψυχές τους» {Κοράνι 8:53}

Επίσης:

«Ο Αλλάχ δεν θ’ αλλάξει την κατάσταση ενός λαού, εκτός αν αλλάξουν οι ίδιοι ότι είναι μέσα στις ψυχές τους» {Κοράνι 13:11}

Και το παράδειγμα:

«Κι ο Αλλάχ έδωσε ένα παράδειγμα: Ένα χωριό χαιρόταν την ασφάλεια και την ησυχία, και του δόθηκαν τα πιο άφθονα αγαθά, από κάθε τόπο και μεριά. Κι όμως έδειξε αγνωμοσύνη για τις χάρες του Αλλάχ. Γι’ αυτό κι ο Αλλάχ το έκανε να δοκιμάσει την σκληρή πείνα και το φόβο εξ αιτίας των πράξεων που έκαναν» {Κοράνι 16:112}

Ο Ιμάμης Ασ-Σάαντι εξηγεί στο Ταφσίρ του:

«Ο Αλλάχ δεν θ’ αλλάξει την κατάσταση ενός λαού»: Δεν πρόκειται να τους στερήσει τα αγαθά, τις ευλογίες, την ασφάλεια και την προμήθεια τους.  

«εκτός αν αλλάξουν οι ίδιοι ότι είναι μέσα στις ψυχές τους»: Και κάποιος αλλάζει όταν υιοθέτει ως συμπεριφορά την αχαριστία την αγνωμοσύνη, την ανυπακοή και την αμαρτία. Και η χειρότερη μορφή ανυπακοής και αγνωμοσύνης είναι ο πολυθεϊσμός. Γιαυτο και ο Ύψιστος απομακρύνει τις αρχικές ευλογίες, αγαθά και την αίσθηση ασφάλειας.

Το ίδιο συμβαίνει όμως όταν ο παράνομος λαός (η το άτομο) αλλάζει από την ανυπακοή στην υπακοή, από την αγνωμοσύνη στην ευγνωμοσύνη, από την αμαρτία στο ενάρετο, και κυρίως από τον πολυθεϊσμό στον ορθό Μονοθεϊσμό (Ταουχίντ).

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Διαβάστε επίσης: Ταουχίντ και κοινωνική ασφάλεια

Ετικέτες:, , , , ,

Τα σχόλια είναι κλειστά.