Η συμβουλή του Αλλάμα Σουλεημάν αρ Ρουχάιλι στις Μουσουλμάνες – نصيحة عامة لنساء المسلمين – للشيخ سليمان الرحيلي

Άχμαντ Μ.Ελντίν

الحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين، أما بعد

Ο Αλλάμα συμβουλεύει τις αδελφές μας Μουσουλμάνες με μια συμβουλή που όλοι μας την έχουμε ανάγκη. Το πρώτο κομμάτι που πρέπει να προσέχουμε είναι η υγεία της καρδιάς. Με τον όρο «υγεία της καρδιάς» εννοούμε την καρδιά αυτή η οποία τηρεί το επιτρεπτό και μένει μακριά από το απαγορευμένο. Μένει μακριά από επιθυμίες, πάθη, αμαρτίες και παρανομίες. Ο άνθρωπος γενικότερα οφείλει να είναι πολύ προσεκτικός στο να είναι υγιής στην καρδιά του. Να μιλάει εκεί που πρέπει, έτσι όπως ορίζει πάντα η θρησκεία (Ισλάμ) και να κρατά την γλώσσα του μέσα στο στόμα του εκεί που πρέπει όπως ορίζει η θρησκεία. Και γενικότερα οφείλει να έχει θεοφοβία σχετικά με την γλώσσα του, να προσέχει τι λέει και να θυμάται ότι ο Αλλάχ καταγράφει κάθε λέξη. Η λέξη που ξεστομίζουμε είναι εύκολη, παρολαυτα οι συνέπειες που κουβαλάει είναι μεγάλες (είτε ως προς την ανταμοιβή είτε ως προς την τιμωρία)

Πρόσεχε να μην μιλάς για κάποιον, μόνο και μόνο επειδή οι άλλοι μιλούν γιαυτον. Μιλά μόνο όταν υπάρχει θρησκευτική άδεια, υποχρέωση η ανάγκη για να μιλήσεις. Στον τάφο σου δεν θα σε ωφελήσουν οι κουβέντες που είχες για κάποιον (πίσω από την πλάτη του) ειδικά όταν τον αποχαρακτηρίζεις. Θα σε ωφελήσει όμως το γεγονός ότι μίλησες επειδή είχες ως πρόθεση στην καρδιά σου την ευχαρίστηση του Αλλάχ και την προστασία της θρησκείας, όχι του εγωισμού σου. Και ο Αλλάχ γνωρίζει τι κρύβει η καρδιά (ως πρόθεση).

Το να μιλάς μόνο και μόνο γιατί μιλάνε οι άλλοι είναι σοβαρό λάθος. Το να μιλάς γιατί υπάρχει ανάγκη, για χάρη του Αλλάχ, να διευκρινήσεις την αλήθεια επειδή σου ζητήθηκε, τότε οφείλεις να μιλήσεις και αυτό είναι από τα μονοπάτια του Τζιχάντ. Μην αφήνεις όμως την γλώσσα του να σε παρασύρει, μείνε μόνο σε αυτό που πρέπει όπως ορίζει η θρησκεία. Για παράδειγμα, απάντα (με γνώση και εμπειρία) στην μπίνταα (αίρεση), απάντα στον αιρετικό και στην διαστρέβλωση της θρησκείας, όχι όμως να επιτίθεσαι λεκτικά στην οικογένεια του. Απάντα με υπομονή, με Τζιχάντ (αγωνα), περιμένοντας και ελπίζοντας για την ανταμοιβή του Αλλάχ. Να είσαι μετριοπαθής. 

