Αιχμάλωτοι πολέμου: Τι λέει η Σαρία; (απάντηση στο ΙΣΙΣ)

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Οι φρικαλεότητες της ΙΣΙΣ είναι γνωστές λίγο πολύ σε όλους μας. Ιδιαίτερα στο θέμα της αντιμετώπισης των αιχμαλώτων. Δολοφονούν, ακρωτηριάζουν, βιάζουν και όλα αυτά προσπαθούν να τα δικαιολογήσουν με τον Ισλαμικό νόμο. Ο Ισλαμικός Νόμος όμως, η Σαρία, είναι αθώος από αυτούς. Οι Ισλαμικές πηγές της Σαρία αναιρούν με τον πιο ολοκληρωμένο τρόπο όχι μόνο τους εγκληματίες της ΙΣΙΣ αλλά και διάφορους πολέμιους του Ισλάμ που εκμεταλλεύονται την όλη αμαύρωση που επιχειρείται από μεριά της ΙΣΙΣ.

Ο πιστός στρατιώτης ενός Ισλαμικού στρατού είναι υποχρεωμένος να δείχνει καλοσύνη και ευσπλαχνία

Να ξεκινήσουμε την αναίρεση με το Κορανικό χωρίο που λέει:

وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا

«Και τρέφουν – από αγάπη (προς τον Αλλάχ) – το φτωχό, τον ορφανό και τον αιχμάλωτο» {Κοράνι 76:8}

Ο Ιμπν Καθίρ, στο γνωστό του επεξηγηματικό έργο (ταφσίρ Ιμπν Καθίρ) παραθέτει τις θέσεις των Σάλαφ (των μαθητών του Προφήτη και των πρώτων ενάρετων Μουσουλμάνων προκατόχων) που αναφέρουν ότι ο αιχμάλωτος είναι ο υπηρέτης (δούλος) και αυτός που αιχμαλωτίστηκε μετά από πολεμική σύγκρουση. Ο Ιμπν Αμπαάς λέει, όπως μας πληροφορεί ο Ιμάμης Ιμπν Καθίρ, ότι οι αιχμάλωτοι αυτοί είναι ειδωλολάτρες/παγανιστές. Σε αυτούς λοιπόν (φτωχοί, ορφανά και αιχμάλωτοι) ο πιστός Μουσουλμάνος καλείται να δείχνει καλοσύνη και ευσπλαχνία.

Ο Ιμπν Καθίρ σημειώνει: ότι στην πρώτη μάχη μεταξύ των Μουσουλμάνων και των παγανιστών, όταν οι πιστοί αιχμαλώτισαν αρκετούς ειδωλολάτρες, Ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم διέταξε τους στρατιώτες να μοιραστούν το φαγητό τους με τους αιχμάλωτους και να τους συμπεριφέρονται με καλοσύνη. Αυτή η διαταγή του Προφήτη ήρθε αφού είδε από τους Σαχάμπα (τους μαθητές) να δίνουν προτεραιότητα στους εαυτούς τους και να αγνοούν τους αιχμαλώτους.

{Ταφσίρ Ιμπν Καθίρ, τόμος 10, σελ. 289}

Ο Σέηχ Άλι αλ Χαντάντι αναφέρει:

«Σε αυτά τα εδάφια ο Αλλάχ επαινεί τους ενάρετους πιστούς που δείχνουν καλοσύνη και ευγένεια στους αιχμάλωτους πολυθεϊστές. Δίνουν το φαγητό τους, παρόλο που το έχουν ανάγκη για τον εαυτό τους. Προτιμούν να καλύψουν τις ανάγκες των αιχμαλώτων παρά τις δικές τους. Αυτό διότι ο αιχμάλωτος είναι σε μια θέση αδυναμίας. Δεν μπορεί να φάει και να πιει μόνος του. Και οι Σαχάμπα κατανόησαν ότι η δύναμη τους δεν σήμαινε ότι έπρεπε να ήταν και αλαζόνες η τύραννοι προς τους άλλους

Στην μάχη του Μπάντρ οι Μουσουλμάνοι αιχμαλώτισαν 70 αιχμαλώτους απο τους πολυθεϊστές των Κουραίς και όποιος ήταν μαζί τους. Ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله  عليه وسلم διέταξε καλοσύνη, ευγένεια και καλή μεταχείριση προς τους αιχμάλωτους. Οι Σαχάμπα τήρησαν την εντολή του Προφήτη με τον πιο όμορφο τρόπο. Ο Ιμπν Αμπαάς καταγράφει: «Όταν ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم έδωσε εντολή για καλοσυνάτη συμπεριφορά προς τους αιχμάλωτους, οι Σαχάμπα τους προτίμησαν (τους αιχμάλωτους) ακόμα και από τον ίδιο τους τον εαυτό στο κομμάτι της τροφής.

Ο σημαιοφόρος του στρατού των απίστων, ο Άμπου Ουζάιρ Ιμπν Ουμάιρ, στο πόλεμο του Μπάντρ, εξιστορεί την εμπειρία του με τους Μουσουλμάνους όταν αιχμαλωτίστηκε: «Κάθε φορά που ετοίμαζαν το φαγητό έδιναν το ψωμί τους σε εμας και έτρωγαν λίγους χουρμάδες, εξαιτίας της εντολής του Προφήτη σχετικά με εμάς. Ότι ψωμί έπιαναν το έδιναν σε εμάς σε σημείο που ντράπηκα και το γύρισα πίσω. Όμως κάθε φορά που το επέστρεφα αυτοί το έδιναν πίσω χωρίς να πάρουν κανένα κομμάτι. Η καλοσύνη τους έφτασε σε τέτοιο σημείο οπου προτιμούσαν να καλύψουν τις ανάγκες των αιχμαλώτων παρά τις δίκες τους»

{Από την ομιλία του Σέηχ Άλι αλ Χαντάντι, Άμπου Ιιαάντ, 7 Φεβρουαρίου 2015}

Η συμπεριφορά αυτή του πιστού απορρέει από το γεγονός ότι ο Μουσουλμάνος επιθυμεί να ευχαριστήσει τον Αλλάχ και όχι τον κόσμο. Δεν το κάνει για κανένα κοσμικό η επίγειο όφελος.

إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا

«Σας τρέφουμε για τη χάρη του Αλλάχ μονάχα. Δεν επιθυμούμε αμοιβή από σας ούτε ευχαριστίες» {Κοράνι 76:9}

Η τιμωρία γιαυτόν που θα βιάσει την αιχμάλωτη-δούλα:

Ο μεγάλος Ιμάμης και νομολόγος, ο Μαάλικ Ίμπν Άνας (συλλέκτης των αχαντίθ του Προφήτη), στο έργο του «Αλ Μουάττα» καταγράφει ότι: «αυτός που βιάζει μια σκλάβα πρέπει να την πληρώσει και επίσης να τιμωρηθεί ο βιαστής»

{Αλ Μουάττα, τόμος 2, σελ. 734}

Ο μεγάλος Ιμάμης και νομολόγος αλ Σάφιη στο κλασικό του έργο «Κιτάμπ αλ Ούμμ», λέει: «όποιος εξαναγκάζει με την βία να έχει ερωτική επαφή με την δούλα, τότε του απομακρύνουν την δούλα, πληρώνει και δέχεται την τιμωρία (όπως ορίζεται για τον βιαστή).

{Κιτάμπ αλ Ούμμ, τόμος 3, σελ. 253}

Ο Όμαρ Ίμπν αλ Χαττάμπ رضي الله ﺗﻌﺎﻟﯽٰ عنه ο φίλος του Προφήτη και ο δεύτερος Χαλίφης του Ισλάμ, με το που έμαθε ότι ένας Μουσουλμάνος πηρέ μια σκλάβα και έκανε έρωτα μαζί της (χωρίς βία) διέταξε να τον λιθοβολήσουν, γιατί την πήρε σαν δούλα άδικα. Το χαντίθ είναι αυθεντικό.  

{Αλ Μπάιχακι (Σούνναν Αλ Μπάιχακι), τόμος 2, σελ 363, νο. 18685}

Σε ένα άλλο χαντίθ ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم διέταξε την ελευθερία σε μια σκλάβα μόνο και μόνο γιατί ο αφέντης της την χτύπησε στο πρόσωπο.

{Μούσλιμ, νο. 4082}

Διδασκαλίες για τους αιχμαλώτους και τους δούλους:

Ο Προφήτης λέει: « Οι υπηρέτες σας και οι σκλάβες-σκλάβοι σας είναι αδέρφια σας. Όποιος έχει σκλάβα-σκλάβο έχει την υποχρέωση να τους δίνει φαγητό από την μερίδα του και ρούχα από αυτά που ντύνεται. Δεν πρέπει να τους βάζετε εργασίες πέρα από τις αντοχές τους. Αν πρέπει να τους βάλετε να κάνουν σκληρή εργασία τότε να τους βοηθήσετε.»

