Το χαντίθ που στηρίζει και παρηγορεί από την συμφορά του σεισμού και όχι μόνο – أمتي أمة مرحومة

الحمد لله رب العالمين، وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وأصحابه أجمعين، أما بعد

Σεισμοί, θύελλες πλημμύρες και καταστροφές. Ημέρες στεναχώριας αλλα δεν λέμε ούτε ξεστομίζουμε κουβέντες παρα μόνο μονο αυτό που ευχαριστεί τον Ύψιστο. Η παρηγοριά των πιστών στην συμφορά και την δοκιμασία είναι η υπομονή και η ενθύμηση των υποσχέσεων του Υψίστου

Ο Αλλάχ ο Ύψιστος λέει:

وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ

الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

أُولَٰئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ

«Να είστε βέβαιοι: Θα σας δοκιμάσουμε με λίγο φόβο, και πείνα, και με μικρό χάσιμο απ’ την περιουσία και από τις ψυχές των ανθρώπων και από τους καρπούς. Να αναγγέλλεις τα καλά νέα στους υπομονητικούς. Αυτοί είναι που αν καμιά συμφορά τους πιάνει λένε: «Ανήκουμε στον Αλλάχ και σ’ Αυτόν επιστρέφουμε». Αυτοί είναι που θα πετύχουν την συγχώρηση απ’ τον Κύριο τους και έλεος, και είναι οι καθοδηγούμενοι» {Κοράνι 2:155-157}

Ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه و سلم  είπε:

أُمَّتِي هَذِهِ أُمَّةٌ مَرْحُومَةٌ لَيْسَ عَلَيْهَا عَذَابٌ فِي الآخِرَةِ عَذَابُهَا فِي الدُّنْيَا الْفِتَنُ وَالزَّلاَزِلُ وَالْقَتْلُ

«Αυτή η Ούμμα μου (Μουσουλμάνοι) θα δεχτεί έλεος. Δεν πρόκειται να έχει τιμωρία μετά θάνατον, όμως η τιμωρία της στην επίγεια ζωή θα είναι δοκιμασίες, σεισμοί και σκοτωμοί. {Άμπου Νταούντ, νο.4278}

Δίχως καμία αμφιβολία πρόκειται για ευλογία και έλεος. Ο πιστός Μουσουλμάνος/ανα θα βιώσει σε αυτήν την επίγεια ζωή δοκιμασίες κάθε είδους, πόνο, συμφορές και τραγωδίες όπως σκοτωμούς από σεισμούς και γενικότερα από καταστροφές. Όμως η Ούμμα έχει υπόσχεση ότι δεν θα λάβει τιμωρία μετά θάνατον, που σημαίνει είσοδο στον παράδεισο.

Ο Προφήτης صلى الله عليه و سلم  είπε:

الشُّهَدَاءُ خَمْسَةٌ الْمَطْعُونُ، وَالْمَبْطُونُ، وَالْغَرِقُ وَصَاحِبُ الْهَدْمِ، وَالشَّهِيدُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ‏”‏‏

«Πέντε άτομα θεωρούνται μάρτυρες: Αυτοί που πεθαίνουν από πανώλη/λοιμό, κοιλιακή/στομαχική ασθένεια, πνιγμός η κατάρρευση κτιρίου και οι μάρτυρες που αγωνίστηκαν για χάρη του Αλλάχ {Μπουχάρι, νο.2829}

Πράγματι πρόκειται για ευσπλαχνία και έλεος και η σπουδαιότερη παρηγοριά του πιστού και ολόκληρης της Ούμμα

Μην ξεχνάμε την ντουά στα αδέλφια μας όπως επίσης την φυσική βοήθεια προς αυτούς στέλνοντας ότι μπορεί ο καθένας για την ανακούφιση τους μέσω νόμιμων και αξιόπιστων οργανισμών

Υπενθυμίζουμε  

Ο Ύψιστος λέει:

ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ

«Φάνηκε η καταστροφή στη στεριά και στη θάλασσα από ό,τι έχουν κερδίσει τα χέρια των ανθρώπων (αμαρτίες, παρανομίες, κτλ), για να κάνει ο Αλλάχ να δοκιμάσουν τα αποτελέσματα των πράξεων τους, ώστε ίσως επιστρέψουν στον ίσιο δρόμο» {Κοράνι 30:41}

