Σέηχ Σάλιχ αλ Φαουζάν: Συμβουλές για τις Μουσουλμάνες – نصيحة للنساء من الشيخ صالح الفوزان

Μετάφραση: Άχμαντ Μ.Ελντίν – أحمد بن محيي الدين

الحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين، أما بعد

Ερώτηση:

«Σέηχ, έχω ένα αίτημα και αυτό είναι (να μου δώσετε) συμβουλή. Θα ήθελα να μου δώσετε λεπτομερειακή συμβουλή, έτσι όπως ένας πατέρας θα συμβουλεύει την κόρη του, σχετικά με όλα τα πράγματα που έχουν να κάνουν με την ζωή μιας γυναίκας, και σχετίζονται με το καλό της, γιαυτην την επίγεια ζωή και την επόμενη (μετα θάνατον)»

Απάντηση τους Σέηχ αλ Φαουζάν:

«Οι αδελφές μας οι Μουσουλμάνες έχουν μια εξαιρετική θέση στο Ισλάμ. (Ο Ύψιστος λέει):

إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ

«Για τους Μουσουλμάνους και τις Μουσουλμάνες, για τους πιστούς και τις πιστές…» {Κοράνι 33:35}

مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً ۖ وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ

«Οποιοσδήποτε, άνδρας ή γυναίκα, κάνει το καλό και είναι πιστός (με Ταουχίντ), σ’ αυτόν θα του δώσουμε μια καλή ζωή, και θα τους ανταποδώσουμε (μετά θάνατον) – για αμοιβή – σύμφωνα με το καλύτερο από εκείνα που έκαναν» {Κοράνι 16:97}

Γιαυτο και έχουν μια θέση στην κοινωνία και στην θρησκεία. Και είναι υπεύθυνα άτομα (με ευθύνες), όπως οι άνδρες γενικότερα.

Η συμβουλή είναι να έχουν τάκουα (θεοσέβεια – θεοφοβία) στον Αλλάχ τον Ύψιστο, σχετικά με την λατρεία τους και την εκτέλεση των υποχρεωτικών καθηκόντων. Και να έχουν τάκουα στον Αλλάχ τον Ύψιστο σχετικά με την υπακοή προς τους συζύγους τους. Και να έχουν τάκουα στον Αλλάχ τον Ύψιστο σχετικά με την ανατροφή των παιδιών και την διαφύλαξη του σπιτικού κατά την απουσία του συζύγου.

Ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم είπε:

وَالْمَرْأَةُ رَاعِيَةٌ عَلَى أَهْلِ بَيْتِ زَوْجِهَا وَوَلَدِهِ وَهِيَ مَسْئُولَةٌ عَنْهُمْ

«Η γυναίκα είναι ο προστάτης του σπιτιού του συζύγου της, και των παιδιών και είναι υπεύθυνη γιαυτά» {Μπουχάρι νο.6719, Μουσλιμ νο.1829}

Κάτι που είναι επίσης σημαντικό, είναι η διαφύλαξη του καλύμματος (χιτζάμπ), της αγνότητας, της σεμνότητας και της ευπρεπείας. Όταν βγαίνει έξω, πρέπει να το κάνει με την δεοντολογία που ορίζεται από την νομοθεσία (του Ισλάμ). Να μην βάφεται, ούτε να αρωματίζεται, ούτε να καταπιάνεται με το Ταμπάρουτζ χρησιμοποιώντας (φανερά) στολίδια, ρούχα (αποκαλυπτικά) και άλλα παρόμοια.

Οφείλει να καλύπτει το σώμα της και όχι να το επιδεικνύει (δημόσια). Να μένει μακριά από την ανάμειξη με ξένους άνδρες και με επιμέλεια να φροντίζει την προστασία της από την διαφθορά των διεφθαρμένων. Να τηρεί το Χιτζάμπ. (λέει ο Ύψιστος):

وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ

«Και να πεις στις (γυναίκες) που πιστεύουν, να κατεβάζουν τα βλέμματα τους (από τις αμαρτίες) και να προφυλάσσουν την αγνότητα τους και να μην εκθέτουν τα στολίδια τους (τις ομορφιές τους), εκτός απ’ αυτά (που συνήθως) φαίνονται εξωτερικά. Και να σύρουν το πέπλο πάνω από τα στήθη τους…» {Κοράνι 24:31}

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا

«Ω εσύ ο Προφήτης! Να πεις στις συζύγους σου, στις θυγατέρες σου και στις γυναίκες των πιστών, ότι πρέπει να ρίχνουν πάνω τους (όταν κυκλοφορούν) τα επανωφόρια, (που καλύπτουν από το κεφάλι μέχρι τα πόδια), τούτο είναι πιο κατάλληλο για να αναγνωρίζονται (ως αγνές πιστές) (όσο) και να μην ενοχλούνται. Ο Αλλάχ είναι Πολυεύσπλαχνος, Πανοικτίρμονας» {Κοράνι 33:59}

Και το νόημα του εδαφίου που λέει: «πρέπει να ρίχνουν πάνω τους (όταν κυκλοφορούν) τα επανωφόρια, (που καλύπτουν από το κεφάλι μέχρι τα πόδια)» σημαίνει ότι πρέπει να καλύπτουν και το πρόσωπο τους[1] με το μεγαλύτερο κομμάτι του Τζιλμπαάμπ, η της Σέηλα, η με το επιπρόσθετο κάλυμμα που φοριέται από το κεφάλι και πέφτει κάτω και επάνω στο πρόσωπο. «τούτο είναι πιο κατάλληλο για να αναγνωρίζονται»: Δηλαδή θα είναι γνωστές για την αγνότητα τους και την ευπρέπεια τους και οι διεφθαρμένοι δεν θα την επιθυμούν (ερωτικά). Και αυτό καταδεικνύει ότι η μη τήρηση του Χιτζάμπ (έτσι όπως πρέπει να φορεθεί) είναι αιτία για πρόκληση κακού. Όταν την δουν δίχως το κάλυμμα θα επιχειρήσουν να της κάνουν κακό και να διαπράξουν μαζί της αυτό το οποίο δεν επιτρέπεται.

Γιαυτο και στο Χιτζάμπ υπάρχει προστασία από το κακό για την γυναίκα, προστασία από το κακό του διαφθαρμένου, των υποκριτών και αυτών που έχουν αρρώστια στις καρδιές τους.

Πηγή:

 

Δείτε επίσης:  Η συμβουλή του Αλλάμα Σουλεημάν αρ Ρουχάιλι στις Μουσουλμάνες – نصيحة عامة لنساء المسلمين – للشيخ سليمان الرحيلي

والحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وآله وصحبه


[1] Οι λόγιοι (Ουλεμά) του Ισλάμ διαφωνούν στο νομολογικό κομμάτι που αφορά του κάλυμμα του προσώπου. Είναι υποχρεωτικό η εθελοντικό; Ορισμένοι υποστηρίζουν την υποχρέωση του Νικάμπ (Χιτζαάμπ που καλύπτει και το πρόσωπο) ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι η κάλυψη του προσώπου δεν αποτελεί υποχρέωση. Παραολαυτα, δίχως καμία αμφιβολία, όλοι συμφωνούν ότι το Νικάμπ είναι το καλύτερο. Ωστόσο, ερευνώντας το Κοράνι και την Σούννα δεν συναντάμε το Νικάμπ ως υποχρέωση αλλά ως εθελοντικό. Η υποχρέωση παρατηρείται ολοκληρωτικά στο κεφάλι και το σώμα, δίχως να είναι υποχρέωση να καλυφτεί το πρόσωπο και οι παλάμες των χεριών. Δείτε περισσότερα στο άρθρο «Η υποχρέωση της Μαντίλας (Χιτζάμπ» https://islamforgreeks.org/2016/09/29/h-ypoxrewsh-tou-hijab/

Ετικέτες: , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.