Και οι γλώσσες των γυναικών καταστρέφουν και προκαλούν ζημιές γρηγορότερα συγκριτικά με τις γλώσσες των ανδρών. Γιαυτο και η γυναίκα οφείλει να αγωνίζεται για την καλυτέρευση του χαρακτήρα της (σε αυτό το κομμάτι). Η γυναίκα που είναι έντιμη και ενάρετη σε μια κοινωνία τότε θα προκαλέσει και εντιμότητα και καλυτέρευση στην Ούμμα (σύνολο των Μουσουλμάνων – κοινωνία). Και σε περίπτωση που είναι διεφθαρμένη, τότε είναι από τις αιτίες να διαφθαρεί η κοινωνία. Γιαυτο και ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم είπε:

مَا تَرَكْتُ بَعْدِي فِتْنَةً أَضَرَّ عَلَى الرِّجَالِ مِنَ النِّسَاءِ

«Μετά από εμένα, δεν έχω αφήσει μεγαλύτερη δοκιμασία (φίτνα) από τις γυναίκες, για τους άνδρες.» {Μπουχάρι, νο. 5096}

Η γυναίκα είναι φίτνα (δοκιμασία) με το σώμα της αλλά και με την γλώσσα της (με αυτά που λέει ως κουτσομπολιό) και με την γενικότερη στάση που έχει όταν καταπιάνεται με το λάθος. (παράδειγμα): Μια γυναίκα η οποία είναι μέλος αιρετικής ομάδας που κομματικοποιείται (χιζμπία), τότε το πιθανό αποτέλεσμα θα είναι να διαφθείρει και τα υπόλοιπα μελή στο σπίτι της. Γιαυτο λοιπόν η ενάρετη γυναίκα είναι ένα σπουδαίο αγαθό.

Η γυναίκα πρέπει να αγωνίζεται και να απομακρύνεται από το απαγορευμένο. Και συγκεκριμένα να προσέχει 3 βασικά πράγματα:

  • Αχαριστία
  • Γκρίνια για κάθε τι
  • Κατάρες και βρισιές

Και αυτά τα χαρακτηριστικά συνήθως βρίσκονται στις γυναίκες και οι αδελφές μας πρέπει να προσέχουν. Όταν ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم είπε σε ορισμένες γυναίκες:

يَا مَعْشَرَ النِّسَاءِ تَصَدَّقْنَ، فَإِنِّي رَأَيْتُكُنَّ أَكْثَرَ أَهْلِ النَّارِ ‏»‏‏.‏ فَقُلْنَ وَبِمَ ذَلِكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ ‏»‏ تُكْثِرْنَ اللَّعْنَ وَتَكْفُرْنَ الْعَشِيرَ، 

«Ω γυναίκες! Να δίνεται ελεημοσύνη γιατί οι περισσότεροι κάτοικοι της κόλασης είστε εσείς (γυναίκες). Οι γυναίκες ρώτησαν: «Απόστολε του Αλλάχ για ποιο λόγο;» Είπε: «Καταριέστε και χυδαιολογείτε συχνά, και είστε αχάριστες με τους συζύγους σας» {Μπουχάρι, νο. 1462}

Και το χαντίθ αποτελεί απόδειξη στο ότι η γυναίκα οφείλει να δίνει συχνά ελεημοσύνη. Και οφείλει επίσης να διαφυλάξει τα σημεία αυτά που τόνισε ο προφήτης, όταν είπε:

إِذَا صَلَّتْ الْمَرْأَةُ خَمْسَهَا وَصَامَتْ شَهْرَهَا وَحَفِظَتْ فَرْجَهَا وَأَطَاعَتْ زَوْجَهَا قِيلَ لَهَا ادْخُلِي الْجَنَّةَ مِنْ أَيِّ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ شِئْتِ

«Εάν η γυναίκα προσεύχεται τις 5 ημερήσιες προσευχές, νηστεύει στον μήνα του Ραμαντάν, προστατεύει την αγνότητα της (δεν κάνει μοιχεία, φοράει Χιτζάμπ), και υπακούει τον άνδρα της, θα της ειπωθεί (την Ημέρα της Κρίσης): Μπες στον Παράδεισο από όποια πύλη του Παραδείσου επιθυμείς. {Μούσναντ του Ιμάμ Άχμαντ, νο.1664}

Εάν η γυναίκα συνδυάσει αυτά τα 5, μαζί με την ελεημοσύνη, τότε πρόκειται για ένα υπέροχο πλάσμα.

Πηγή:

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Ετικέτες: , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.