Εδώ γίνεται αναφορά στις λεγόμενες φυσικές καταστροφές όπως ξηρασία, πυρκαγιές, πλημμύρες, αλλά και σε κοινωνικά φαινόμενα όπως η οικονομική κρίση, η δυσκολία ως προς τον βιοπορισμό του ατόμου και άλλα παρόμοια. Οι βασικές αιτίες αυτών των φαινομένων είναι η ανθρώπινη παραβατικότητα (παρανομία, αμαρτίες, απιστία) συμπεριλαμβανομένης της καταστροφής του περιβάλλοντος από τον άνθρωπο.

Λέει στο Ταφσίρ του ο Αλλάμα Σέηχ Άμπντουραχμάν ασ-Σάαντι:

أي: استعلن الفساد في البر والبحر، أي: فساد معايشهم ونقصها، وحلول الآفات بها، وفي أنفسهم من الأمراض والوباء، وغير ذلك، وذلك بسبب ما قدمت أيديهم من الأعمال الفاسدة، المفسدة بطبعها. هذه المذكورة { لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ ٱلَّذِي عَمِلُواْ } أي: ليعلموا أنه المجازي على الأعمال، فعجل لهم نموذجاً من جزاء أعمالهم في الدنيا { لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ } عن أعمالهم، التي أثرت لهم من الفساد ما أثرت، فتصلح أحوالهم، ويستقيم أمرهم. فسبحان مَنْ أنعم ببلائه، وتفضل بعقوبته، وإلا فلو أذاقهم جميع ما كسبوا، ما ترك على ظهرها من دابة

«Η διαφθορά έχει εμφανιστεί στην ξηρά και στην θάλασσα, δηλαδή έχει μειωθεί (αρνητικά) ο βιοπορισμός, έχουμε παρουσία μολύνσεων στις καλλιέργειες, ασθένειες και επιδημίες που σαρώνουν και ούτω καθεξής. Αυτά παρουσιάζονται εξαιτίας των διεφθαρμένων πράξεων τους που διαδίδουν την διαφθορά παντού. Συμβαίνουν έτσι ώστε ο Αλλάχ να τους κάνει «να δοκιμάσουν τα αποτελέσματα των πράξεων τους», να συνειδητοποιήσουν ότι Αυτός ανταποδίδει για τις πράξεις των ανθρώπων, δίνοντας τους μια πρόγευση για τις επίγειες πράξεις τους. «Ίσως επιστρέψουν στον ίσιο δρόμο». Να επιστρέψουν από το κακό, το οποίο έχει προκαλέσει διαφθορά και ζημιά και να θέσουν τα ζητήματα τους με ορθό τρόπο. Όλη η δόξα ανήκει σε Αυτόν που φέρνει ευλογίες μέσω των δοκιμασιών Του. Που δίνει εύνοια μέσω της τιμωρίας Του. Ειδάλλως, αν έκανε τον άνθρωπο να γευτεί τις συνέπειες όλων των παράνομων πράξεων του, τότε ο Ύψιστος δεν θα άφηνε τίποτα ζωντανό πάνω στη γη» {Ταφσίρ Ασ-Σάαντι, τόμος 7, σελ. 319

Συνεπώς, δεν τίθεται θέμα “κλιματικής” αλλαγής και καμίας “παρέμβασης” του ανθρώπου στο κλίμα. Είναι οι απαγορεύσεις του Υψίστου με τις οποίες ο άνθρωπος καταπιάνεται δίχως να καταλαβαίνει. 

Δείτε επίσης: Η θεολογία του πόνου και της συμφοράς – الدنيا دار الابتلاء والفتن

Άχμαντ Μ.Ελντίν
Διπλωματούχος Ισλαμικής Θεολογίας
Ιμάμης στο Τζαμί «Σάλαφ ους Σάλιχ» (Αρ Ραχμάν)
IslamForGreeks.org – AhmadEldin.blog


Categories: Μουσουλμάνοι

Tags: , , , ,

Discover more from Το Ορθόδοξο Ισλάμ με Ορθόδοξη Κατανόηση

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading