Χειρότεροι και από τα ζωντανά – أولئك كالأنعام بل هم أضل

Άχμαντ Ελντίν

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Ο Ύψιστος περιγράφει αυτούς που αρνούνται την πίστη (κουφάρ):

لَهُمْ قُلُوبٌ لَّا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَّا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَّا يَسْمَعُونَ بِهَا ۚ أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ

«Έχουν καρδιές και μ’ αυτές δεν καταλαβαίνουν, και έχουν μάτια, που μαυτά δεν βλέπουν, και αυτιά που μ’ αυτά δεν ακούνε. Μοιάζουν σαν τα ζωντανά (τα κοπάδια), μάλλον είναι χειρότεροι – περισσότερο ανόητοι – και είναι απρόσεχτοι (στις προειδοποιήσεις)» {Κοράνι 7:179}

Εδώ περιγράφονται οι άπιστοι. Αυτοί που αρνούνται το Ισλάμ και αρνούνται να υποταχτούν στις εντολές του Δημιουργού. Ο άπιστος μπορεί να έχει καρδιά, μάτια, αυτιά, παρολαυτα όμως δεν τον ωφελούν σε κάτι περισσότερο η λιγότερο με σύγκριση τα ζώα. Όπως τα ζώα χρησιμοποιούν τις αισθήσεις τους για να επιβιώσουν έτσι και ο άπιστος τα χρησιμοποιεί καταυτόν τον τρόπο. Για την ακρίβεια, όπως τονίζει ο Ύψιστος, τα ζώα είναι καλύτερα από τον άπιστο. Τα κοπάδια, για παράδειγμα, θα ακούσουν το κάλεσμα του βοσκού και θα ανταποκριθούν, μπορεί να μην το καταβαίνουν αλλά τουλάχιστον θα ανταποκριθούν. Ο άπιστος από την άλλη, ούτε θα το καταλάβει ούτε θα ανταποκριθεί στο κάλεσμα του Κυρίου.

Διαβάζουμε στο Ταφσίρ του Ιμάμη ας Σάαντι:

«Έχουν καρδιές και μ’ αυτές δεν καταλαβαίνουν»: Η γνώση, η διανόηση και η κατανόηση της δεν βρίσκει δρόμο στη καρδιά τους. Δεν βρίσκει δρόμο έτσι ώστε να τους ακουμπήσει.

«και έχουν μάτια, που μαυτά δεν βλέπουν»: Η όραση τους δεν τους ωφελεί από την στιγμή που αρνούνται την αλήθεια του Δημιουργού τους. Δεν είναι σε θέση να διακρίνουν αντικειμενικά, παρα μόνο υποκειμενικά, σύμφωνα με τις επιθυμίες και τα θέλω τους.

«και αυτιά που μ’ αυτά δεν ακούνε»: Δεν είναι προσεκτικοί σε αυτά που ακούνε, ούτε θέλουν να ακούσουν πραγματικά. Διότι αν είχαν πραγματικά την αίσθηση της ακοής τότε αυτά που θα άκουγαν (την αλήθεια) θα έφταναν μέσα τους και θα ρίζωνε.

Αυτοί λοιπόν οι άπιστοι, «μοιάζουν σαν τα ζωντανά» διότι δεν κατανοούν και δεν σκέπτονται. Προτιμούν αυτό το οποιο έχει ημερομηνία λήξης (επίγεια ζωή) και αγνοούν την μεταθάνατον ζωή. Με αυτόν τον τρόπο δείχνουν την ανοησία τους. Στην πραγματικότητα, «είναι χειρότεροι – περισσότερο ανόητοι» από τα ζωντανά. Διότι τα ζώα εξυπηρετούν και τηρούν το ρόλο τους για τον οποιο δημιουργηθήκαν, εν αντιθέσει με τους άπιστους, οι οποίοι δεν τηρούν το ρόλο για τον οποίο πλάστηκαν.

Ο σκοπός του ανθρώπου σε αυτήν την ζωή είναι να υπακούει τον Δημιουργό του. Δημιουργήθηκε για να τον λατρεύει με Μονοθεϊσμό (Ταουχίντ) και υποταγή. Αυτός λοιπόν που δεν τηρεί τον σκοπό για τον οποιο δημιουργήθηκε δεν διαφέρει από τα ζωντανά, μάλιστα είναι χειρότερος από αυτά.

«και είναι απρόσεχτοι (στις προειδοποιήσεις)»: Δεν δίνουν σημασία στις προειδοποιήσεις και τις εντολές του Υψίστου. Κοροϊδεύουν, ειρωνεύονται και συχνά επιλέγουν την δικια τους προσωπική «φιλοσοφία». Τους δόθηκαν οι αισθήσεις όπως ακοή και όραση παρολαυτα είναι κουφοί και τυφλοί. Στην ουσία, κάθε ευλογία που τους έχει δοθεί (όραση, ακοή, λογική, κτλ) τα χρησιμοποιούν για την παρανομία και όχι για νόμιμους λόγους, για απιστία και όχι υπέρ της πίστης, για αμαρτία και όχι για τα ενάρετα. 

{Ταφσίρ ας Σάαντι, τόμος 2, σελ. 76}

Ο μεγάλος λόγιος του Ισλάμ, ο Ιμπν Ταημία, είπε:

«Οι άγγελοι έχουν δημιουργηθεί με διανοητικότητα αλλά χωρίς επιθυμίες και τα ζωντανά έχουν δημιουργηθεί με επιθυμίες αλλά χωρίς διανοητικότητα. Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε έχοντας και διανοητικότητα και επιθυμίες. Αυτός που κάνει την διανοητικότητα του να ξεπεράσει τις επιθυμίες του έχει γίνει καλύτερος από τους αγγέλους. Όσο γιαυτόν που άφησε τις επιθυμίες του να επικρατήσουν εναντίον της διανοητικότητας του τότε τα ζώα είναι καλύτερα από αυτόν.»

{Ματζμούα αλ Φατάουα, τόμος 15, σελ 428-429}

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Ετικέτες:, , , , , , ,

Τα σχόλια είναι κλειστά.