{Μπουχάρι (κεφ. Ιμάν) νο. 22, Μούσλιμ (κεφ. Ιμάν) νο. 38, 39, 40}

Η τελευταία ομιλία του Προφήτη περιείχε και μια υπενθύμιση προς τους πιστούς Μουσουλμάνους: Να τηρούν με ευλάβεια την προσευχή τους και να είναι δίκαιοι με τους σκλάβους

Ο ξάδελφος του Προφήτη καταγράφει ότι ο Προφήτης είπε: «Η προσευχή! Η προσευχή! Και φοβηθείτε τον Αλλάχ όσων αναφορά τις σκλάβες-σκλάβους σας.»

{Μπουχάρι στο «Άνταμπ αλ Μούφραντ» , νο. 158.

Ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم είπε: «κανείς από εσάς όταν συστήνει την υπηρέτρια του η τον υπηρέτη του να λέει «από εδώ ο σκλάβος μου η σκλάβα μου» το καλύτερο είναι να τον συστήσει ως αδερφό του η αδελφή του»

{Από την συλλογή του Ιμάμη Άχμαντ στο Μούσναντ, νο. 2 – 4}

Ο Ύψιστος λέει:

وَاعْبُدُوا اللَّهَ وَلَا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا ۖ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَبِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَالْجَارِ ذِي الْقُرْبَىٰ وَالْجَارِ الْجُنُبِ وَالصَّاحِبِ بِالْجَنبِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا

«Και να λατρεύετε τον Αλλάχ και να μην έχετε στην λατρεία Αυτού κανένα μέτοχο. Και να προσφέρετε καλοσύνη στους γονείς, στους συγγενείς, στα ορφανά και στους φτωχούς, στους γείτονες που συνδέεστε με συγγένεια και στους γείτονες που δεν είναι συγγενείς, στους στενούς συντρόφους (φίλους και συνεταίρους), και στους οδοιπόρους που συναντάτε και σ’ όσες έχετε σαν αιχμάλωτες. Γιατί ο Αλλάχ δεν αγαπά τον υπερήφανο, τον ματαιόδοξο» {Κοράνι 4:36}

Καλοσύνη στις αιχμάλωτες και όχι κακομεταχείριση. Να σημειωθεί ότι οι αιχμάλωτες και οι σκλάβες είχαν δικαίωμα να ζητήσουν την απελευθέρωση τους. Το Κοράνι περιγράφει τους Μουσουλμάνους σαν «ευσεβείς» όταν τους απελευθερώνουν. Ο Ύψιστος λέει:

لَّيْسَ الْبِرَّ أَن تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَٰكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالْكِتَابِ وَالنَّبِيِّينَ وَآتَى الْمَالَ عَلَىٰ حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَالسَّائِلِينَ وَفِي الرِّقَابِ 

«Ευσέβεια δεν είναι μόνο να στρέφετε ανατολικά και δυτικά τα πρόσωπα σας αλλά η ευσέβεια είναι εκείνου που πιστεύει στον Αλλάχ και στην Έσχατη Μέρα, στους Αγγέλους και στο Βιβλίο και στους προφήτες” Να δίνει από την περιουσία του, ενώ την αγαπάει για τους συγγενείς του, και για τα ορφανά, και για τους απόρους, και για τους οδοιπόρους, και τους ζητιάνους και για την απελευθέρωση των σκλάβων…» {Κοράνι 2:177}

Υπό το φως των Ισλαμικών πηγών της Σαρία, που είναι το Κοράνι και η προφητική παράδοση (Σούννα), βλέπουμε ότι η ΙΣΙΣ δεν στέκεται απολύτως πουθενά. Οι φρικαλεότητες της όχι μόνο δεν συναντιούνται στις πηγές του Ισλάμ αλλά αναιρούνται με τον πιο ξεκάθαρο και ολοκληρωτικό τρόπο. Μαζί με την ΙΣΙΣ αναιρούνται και ξεμπροστιάζονται και οι πολέμιου του Ισλάμ που λασπολογούν την αλήθεια με βάση τις πράξεις των τρομοκρατών.

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Δείτε επίσης:

Φάκελος Τρομοκρατία: Η θέση του Ορθόδοξου Ισλάμ για τους τρομοκράτες, τις επιθέσεις αυτοκτονίας και το Τζιχάντ

Ετικέτες:, , , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι κλειστά.