Δολοφονώντας τον άπιστο επειδή η χώρα του επιτίθεται σε Μουσουλμανικές χώρες;

Άχμαντ Μ.Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Πολλές φορές οι εξτρεμιστές υποβιβάζουν την σοβαρότητα της δολοφονίας αθώων μη Μουσουλμάνων από τρομοκρατικές ενέργειες, έχοντας ως δικαιολογία τις στρατιωτικές επιθέσεις της Δύσης ενάντια Μουσουλμανικών χωρών. Ευσταθεί όμως αυτή η δικαιολογία υπό το φως του Ισλάμ;

Ο Αλλάμα Άμπντουλ Ραζάκ αλ Μπάντρ εύστοχα αναιρεί αυτό το σκεπτικό παραθέτοντας την Κορανική ιστορία του Μωυσή عليه السلام. Συγκεκριμένα, εστιάζει στο κομμάτι της ιστορίας όταν ο Μωυσής عليه السلام, στην προσπάθεια του να υπερασπιστεί τον συμπατριώτη του, σκότωσε τον Αιγύπτιο που τον παρενοχλούσε. Ο φόνος αυτός ήταν ακούσιος και ο Μωυσής μετανόησε στον Ύψιστο για την εγκληματική του πράξη.  

وَدَخَلَ الْمَدِينَةَ عَلَىٰ حِينِ غَفْلَةٍ مِّنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِيهَا رَجُلَيْنِ يَقْتَتِلَانِ هَٰذَا مِن شِيعَتِهِ وَهَٰذَا مِنْ عَدُوِّهِ ۖ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِي مِن شِيعَتِهِ عَلَى الَّذِي مِنْ عَدُوِّهِ فَوَكَزَهُ مُوسَىٰ فَقَضَىٰ عَلَيْهِ ۖ قَالَ هَٰذَا مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ ۖ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِينٌ

قَالَ رَبِّ إِنِّي ظَلَمْتُ نَفْسِي فَاغْفِرْ لِي فَغَفَرَ لَهُ ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ

«Και μπήκε στην πόλη, σε στιγμή που οι κάτοικοι της δεν πρόσεχαν, και βρήκε σ’ αυτήν δύο άνδρες να χτυπιούνται, ο ένας από το λαό του κι ο άλλος από τους εχθρούς του. Εκείνος από το λαό του τον κάλεσε για βοήθεια ενάντια σ’ εκείνον που ήταν από τους εχθρούς του, κι ο Μωυσής τον κτύπησε με τη γροθιά του και τον σκότωσε (άθελα του). Έπειτα είπε: «Αυτό είναι το έργο του Σατανά, γιατί είναι ένας εχθρός, αποπλανητής φανερός»! Είπε (προσευχόμενος): «Κύριε μου! Αδίκησα – πραγματικά – τον εαυτόν μου συγχώρεσε με»! Κι ο (Αλλάχ) τον συγχώρεσε, γιατί Εκείνος – πράγματι -είναι ο Πολυεπιεικής, (είναι) ο Πολυεύσπλαχνος» {Κοράνι 28:15-16}

Έπειτα ο Μωυσής عليه السلام υπόσχεται και δεσμεύεται:

قَالَ رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهِيرًا لِّلْمُجْرِمِينَ

«Είπε: «Κύριε μου! Μ’ αυτό που μ’ έχει ευεργετήσει η Χάρη Σου, ποτέ δεν θα γίνω βοηθός στους ένοχους (τους αμαρτωλούς)!»» {Κοράνι 28:17}

Στη συνέχεια, το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται με τον Μωυσή αυτή τη φορά να κατηγορεί τον Εβραίο που υποκινούσε τις εντάσεις, και με τον Αιγύπτιο να κατηγορεί τον Μωυσή για τον φόνο που διέπραξε.

فَأَصْبَحَ فِي الْمَدِينَةِ خَائِفًا يَتَرَقَّبُ فَإِذَا الَّذِي اسْتَنصَرَهُ بِالْأَمْسِ يَسْتَصْرِخُهُ ۚ قَالَ لَهُ مُوسَىٰ إِنَّكَ لَغَوِيٌّ مُّبِينٌ

فَلَمَّا أَنْ أَرَادَ أَن يَبْطِشَ بِالَّذِي هُوَ عَدُوٌّ لَّهُمَا قَالَ يَا مُوسَىٰ أَتُرِيدُ أَن تَقْتُلَنِي كَمَا قَتَلْتَ نَفْسًا بِالْأَمْسِ ۖ إِن تُرِيدُ إِلَّا أَن تَكُونَ جَبَّارًا فِي الْأَرْضِ وَمَا تُرِيدُ أَن تَكُونَ مِنَ الْمُصْلِحِينَ

