Ο κίνδυνος της θεολογικής καινοτομίας(bid’ah)

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Η θεολογική καινοτομία (bid’ah) σημαίνει οτιδήποτε καινούριο επινοείται και εισάγεται στη θεολογία με σκοπό την λατρεία η τον σκοπό να έρθουμε «πιο κοντά» στον ΑΛΛΑΧ. Αυτό σημαίνει οτιδήποτε που δεν αναφέρεται από το Κοράνι και την Σούννα, και δεν ήταν γνωστό στην εποχή του Προφήτη(ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) και των μαθητών/φίλων του (Σαχάμπα). Αυτός ο ορισμός που καταδικάζει την καινοτομία δεν αφορά κοσμικές καινοτομίες όπως τεχνολογίες, εφευρέσεις και άλλα παρόμοια. Αφορά την θεολογία και την νομολογία του Ισλάμ.

Ο Προφητης Μουχάμαντ(ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) είπε: «Ο καλύτερος λόγος είναι το βιβλίο του ΑΛΛΑΧ και η καλύτερη καθοδήγηση είναι η καθοδήγηση του Μουχάμαντ. Τα χειρότερα πράγματα είναι αυτά που επινοούνται/καινοτομίες και κάθε καινοτομία οδηγεί στην πλάνη» (Muslim νούμερο 867)

Επίσης είπε: «όποιος καινοτομεί στα θέματα μας δεν αποτελεί κομμάτι μας και δεν θα γίνει αποδεκτό (Bukhari, Fath al Bari, νούμερο 2697)

Σε ένα άλλο χαντίθ διαβάζουμε «Φυλαχτείτε από τις επινοήσεις/καινοτομίες»(Ahmad 4:125)

Όταν κάποιος καινοτομεί και προσθέτει στην θρησκεία/πίστη κάτι που δεν αποτελεί μέρος της, τότε υπονοεί αρκετά αρνητικά πράγματα. Για παράδειγμα πιστεύει ηθελημένα η άθελα του ότι το Ισλάμ υστερεί, ότι ο ΑΛΛΑΧ δεν το τελειοποίησε και ότι υπάρχει χώρος για βελτίωση. Μια τέτοια σκέψη και αντίληψη έρχεται σε σύγκρουση με το Κοράνι στο οποίο ξεκάθαρα λέει ο ΑΛΛΑΧ:

«Σήμερα τελειοποίησα για σας τη Θρησκεία σας, συμπλήρωσα και διάλεξα για Θρησκεία σας το Ισλάμ» (Κοράνι 5:3)

Ανοίγοντας την πόρτα στην επινόηση και στην καινοτομία σε θεολογικά θέματα αυτόματα οδηγούμαστε σε μια αλλοίωση και διαστρέβλωση της πίστης μας. Δίνουμε χώρο σε προσωπικές εκτιμήσεις, ερμηνείες και γνώμες πάνω σε θεολογικά θέματα που στον έντονο βαθμό μπορεί να βγάλουν κάποιον εκτός Ισλάμ λόγο αστοχίας.

Ο άνθρωπος δεν μπορεί να κατανοήσει εντελώς το φυσικό του περιβάλλον και τους νόμους του, πόσο μάλλον να κατανοήσει από μόνος του το αόρατο πεδίο. Ο μόνος τρόπος για να καταλάβουμε την θεολογία μας και γενικά την πίστη μας είναι μέσω αποκάλυψης(Κοράνι και Σούννα) από τον ίδιο τον Δημιουργό. Συνεπώς δεν είμαστε σε θέση και ούτε είναι πρέπον για εμάς να ερμηνεύουμε με βάση τις επιθυμίες μας αλλά να ακολουθούμε τον λόγο του Δημιουργού και τον αγγελιοφόρο Του τον Μουχάμαντ(ειρήνη και ευλογία σε αυτόν).

Ετικέτες: , , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: