Σέηχ αλ Φαουζάν: Τρία άτομα δεν θα γίνει αποδεκτή η προσευχή τους – شرح حديث ثلاثة لا تقبل صلاتهم للشيخ الفوزان

Άχμαντ Μ.Ελντίν – أحمد بن محيي الدين

الحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين، أما بعد

Ο Ίμπν Ούμαρ αφηγείται ότι ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم είπε:

ثَلاَثَةٌ لاَ يَقْبَلُ اللَّهُ مِنْهُمْ صَلاَةً مَنْ تَقَدَّمَ قَوْمًا وَهُمْ لَهُ كَارِهُونَ وَرَجُلٌ أَتَى الصَّلاَةَ دِبَارًا ‏»‏ ‏.‏ وَالدِّبَارُ أَنْ يَأْتِيَهَا بَعْدَ أَنْ تَفُوتَهُ ‏»‏ وَرَجُلٌ اعْتَبَدَ مُحَرَّرَهُ

«Τρεις τύποι ανθρώπων δεν θα γίνει αποδεκτή η προσευχή τους: ο άνδρας που οδηγεί την προσευχή (ως Ιμάμης) ενώ οι άνθρωποι τον απεχθάνονται. Ο άνδρας που καθυστερεί επιτηδευμένα την προσευχή, μέχρι να φτάσει το τέλος της ώρας της (προσευχής). Και ο άνδρας που υποδουλώνει έναν ελεύθερο άνθρωπο» {Άμπου Νταούντ, νο. 593 – ατ Ταμπαρανί}

Επεξήγηση του Σέηχ αλ Φαουζάν:

«Τρεις τύποι ανθρώπων δεν θα γίνει αποδεκτή η προσευχή τους. Πρόκειται για μια αυστηρή προειδοποίηση. Ποιοι είναι;

Ο πρώτος είναι αυτός που οδηγεί την προσευχή ενώ οι άνθρωποι το απεχθάνονται. Έχουν δικαίωμα (δίκιο) να τον απεχθάνονται. Ωστόσο, εάν τον απεχθάνονται δίχως έγκυρο λόγο/αιτία, τότε δεν πέφτει κάτω από αυτήν την προειδοποίηση. Για παράδειγμα, τον απεχθάνονται λόγω των (παράνομων) επιθυμιών τους, μιας και οι άνθρωποι ποτέ δεν είναι ευχαριστημένοι με τίποτα. Τέτοιο άτομο λοιπόν δεν εισέρχεται σε αυτό το χαντίθ (ως προειδοποίηση). Είναι το άτομο που απεχθάνονται και έχουν έγκυρη αιτία, (παράδειγμα) το άτομο που δεν είναι ενάρετο ως προς την θρησκεία του, δεν είναι έμπιστος (εξαπατά κτλ), γιαυτο τον απεχθάνονται. Σε τέτοιο άτομο δεν θα γίνει αποδεκτή η προσευχή του. Και σε άλλη ρήση, αναφέρεται ότι η προσευχή του δεν θα υψωθεί ούτε καν στο ύψος του κεφαλιού του, δηλαδή δεν θα φτάσει στους ουρανούς. Και αυτό διότι τον απεχθάνονται έχοντας έγκυρο λόγο, (παράδειγμα) εξαιτίας της πλάνης του, της κακοδοξίας του, η παίρνοντας άδικα την εξουσία του τζαμιού μέσω της δύναμης του. Σε τέτοιο άτομο η προσευχή δεν γίνεται αποδεκτή, ακόμα και αν προσεύχεται μαζί τους.

Ο δεύτερος είναι αυτός που εισέρχεται στην προσευχή «Ντιμπάραν», δηλαδή έχοντας ως πρόθεση να καθυστερήσει την προσευχή της συνάθροισης, η να καθυστερήσει την  προσευχή γενικότερα, ωσότου η ώρα της τερματιστεί. Σε τέτοιο άτομο η προσευχή του δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή, διότι δεν προσευχήθηκε στη ώρα του. Πρόκειται για μια αυστηρή προειδοποίηση. Ακόμα και αν δεν έχει την υποχρέωση να επαναλάβει την προσευχή, εξακολουθεί να είναι μια αυστηρή προειδοποίηση.

Ο τρίτος είναι αυτός που υποδουλώνει έναν ελεύθερο άνθρωπο. Η φυσική αρχή του ανθρώπου, ανεξάρτητα με το ποιος είναι, είναι η ελευθερία του (είναι ελεύθερος). Δεν αιχμαλωτίζονται, εκτός αν πρόκειται για νόμιμη αιτία, όπως για παράδειγμα την πολεμική σύγκρουση για χάρη του Αλλάχ, όπως αναφέρθηκε. Γιαυτο όποιος υποδουλώνει τους ανθρώπους, οταν αυτοί είναι αδύναμοι και μικροί, πουλώντας τους, σε τέτοια άτομα η προσευχή τους δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή» 

Πηγή:

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وآله وصحبه

Ετικέτες: , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.