«Και ξημερώθηκε στην πόλη προσέχοντας γύρω του φοβισμένος (τη τιμωρία) όταν (βλέπει) εκείνον που είχε βοηθήσει – την περασμένη Ημέρα -, να τον καλεί (πάλι) για βοήθεια. (Τότε) ο Μωυσής του είπε: «Είσαι πραγματικά – όπως φαίνεται ένας   φανερός αποπλανητής. Κι όταν θέλησε να σπρώξει εκείνον που ήταν εχθρός και στους δύο, του είπε (ο καινούργιος εχθρός): «Ω! Μωυσή! Μήπως θέλεις να με σκοτώσεις, όπως έχεις σκοτώσει χθες έναν άλλον; Ο σκοπός σου δεν είναι άλλος, παρά να γίνεις ένας τύραννος στη γη, κι όχι να είσαι ένας από τους μεταρρυθμιστές»» {Κοράνι 28:18-19}

Πως αναιρείται το σκεπτικό των εξτρεμιστών; Παρόλο που ο λαός του Ισραήλ ήταν σκλαβωμένος και δεχόταν κάθε μορφή τυραννίας από τον Φαραώ (δολοφονίες μωρών, απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, σκλαβιά, εκτελέσεις κτλ), ούτε για μια στιγμή δεν δικαιολογείται η κακομεταχείριση και ο φόνος προς τον άπιστο εχθρό και τον άδικο τύραννο. Τα εδάφια ξεκάθαρα μας αναφέρουν ότι η πράξη του Μωυσή ήταν:

1) έργο του σατανά,

2) αδικία,

3) πράξη που ζήτησε συγχώρεση από τον Ύψιστο,

4) υποσχέθηκε να μην το ξανακάνει,

5) ΔΕΝ είναι τρόπος αυτός να φέρεις μεταρρύθμιση και καλυτέρευση στην κοινωνία

Συνοψίζοντας, η δολοφονία ενός μη Μουσουλμάνου που ζει ειρηνικά με τους Μουσουλμάνους, απαγορεύεται αυστηρά και αποτελεί ολοφάνερη απόδειξη η στάση του Μωυησή, απέναντι στον φόνο του άπιστου Αιγύπτιου, που το θεώρησε έγκλημα και αμαρτία. Επίσης, αναιρούνται όχι μόνο οι τρομοκρατικές πρακτικές που πολλές φορές έχουν στόχο αθώους πολίτες μη Μουσουλμάνους, αλλά επίσης ακυρώνονται τα σκεπτικά αυτά που υποβαθμίζουν την εγκληματική πράξη αυτή, με την δικαιολογία της τυραννίας και τις αδικίας που δέχονται οι Ισλαμικές χώρες.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι Ισλαμικές χώρες δέχονται αδικίες από τους μη Μουσουλμάνος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα επιστρέψουμε την αδικία. Ο Ύψιστος λέει:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَىٰ أَنفُسِكُمْ أَوِ الْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ ۚ إِن يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقِيرًا فَاللَّهُ أَوْلَىٰ بِهِمَا ۖ فَلَا تَتَّبِعُوا الْهَوَىٰ أَن تَعْدِلُوا ۚ وَإِن تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا

«Εσείς που πιστέψατε! Να σταθείτε σταθερά στο δίκαιο. Η μαρτυρία σας να είναι εντελώς για τον Αλλάχ, ακόμα κι αν πρόκειται να είναι ενάντια στον εαυτό σας, ή ενάντια στους γονείς και τους συγγενείς σας, είτε είναι πλούσιοι, ή φτωχοί. Γιατί ο Αλλάχ είναι πρόθυμος να τους προστατέψει και τους δύο (στην μαρτυρία). Να μην παρασύρεστε απ’ τα πάθη της καρδιάς σας (προτιμήσεις σας), μη τυχόν παρεκτραπείτε (αδικήσετε). Κι αν διαστρέφετε το δίκαιο (η την μαρτυρία σας), ή αρνείστε να το κάνετε (να πείτε και να πράξετε την αλήθεια), τότε μάθετε, ότι ο Αλλάχ είναι καλά πληροφορημένος για τις πράξεις σας» {Κοράνι 4:135}

Δείτε επίσης:

Το Κοράνι για την αρετή της δικαιοσύνης

Δικαιοσύνη για τον μη Μουσουλμάνο

Δολοφονίες απίστων στο όνομα του Τζιχάντ;

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد  

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.