Ερώτηση για την σύνδεση της Ρούκια με το Ταουχίντ

Ερώτηση: 

Σελάμ Αλέκουμ αδελφέ, είχα μια απορία όσο αφορά το χαντίθ του Sahih al-Bukhari 6472 όπου λέει εκείνοι που θα μπουν στον παράδεισο χωρίς να δικαστούν θα είναι εκείνοι οι οποίοι δεν θα κάνουν ρούκια, τι κακό έχει το ρούκια? Αυτό μειώνει την πίστη μας στον Αλλάχ? حَدَّثَنِي إِسْحَاقُ، حَدَّثَنَا رَوْحُ بْنُ عُبَادَةَ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، قَالَ سَمِعْتُ حُصَيْنَ بْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، قَالَ كُنْتُ قَاعِدًا عِنْدَ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ فَقَالَ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏ «‏ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ مِنْ أُمَّتِي سَبْعُونَ أَلْفًا بِغَيْرِ حِسَابٍ، هُمُ الَّذِينَ لاَ يَسْتَرْقُونَ، وَلاَ يَتَطَيَّرُونَ، وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ ‏»‏‏.‏ Ο Αλλάχ να σε έχει καλά

Απάντηση: 

بـسـم الله والحـمـد لله والـصلاة والـسـلام عــلى رسـول الله، وبـعـد

Αλέηκουμ Ασσαλάμ,

Η πρόταση لاَ يَسْتَرْقُونَ στο χαντίθ κατανοείται από τους Ουλεμά ως αυτός/αυτοί που δεν ζητάνε ρούκια από τους άλλους, όχι αυτοί που κάνουν ρούκια στον εαυτό τους διαβάζοντας Κοράνι και λέγοντας τις καθιερωμένες ντουά. Η λέξη προέρχεται από το «ισταρκαα» και σημαίνει «το να αναζητάς» ρούκια (από άλλους). Αυτή η θέση αναφέρεται από τον Αλλάμα Ίμπν Ουθαημήν στην επεξήγηση του για το Κιταάμπ ατ Ταουχίντ, οπου με την σειρά του ο Αλλάμα μας παραπέμπει στην τοποθέτηση του Σέηχ ουλ Ισλάμ Ιμπν Ταημία.

Τονίζουμε ότι δεν είναι χαράμ (αμαρτία/απαγόρευση) να κάνεις ρούκια στον εαυτό σου (πάντα βεβαίως σύμφωνα με την Σούννα), αλλά αποφεύγουμε να το ζητάμε από άλλους, μιας και αυτό είναι ένα από τα στοιχεία τελειοποίησης του Ταουχίντ (Μονοθεϊσμού). Δες περισσότερα στο κεφ. 2 του Κιταάμπ ατ Ταουχίντ εδώ.

وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد

Άχμαντ Μ.Ελντίν

Ετικέτες: , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.